CA scharniertjes vind ik helemaal ruk, deze gaan bij mij of vastzitten of kapot of ineens los omdat de lijm niet gepakt heeft. Deze scharniertjes gaan echt superlicht, ( de flaps van 2 gram vallen over hun eigen gewicht naar beneden; en ik kan ze lekker uithangen en wegnemen dit werkt zoveel prettiger bij al die crashes die ik gehad heb.. Dat is me het extra gewicht dubbel en dik waard... Overigens valt dat meer gewicht ook wel reuze mee..
Oh dat valt me enorm mee qua verschil in gewicht!! Had ik niet verwacht

Bedankt voor de tip, ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Echter ik heb dit bewust gedaan want de echte Bobber heeft dit ook zo (grote gaten tussen de scharnieren) ik heb dit zelfs nog ergens in een post beschreven..
Ja dat had ik gelezen, maar je hinge gap is wel erg groot. Zeker 2x zo groot als de originele in schaal:
En als je dan gaat voor zo schaal mogelijk, zou een effectiever roer met ongeveer dezelfde vorm en afmetingen als het origineel mij meer schaal lijken dan een hele andere vorm en grootte maar waarbij je tenminste wel een schaal hinge gap hebt