Super Decathlon 1:4

Hee Klaas,

de motorkap van Lindinger Super Decathlon heeft ongeveer de dieptematen:
- voorzijde motorkap tot motorbevestigingsblok: 140mm
- voorzijde motorkap tot brandschot: 190mm

Grt,
Berto.

Bert

Bedankt voor de informatie.

ziet er goed uit voor mijn 3 w motor

groet kl@@S. :roll:

Berto
Ik heb nog een vraagje over de Decathlon,
Hoeveel ruimte heeft de decathlon tussen het grasmat en de spinner ivm 26 inch prop. kan dat.
groet Kl@@s

Het vermogen heb ik in huis nu de Decathlon nog.

Herschaaldekopievanaaaa062.jpg

Als het goed komt ie woensdag.
goeten kl@@s

heb de Decathlon van de firma Lindinger binnen en kan het niet laten om er meteen in te zagen ivm een te grote motor.
Herschaaldekopievanaaaa031.jpg
Herschaaldekopievanaaaa034.jpg
Herschaaldekopievanaaaa036.jpg

Bert en Ernie mogen even plaats nemen.
Herschaaldekopievanaaaa037.jpg

Dit is mijn oplossing voor het probleem struts het orgineel is niet zo aan mij besteed: minder mooi en fucioneel
Herschaaldekopievanaaaa042.jpg
Herschaaldekopievanaaaa044.jpg

tot zo ver laterrrrrrr
groet Klaas

(STORING) daar zal het uitvoerig op getest worden.
En de ontvanger zal er zo ver mogelijk bij weg liggen ivm. zwaartepunt.
Maar we houden het in de gaten.
evengoed bedankt Gerard_nl . :lol:

Nu we vaker naar een meeting gaan e.d. vond ik een "Kill" switch om de motor af te zetten welke vanaf de zender bedienbaar is een must.

Dus even snel maar wat in elkaar gefrummeld omdat het voor de meeting iin Oss al moet werken:
dec40.jpg

Simpeler kon ik even niet snel bedenken :lol:

Das gevaarlijk Berto zoiets in te bouwen. :oops:

Krijg je een storing zet je zo het hele model zonder strom wat automatisch een crash betekent. :!:

Mvg Johan

Niet het hele model :nooo: alleen motoronsteking uit dus motor af ;-)

Ik dacht de de term "kill" switch alleen op "motor uit" sloeg :?

Das wat anderes. :yes:

Motor uit heb ik ook op mijn Decathlon.
Servo met schijf en Microschakelaar. :wink:

En Choke kan ik er nog op gooien.

150 cm³ moet toch wel uit kunnen als er iets is. :lol:

Mvg Johan

Ik had even niet snel een micro switch liggen dus vandaar even deze "oplossing".

Choke heb ik niet (behalve mijn duim dan ;-) ) dus da`s geen probleem en een motor uit kunnen zetten is altijd lekker :yes:

Net op het werk de "kill" switch even getets en alles werkt naar behoren :D

Kwam alleen wel een twijfelachtige servostekker stekker tegen van m`n linkerhoogteroer helft dus die ga ik vanavond maar even vervangen.

Vanavond nog wat kleine werkzaamheden gedaan.

De twijfelachtige servo stekker is vervangen,
ik heb de aan/uit schakelaar van links naar rechtsa verhuisd.
alle ontstekingsdraden lopen nu links,
servosnoeren e.d. rechts.

Ik heb dit gedaan om dat ik de laatste keer bij de watervliegmeeting een beetje last had van storing tijdens het starten van de motor maar eensmaal op 2 meter afstand dit weg was :?

Ik vermoedt dat de oorzaak het ijzeren frame is/was van de drijvers, daarvoor namenlijk nooit last gehad van enige storing.
Tijdens de vlucht was er ook niets van te merken, maar voor de zekerheid toch even wat sneorverleggingen gedaan :P

had het inderdaad gezien bij de watervliegmeeting maar ik vroeg verder maar niks want je zag er nogal chagrijnig uit :lol:

Ik en chagarijnig :roll: Na de eerste vlucht zal dat zeker wel weg zijn geweest :yes:

Maar klopt, bij de eerste motorstart had ik zoiets van, dat wordt helemaal niets, na wat verlegd en geprobeerd te hebben had ik er wel vertrouwen in en dat bleek ook gedurende de hele dag.

Geen problemen gehad met welke storing dan ook, kon ook bijna niet anders want tot voor die tijd heb ik nog nooit last gehad.
Verwacht komend weekend dan eigenlijk ook geen problemen, en zo wel, dan zal er vast wel 1 van onze andere kisten kunnen vliegen ;-)

Back