Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Pfff nog lang niet.. ik bouw niet zo vaak.. als ik bezig ben dan is dat meestal de hele dag ik kan niet vanuit werk ff een paar uur knutselen, dat is te kort voor mij... misschien moet ik dat binnenkort wel gaan doen want het gaat mij ook een beetje te lang duren.. En ik zit ook alweer naar iets anders te kijken :-s
Oke, bij deze zoek ik iemand om mij te helpen de Robart retracts te installeren... Heb er helemaal geen ervaring mee en wil het niet gelijk verknallen.. Het maakt niet uit als ik naar je toe moet komen... Ik zoek dus gewoon iemand die me met deze stap wil helpen.. Hierna kan ik verder met het indekken van de vleugel, het uitlijnen ervan op de romp en het hoogteroer, kortom, dan kan ik verder en is die volgend jaar met Oss een heel eind...
Oke is goed!! Moet het thuis nog ff verkopen maar ik kom langs in de middag.. Hoeft niet meteen gedaan te worden, jij bent aan het werk! Neem aan dat ik ook de vleugel mee moet nemen? Kan die daar blijven staan als het niet af is? Zal ik wat gereedschap meenemen? De onderkant van de vleugel is nu beplankt..
Mmm bij Tower kost ie omgerekend €120,- grote doos dus ook weer $60-$100 mja invoerrechten komen er dan ook bij.. Ja het is ff rekenen en vergeet de invoerrechten niet.. Wel is het zo dat als je bijvoorbeeld meteen de motor koopt dat je dan wel VEEL goedkoper uitkomt.. Hoe meer je koopt hoe goedkoper het wordt.. Die dollar begint helaas weer op te krabbelen...
Let wel even op de totale stand van de kist met de nu wat langere struts :teacher:
En meet dit eerst goed uit voordat je echt de wielbakken gaat maken anders moet je straks alles weer verplaatsen.
Verder gegaan deze week na hulp van Berto.. Dremel gescoord en zelf de struts af durven zagen.. Van beide 1cm toen met tape vastgezet en de romp erop gezet. Als het goed is staat het niet te hoog en komt het richtingsroer niet op de grond.. Mocht het nog teveel zijn dan kan er altijd nog een half centimetertje eraf.
De retracts zitten nu nog met 2 van die Graupner servo schroeven vast.. Is het beter om ze met die dikke meegeleverde vast te zetten of zijn die dunne beter?
Mja er zijn wat kleine foutjes ingeslopen maar het is niet onoverkomelijk.. Zal de ervaringen maar meenemen naar een volgend project.. Voelt toch wel beter denk ik als je een foutloos project maakt.. Van de buitenkant zal dr hopelijk niet veel van te zien zijn..
Volgens mij gaat het helemaal goed komen met het landingsgestel .
Tis een hele klus, en met meten wordt de meeste tijd versleten :teacher:.
Heb zelf bij de spit de retracts vastgezet met M4 schroeven, daarvoor plat afgevijlde M4 inslagmoeren aan de andere zijde van het montagebalkje ingelamineerd. 'K heb het niet zo op houtschroeven.
Vlieg zelf hetzelfde toestel met een vast onderstel. Wil in de toekomst ook hierin retracts zetten.
O ja :idea:, als je er nog bij kan zou je de gaten in skin aan de onderzijde (t.b.v. de vleugelvastzetbouten) aan de binnenkant van de vleugel kunnen op dikken met nog een stukje 2 mm. balsa. In de praktijk zijn de gat-randjes van ± 1,6 mm. heel kwetsbaar.
Controleer ook hoe de luchtcilinders er van binnen uitzien (je kan ze openschroeven). Bij mij was er eenje van binnen helemaal aangekoekt met hard verdroogd vet.