Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijft toch een 20c lipo, uiteraard over de prijs/kwaliteit kun je niets zeggen, maar 25c is toch echt wel aan te raden.
Wat bied dat voor een voordeel over een 100A LiPo voor de Rustler VXL? De VXL combo trekt LANG geen 100A (continue) dus of je nu 100, 125 of 500A hebt .. dat zal niet veel uitmaken in prestaties hoor.

Eerst en vooral bedankt voor de snelle replies en ik laat me niet afschrikken zu ;)
Ik heb een SavageX en een mini inferno, beiden op nitro dus heb al wat ervaring op rc gebied maar totaal niet met electrische wagens.

Ik zal wss een soldeersetje moeten kopen om die stekkers te vervangen maar dat zal me wel lukken en best Traxxas stekkers kopen dan voor het gemak?

Nog even dit, wat is het verschil tussen die 20c en 25c lipo's?
Blijft toch een 20c lipo, uiteraard over de prijs/kwaliteit kun je niets zeggen, maar 25c is toch echt wel aan te raden.
Meer kracht of...?
En wat is de slijtage dieje bedoelt? op de batterij of de wagen wegens de grote snelheid en kracht?

Ik begin zoiezo opt gemak met de standaardbatterij die erbij geleverd word en ondertussen hoor ik het wel welke lipo's ik best bestel.

kijk er alleszins al naar uit om ermee te rijden!

Eerst en vooral bedankt voor de snelle replies en ik laat me niet afschrikken zu ;)
Ik heb een SavageX en een mini inferno, beiden op nitro dus heb al wat ervaring op rc gebied maar totaal niet met electrische wagens.

Ik zal wss een soldeersetje moeten kopen om die stekkers te vervangen maar dat zal me wel lukken en best Traxxas stekkers kopen dan voor het gemak?

Nog even dit, wat is het verschil tussen die 20c en 25c lipo's?

Meer kracht of...?
En wat is de slijtage dieje bedoelt? op de batterij of de wagen wegens de grote snelheid en kracht?

Ik begin zoiezo opt gemak met de standaardbatterij die erbij geleverd word en ondertussen hoor ik het wel welke lipo's ik best bestel.

kijk er alleszins al naar uit om ermee te rijden!

Precies, meer kracht, maar dit merk je nauwelijks (lees: niet) denk ik. Je moet idd een soldeersetje kopen, als je niet goed bent in solderen kun je ook ff vragen of iemand anders het voor je kan doen. En zo niet: oefenen! :p

Mijn Rustler is er nu opeens mee gestopt ... als ik de ESC aan zet dan stuurt hij nog wel maar gas geven is er niet meer bij. Is er een manier om de ESC te resetten? of is mijn esc nu stuk?
Ik heb dit nu ook al drie keer zien gebeuren met de XL-5 esc - Titan motor combo. Ook een groen lampje op de ESC bij gasgeven; wel sturen maar geen beweging in de motor. Motor draait wel goed als hij direct op een accu aangesloten wordt.
Bleek dit voor jou (jullie) op te lossen te zijn, of is het echt stuk?
Ik bedenk me net dat ik dit dus al bij 100% van alle standaard Slashes heb zien gebeuren die ik in mijn Slashgroepje heb... garantiekwestie?

Laatst bewerkt:
je betaalt voor wat je koopt dus 30dollar is zeer weinig voor een lipo van 5000mah en 3s
ik heb die ook voor mijn savage flux.
en ik kan je zeggen dat die batterijen geen aanrader zijn om te kopen
investeer beter meer in je batterijen anders zul je het je nog beklagen :D

ok euhm!
ik heb al de laatste maanden veel opzoekingswerk gedaan voor al mijn aankopen en lipo's zijn 1 van de elementaire en belangrijkste toebehoren voor je wagen...
Gewoon door te googlen en de diverse fora af te schuimen hoor en zie je toch dat de Turnigy lipo's 1 van de beste, zoniet de beste prijs-kwaliteit lipo's zijn?

Dus ofwel zijn al die honderdduizenden klanten verkeerd, ofwel ben jij verkeerd.
1 ding is zeker, dat jij totaal niet uitlegd wat er dan zo slecht is aan deze lipo en waarom jij mensen uit het niets zomaar dure lipo's aanraad, zonder zelf te zeggen welke lipo's concreet.

Want ik heb ook uit het vele opzoekingswerk gelezen dat dure lipo's niet automatisch de beste lipo's zijn, je betaald voornbamelijk de merknaam.
En dat Turnigy met zijn lipo's het bewijs is dat je niet naar een duur merk moet gaan om goeie lipo's te hebben.

Dus ik (en ik denk vele anderen met mij) zouden het wel apprecieren als jij meer uitleg zou willen geven van jouw bewering die mensen op het verkeerde been zet en onnodig in de kosten jaagt voor een sowieso al dure hobby.

UITLEG!

ps: ik heb dus reeds die turnigy lipo in mijn bezit, vanwege de reeds bewezen prijs kwaliteit

Laatst bewerkt:
@ PieterVds, een wagen heeft 'kracht' nodig, deze 'kracht' wordt bij de accu gehaald. De accu moet dus voldoende 'kracht' kunnen leveren naar de regelaar (ESC) en motor.
'Kracht' wordt ook wel berekend in A (Ampere). Wanneer voor een auto 60A constant wordt aangeraden moet de accu dus constant 60A kunnen leveren. Die 60A wordt bepaald door twee zaken: 1) de capaciteit van de accu uitgedrukt in 1.000mAh of te wel A en 2) in de coulomb waarde van de accu, kortweg C. Die Turnigy accu heeft dus een capaciteit van 5.000mAh wat dus 5A is en heeft een C waarde van 20. De accu kan daardoor 5A * 20C = 100A continue leveren. Dit is MEER dan voldoende voor een VXL brushless setje.

De slijtage die ik bedoelde is slijtage van de auto zelf, denk hierbij vooral aan onderdelen in de aandrijving. Maar een grotere factor is de manier waarop je rijd. Als jij geen domme/stomme dingen doet zul je heel lang plezier hebben van deze wagen!

@ CircusAso, no problemo ;)

@ Riko, kan natuurlijk ook dat nicksavagex een negatieve ervaring heeft gehad met de LiPo's en ze daardoor niet aanraad. Al vind ik dit nog altijd niet juist gezien de royale meerderheid er geen problemen mee heeft. Maar zoals Riko aangeeft hebben de Zippy (zo werden de Turnigy cellen voorheen genoemd) en Turnigy een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Het zijn wellicht niet de beste LiPo's (geen Hyperion of TP) maar deze kosten dan ook maar 1/5 van de prijs.

Bedankt voor de nuttige info!
Ik heb die turnigy lipo's besteld en nog wat traxxas stekkertjes en maandag achter een soldeersetje en dan maar afwachten...

hopelijk komt mn Rustler maandag of dinsdag binnen en kannek al wat gaan rijden met een gewone nimh die erbij geleverd word.

Mn rijstijl is behoorlijk rustig haha maar af en toe es wat bashen zoals iedreen hier wss :mrgreen:

kijk er al naar uit!

ik heb net mn Rustler vxl besteld uit engeland maar vroeg mij af welke lipo's er in kunnen gebruikt worden...ik vond volgende op hobbyking voor 30 dollar.

Turnigy 5000mAh 3S 20C Lipo Pack
T5000-3-20.jpg

Spec.
Minimum Capacity: 5000mAh
Configuration: 3S1P / 11.1v / 3Cell
Constant Discharge: 20C
Peak Discharge (10sec): 30C
Pack Weight: 412g
Pack Size: 144 x 49 x 24mm
Charge Plug: JST-XH

Moet die aansluiting vervangen worden en zoja door wat en hoe? :confused: :-D
Het is mn eerste electrische wagen dus alle hulp is meer dan welkom :cool:

moesten jullie betere alternatieven hebben mag dat ook natuurlijk maar hele dure lipo's lijken me niet echt nodig? Nu kan ik er een stuk of drie kopen en wss wel lekker blijven doorrijden terwijl er eentje laad.

Bedankt!

Pieter
3s is wel erg hoog gegrepen .
ik rij zelf met een stampede vxl met 2s 5300 40c lipo en die is al bijna niet te besturen.
3s is leuk voor een speedrun maar niet om gewoon mee te rijden.
gr Mike

Vaag dat een hardcase goedkoper is dan een softcase. Ze zien er goed uit, wellicht handig voor in de Rustler :)

EDIT :
Softcase : 148 * 49 * 16
Hardcase : 135 * 45 * 22

Volgens mij zijn er voor de hardcase dus geen chassis aanpassingen nodig om ze in de Rustler / Bandit / Stampede te zetten. Goed werk van HC, een producent die dus goed luistert naar haar klanten.

ik vond deze connectors ook nog op hobbyking... beiden kosten slechts 1,50dollar...

miss handiger zonder solderen en kannek ze gewoon terug aansluiten op mn lader?

welke heb je eigenlijk nodig male of female om aan te sluiten op je rustler?

TRA-F-EC3-M.jpg

EC3-F-TRA-M.jpg

wat raden jullie ook nog aan, ik vind hier zon temp metertje

-->
TN004.jpg

The all new Turnigy temp checker now handles temp up to 356F! making it also reat for hot glow/gas engines!
Our Turnigy Infrared Thermometer can check the temperature of any Motor, ESC or battery simply by pointing and pressing the button. There is no need to make contact with the object!
An excellent way to check battery or motor temps!

Specifications.
Measuring Range : -33~180C (-27.4~356F)
Operating Range : 0~50C (32~122F)
Full Range Accuracy : +/- 2.5C, 2.5%
Distance :2~40cm
Emissivity Range : 0.95 fixed
Wave Length : 5um~14um
Power Supply : LR44X2

11.33dollar

en eventueel dit ook nog?

-->
TRcelldiag.jpg

Turnigy Cell Diagnostics meter 2S~6S (Version 2)
Instantly measure your lipoly pack with the balance connector. Accurate to .01v and displays all voltage in a single page.

14,95 dollar

of zijn er betere/handigere toestelletjes?

mvg

Pieter

allemaal goed peter!

maar je moet weten dat je je lipo echt wel van een traxxas connector moet voorzien (ofwel soldeer je dit zelf of je laat dit doen) zoniet zal het overgangsstukje toch wel enige belemmering zijn hoor.
De traxxas connectie is niet voor niets de beste.
En als je dat hebt, kan je ook anders een directe banaplug nemen die eindigt met een traxxas connector;) zo kan je de lipo rechtstreeks aansluiten op je lader :)
Traxxas laadkabel -
Traxxas_0020_laadkabel.jpg

en ik heb als voltmeter dit gekocht:
Fastrax ET0500 - Etronix Battery Doctor Precision Discharger, Voltage And Balance Meter - Dischargers - Wheelspin Models UK
ET0500.jpg

Laatst bewerkt:
allemaal goed peter!

maar je moet weten dat je je lipo echt wel van een traxxas connector moet voorzien (ofwel soldeer je dit zelf of je laat dit doen) zoniet zal het overgangsstukje toch wel enige belemmering zijn hoor.
De traxxas connectie is niet voor niets de beste.
En als je dat hebt, kan je ook anders een directe banaplug nemen die eindigt met een traxxas connector;) zo kan je de lipo rechtstreeks aansluiten op je lader :)
Traxxas laadkabel -

en ik heb als voltmeter dit gekocht:
Fastrax ET0500 - Etronix Battery Doctor Precision Discharger, Voltage And Balance Meter - Dischargers - Wheelspin Models UK

Jij moet cabaretier worden!

shocks

Hallo, ik heb een klein probleempje... aangezien dit topic al redelijk groot is is het moeilijk om er iets over terug te vinden.
Ik heb voor mij en mijn zoontje de rustler VXL gekocht en mijn neefje had er al 1, hij reed er een poosje mee en de kap van de achterste shock kwam telkens los, nu zijn we vandaag wezen rijden en nu heeft mijn zoontje ook dit probleem met zijn achterste shock.
Is dit normaal of ben je verplicht om gelijk alu shocks erop te zetten?

Grtz, Jan

je bent niks verplicht, ik had dit probleem ook maar opgelost met Big Bore shocks van Traxxas zelf. geen problemen meer gehad sindsdien.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back