Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey dikke hond in België zijn er mensen die werken ! zelfs van 17 ik heb niet eens nog kunnen rijden !

maar ik ga het wel maken in de laatste week van augustus met ne maat van mij

grt

In nederland niet dan? Ook van 17 jaar volgens mij... maar dat weet ik niet zeker!

We wachtten vol goede moed op je filmpje!

Hoppatee, vandaag mn spurgear kaal gereden...
Hoe? Ik heb geen flauw idee, op een gegeven moment toen ik aan het rijden was begon hij te ratelen. Ik kijken, en hij was zga kaal. Miss staat de slipper iets te strak? Was voor het eerst dat ik met een 2s lipo reed.
Morgen even nieuwe spur's halen bij PK ;) en mijn 3s lipo testen.

Edit:
Vandaag 2 nieuwe spur's gehaald en er 1 van gemonteerd (86T). 3s Lipo erin en knallen!
Juist, spurgear binnen 10meter weer kaal! Toen maar eens de slipper 720 graden losgedraaid en zo gaan rijden met een nieuwe (83T) spur erin.
Telkens de slipper met een kwart afgesteld tot deze goed stond (270 graden).
Probleem lijkt opgelost aangezien ik geen schade meer zie op de spur gear. Morgen maar eens even goed bashen, kijken of mijn vermoeden word bevestigd.

Edit2:
Even nog een klein vraagje over lipo's..
Is het nou zo des te meer "a" des te meer power in de auto?
Even een voorbeeld. Men nemen een lipo 2s van 20c met een cap van 5000mah... 20c*5000mah=100.000=100A.
Of je neemt een 30c lipo met een cap van 5000mah, en dan doeje 20x5000=150.000mah=150A.
Houd dit dan simpelweg in dat de 30c lipo met 5000mah krachtiger is qua power dan de 20c?
Of klets ik nu echt uit mijn nek? haha. Graag antwoord.
Ik heb nu zelf een 30c 5200mah welke dus 156A continue zou leveren en een 3s 20c met 5000 welke dan 100A zou leveren.
Is de 2s lipo dan sneller dan de 3s? Snap er geen bal meer van :(.

Laatst bewerkt:
ik kan je alleen helpen over 3s en 2s:
3s is sneller dan 2s, omdat 3s 11,1volt heeft en 2s 7,4volt.
dus meer volt = meer power, dus sneller.

Lipo's

ik kan je alleen helpen over 3s en 2s:
3s is sneller dan 2s, omdat 3s 11,1volt heeft en 2s 7,4volt.
dus meer volt = meer power, dus sneller.

ik denk dat het simpelweg zo zou moeten zijn:

Een 3s 11.1v lipo is altijd sneller dan 2s 7.4v ondanks de "C" rating.
Onderling maak het wel verschil namelijk, Een 2s 5000mah 20c is langzamer dan een zelfde lipo met 30c rating. Zelfde geld voor 3s.
De rekensom is "C" Rating x Capacity mah /1000.

Hoop dat jullie er wat aan hebben, ik in iedergeval wel :D.

Spur Gear

Vandaag mn auto weer wezen testen met de nieuwe spur.
3s Lipo erin en knallen maar!
30min's lekker gereden en en wat denkje? Ratel de ratel...*** word je toch moedeloos van. Ik gekeken, en er zat een piepklein steentje in de spur tussen 1 van de wielen. Nougoed deze verwijderd en knallen maar weer. Zo een goede 15min kunnen rijden (nogsteeds op die zelfde lipo overgens) en toen was het echt mis. Wederom mn spur kaal.
Vermoed dus nogsteeds dat mijn slipper te strak staat.... Hoe kan dit?!

Even kort inhakend op bovenstaande LiPo uitleg.

3S is doorgaans sneller dan 2S. Maar als ik een 3S 100mAh 10C LiPo in een 1/10 leg vs een 2S 5A 30C dan is de 2S sneller.

Hogere C rating wil niet zeggen dat een LiPo dan sneller is. Als een motor 60A continue wil hebben en ik duw daar een 5A 30C in dan kan die LiPo 150A (5 * 30) leveren. Als ik er daarna een 5A 40C in duw, die kan dus 200A leveren(5 * 40) dan zal die niet sneller gaan. Waarom niet? Omdat de motor maar 60A vraagt, ik kan er wel 5A 100000C in leggen, sneller zal hij er niet van worden.

Zou mijn motor 100A vragen en ik duw daar een 5A 20C in en daarna een 5A 30C dan heb je kans dat je het verschil zult gaan merken. Vanwege bovenstaande heeft een duurdere LiPo kopen (hogere C) niet altijd toegevoegde waarde en is het soms weggegooid geld.

Even kort inhakend op bovenstaande LiPo uitleg.

3S is doorgaans sneller dan 2S. Maar als ik een 3S 100mAh 10C LiPo in een 1/10 leg vs een 2S 5A 30C dan is de 2S sneller.

Hogere C rating wil niet zeggen dat een LiPo dan sneller is. Als een motor 60A continue wil hebben en ik duw daar een 5A 30C in dan kan die LiPo 150A (5 * 30) leveren. Als ik er daarna een 5A 40C in duw, die kan dus 200A leveren(5 * 40) dan zal die niet sneller gaan. Waarom niet? Omdat de motor maar 60A vraagt, ik kan er wel 5A 100000C in leggen, sneller zal hij er niet van worden.

Zou mijn motor 100A vragen en ik duw daar een 5A 20C in en daarna een 5A 30C dan heb je kans dat je het verschil zult gaan merken. Vanwege bovenstaande heeft een duurdere LiPo kopen (hogere C) niet altijd toegevoegde waarde en is het soms weggegooid geld.

Ok, een Velineon 3500 motor vraagt volgens de manual:
Current Ratings.............................................. 65A constant; 100A peak/burst.

Als ik dan jouw theorie toepas zou dat inhouden dat alles boven de 20c en 5000mAh = 100A geen verschil meer maakt? Of dit nu 2 of 3s is....
Of zit ik er nu helemaal naast?

Dan komen we tot de volgende vraag..., welke lipo maakt zich dan het meest geschikt voor een rustler vxl? Want we zitten tenslotten toch in dit topic haha....
Dan zou dus een 3s 20c 5000mAh onze beste optie zijn qua power, en een 2s 20c 5000mAh de beste keuze qua temperatuur vs power? En alles met een hogere C rating onzin?

Laatst bewerkt:
Na 5 min, in de hal gereden te hebben op mijn werk zijn zo goed als alle nopjes van mijn standaard Rustler bandjes verdwenen.
Nu wil ik een compleet andere set incl velgen(zowel voor als achter) gaan halen, maar welke zullen jullie mij aanbevelen bij een all-round gebruik (zand, aarde, gras en straat) De Rustler zal trouwens bijna niet te vinden zijn op straat, maar zo af en toe is het haast niet te vermijden.
Ik zit aan de volgende banden te denken

- Badlands
- Dirt Works
- Dirt Hawg

Graag hoor ik jullie bevindingen zodat de keus wat makkelijker wordt.

Na 5 min, in de hal gereden te hebben op mijn werk zijn zo goed als alle nopjes van mijn standaard Rustler bandjes verdwenen.
Nu wil ik een compleet andere set incl velgen(zowel voor als achter) gaan halen, maar welke zullen jullie mij aanbevelen bij een all-round gebruik (zand, aarde, gras en straat) De Rustler zal trouwens bijna niet te vinden zijn op straat, maar zo af en toe is het haast niet te vermijden.
Ik zit aan de volgende banden te denken

- Badlands
- Dirt Works
- Dirt Hawg

Graag hoor ik jullie bevindingen zodat de keus wat makkelijker wordt.

Ik heb zelf een setje Basher Pinheads voor offroading gekocht en een setje Anaconda's voor op de straat. Beide setjes zijn voorgelijmd, dus kopen en erop.
Alle 3 de banden die je hierboven noemt zijn All-Terrain banden, dus goed voor op de weg als op losse ondergrond.

ik zit te twijfelen over de badlands want die lijken voor de slash dus groter(maar onze nard weet het wel), de rest kan wel (let wel op de maat van de velg en de band) en deze is er ook nog ::RC-Central Online shop::
dit is net zo als de aldi spullen, je weet niet waar het van komt maar het werkt goed of perfect.:wink:

Scrammy, ik prefereer de BadLands van dat rijtje.

Je hebt 2.2'' en 2.8'' versies. Met 2.2'' heb je veel meer velg keuze. Maar de 2.8'' zijn even hoog en hebben dus een kleinere sidewall en zullen wat strakker rijden.

De Gladiators moeten ook een hele goede allround band zijn. Een band die mij heel geschikt lijkt voor alles behalve onroad is de Speed Paw, vooral op gras zal deze de bovengenomende banden als slicks laten lijken.

Darkfire, die Basher bandjes zijn imo veeeeel te duur, voor 50 euro haal je ook gewoon merk spul.

Nard, Basher komt uit de proline fabriek, staat ook op de band. voordeel van de bandjes dat je de voorbanden naar achter kan verplaatsen en ook weer andersom.

het probleem is dat sommige het een goede koop vinden en sommige veel te duur.
dus ik weet niet of ik het wel of niet moet kopen.:confused:
nard, het is even duur als proline in nederland en als je in het buitenland neemt moet je ook weer bijbetalen.
en op de eerste topic blz. wou je ze ook kopen met een link waarin staat dat het van pro-line komt.

Laatst bewerkt:
Fritt, ik weet dat het er op staat ... maar toch twijfel ik of het PL kwaliteit is. Bovendien vind ik de velgen lelijk :)

@ darkfore, dat was voor $33 = 25 euro. Dat is het een leuke prijs, voor 50euro haal ik liever ''normale'' ProLine spullen. In Nederland spullen kopen doe ik nagenoeg nooit, allemaal veeeeeel te duur.

Shipping is duur bij RCPlanet en douane had ik bij mijn order bij hun ook al (dikke hond ook). Maar los van dat, 25 euro is een nette prijs, 50 euro niet.

ik snap wat je bedoeld , maar ik ga af op het goedkoopste totaal (want ik ben hier de jongste en moet leven van mijn 1,50 zakgeld per week) plus k haal toch wat rpm en andere dingen bij rc-central.
Amerika is zoziezo goedkoop.:wink:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back