Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, dat dacht ik al ja,

Maar nog even een vraag, sommige mensen raden het af om met een 3S lipo te rijden want dn wordt het te heet, maar een 2S is qua snelheid een beetje te vergelijken met een stock 7cel NiMh ?
Dus nu zit ik te twijfelen tussen die 2, en weet iemand de afmetingen van de stock accu die je er bij krijgt zodat ik weet of de lipo er wel in gaat passen.

Hoppatee, jaco foampjes en Turnigy 3S 3300Mah 30C-40C besteld voor de speedruns...

3300 Mah lijkt me voldoende voor puur alleen speedruns toch?

editje: als ik de exploded views goed bekeken heb zijn alle lagers in de Rustler van de maat 5x11x4. Zijn deze kwalitatief zo goed dat deze niet vervangen hoeven te worden voor betere? Zoja, dan graag een adresje waar ik ze kan vinden...

Laatst bewerkt:

editje: als ik de exploded views goed bekeken heb zijn alle lagers in de Rustler van de maat 5x11x4. Zijn deze kwalitatief zo goed dat deze niet vervangen hoeven te worden voor betere? Zoja, dan graag een adresje waar ik ze kan vinden...
bij bijna alle modelbouw winkels kan je toch wel 5x11x4 kogellagers kopen...?

De lagers in een rustler zijn prima en rubber sealed. Enige wat ze nodig hebben is onderhoud zo nu en dan. Even open poppen, schoonmaken, invetten en dichtmaken. Dan heb je heel lang plezier van je lagers.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zoek dus voor mijn rustler een silverado body of een ford body.

Probleem is ik kan er blijkbaar enkel vinden die niet gepaint zijn en aangezien ik niet kan airbrushen ed zou ik graag ergens eentje vinden die voorgeverfd en klaar is.

Iemand die een site weet waar ze dat verkopen ( passend voor een rustler )
Thx

Dat (100A) is genoeg ja. Slim om voor 3300mAh ipv 5000mAh te gaan ivm gewicht.

Jaco foams rulen ook, heb ik altijd al eens willen kopen ;)

M.b.t. bearings, je zou ze kunnen vervangen door AVID RC bearings. Als je top of the line wilt koop je ceramische bearings, deze zijn uiteraard ook voorzien van een astronomisch prijskaartje.

bij bijna alle modelbouw winkels kan je toch wel 5x11x4 kogellagers kopen...?

Dat zou kunnen maar ik had geen idee of de standaard lagers van Traxxas kwalitatief toppertjes zijn.

De lagers in een rustler zijn prima en rubber sealed. Enige wat ze nodig hebben is onderhoud zo nu en dan. Even open poppen, schoonmaken, invetten en dichtmaken. Dan heb je heel lang plezier van je lagers.

Muchas gracias voor het filmpje, eens kijken of ik mn oude lagers uit de prullenbak kan vissen... ;)

Dat (100A) is genoeg ja. Slim om voor 3300mAh ipv 5000mAh te gaan ivm gewicht.

Jaco foams rulen ook, heb ik altijd al eens willen kopen ;)

M.b.t. bearings, je zou ze kunnen vervangen door AVID RC bearings. Als je top of the line wilt koop je ceramische bearings, deze zijn uiteraard ook voorzien van een astronomisch prijskaartje.

Nou, het ging eerlijk gezegd niet om het gewicht maar om de maat... ;) Ik vind dat ik er teveel moet voor aanpassen om de 5000 fatsoenlijk passend te krijgen! Maar goed, dat ben ik he! :lol:
Dat 3300 lichter is, is natuurlijk een welkom extraatje.

De foams lijken mij echt uber om te rijden! Heb er over nagedacht om een 17mm conversie setje te kopen en 1/8 wielen te gaan rijden maar hou het nu bij de 1/10.
Hierdoor hoef ik niet extra te gaan verlagen en kost het me nu stukken minder! Tevens heb ik op het Traxxas forum gelezen dat de 1/8 foams sneller aan flarden gaan op hoge snelheid dan de 1/10... :confused: Geen flauw idee waarom maar het word door meerdere mensen bevestigd.

Wat de lagers betreft, ik zal maar eens de OEM gaan bestellen. Dan ben ik het goedkoopste uit schijnbaar... Gisteren naar een technische groothandel geweest en daar komt de prijs snel op de 11/12 euro uit... PER STUK!!! Dus lekker 2 voor 3 dollar op de vloeibare!! ;)

Gisteren heb ik de MMP op mn Rusty geinstalleerd en oh man, dat rijd echt hemels! Het remmen gaat fatsoenlijk zonder dat de kont gaat zwabberen, de punch op normaal gezet en je kan "volgas" wegrijden zonder wheelies. De kracht komt nu heerlijk gecontroleerd over!

Laatst bewerkt:
He dikke hond,
Heb jij misschien een linkje naar dat vloeibare spul? ik heb er ook 8 nodig nl. 8-)

Wat ik bedoel met "op de vloeibare" is de site Liquidrc. De nogal directe vertaling word hier wel eens gebruikt ipv de echte naam van de site! ;)

Maar de originele lagers van Traxxas kun je vinden op liquidrc! Nu heb ik net nog gekeken en kon ze helaas niet vinden dus het kan zijn dat ze uitverkocht zijn....:(

Dat had ik wel door joh;), ik kon ze ook niet vinden nl.
blijkbaar heb jij net de voorraad opgemaakt dus.

oh nee toch niet, dit vond ik nog.

Laatst bewerkt:
Haha, sorry, dan had ik het weer niet door! :D
Ik denk dat iemand ons allebei is voorgeweest want ik sta ook nog steeds met lege handen...

Helaas opent de link hier niet op mn werk maar ik denk dat je die "zilveren" bedoeld met de prijs van 5 dollar? Dan zijn ze 2 dollar duurder dan degene met de blauwe rand maar of dat ze beter zijn en waar ze normaal bij horen weet ik niet? :confused:

LOL :D
maar heb jij ze ook niet meer kunnen vinden? Dan is dit misschien wat voor je. ik heb ze net gekocht. das 1 euro per stuk !

Die vorige link van me (type 4607) lijkt me helemaal van metaal en ik weet niet of je die goed schoon kunt maken. Volgens mij kun je die niet openmaken nl. Dus kun je beter het rubber type (5116) nemen, of de vervanger hierboven.

Hmmm, dat zijn idd lekker goedkope lagers! Ik zal het wereldwijdeweb eens verder afspeuren!
Ik denk ook dat je beter iets met een "dust shield" kan aanschaffen...

Nu weer iets heel anders!! :D

Ik ben bezig om de voorkant van de Rustler te verlagen. Nu heb ik daar verschillende manieren op het wereldwijdeweb gevonden:

- veren inkorten dmv een dremel
- elastiekjes om de armen en de shocktowers
- tie-rips om de shocks bij elkaar te drukken
- een fuel tube om het stangetje in de shock
- gewichten op de voorkant
- een wide-mod aanschaffen (dus bredere armen)
- multi instelbare shocktowers (deze gaan wel aangeschaft worden, FLM of STRC)
- er zullen nog wel meerdere zijn....

Geen van allen (behalve de shocktowers) geeft mij een goed gevoel of vind ik een fatsoenlijk alternatief.

De vraag is dus of iemand hier met andere/kortere shocks rijd dan de originele Ultras of Big Bores?
Ik zoek dus een korter setje shocks om de voorkant lager te leggen en toch een goed functionerend ophanging te hebben.
Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel! ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb nog een setje Jato shocks liggen. Die zijn hetzelfde als die van een Revo, maar dan van plastic. Misschien kan je daar wat mee.

misschien GTR schock, dat had riko gedaan met zijn (verkochte) streetrace rustler.
hier kan je misschien nog wat ideen vinden. verkocht-rustler-vxl-full-metal-en-rcm-chassis-4

Dank je voor de tip. Het is jammer genoeg moeilijk te vergelijken aangezien ik de stock chassis gebruik en hij een ouder type van FLM.

Ik heb nog een setje Jato shocks liggen. Die zijn hetzelfde als die van een Revo, maar dan van plastic. Misschien kan je daar wat mee.

Eveneens bedankt voor de tip, ik zal eens gaan meten maar verwacht dat die van de Jato groter zijn omdat het brandstof auto is en dus zwaarder??
edit: beter lezen en dan zie ik dat ze hetzelfde zijn als van de Revo....

Verder ben ik nu bezig met een kleine front-spoiler te maken van alu om te proberen wat downforce te krijgen maar of het echt gaat werken weet ik niet.... Zorgt wel weer voor wat extra gewicht op de voorkant! ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Verder ben ik nu bezig met een kleine front-spoiler te maken van alu om te proberen wat downforce te krijgen maar of het echt gaat werken weet ik niet.... Zorgt wel weer voor wat extra gewicht op de voorkant! ;)
Extra gewicht zou ik niet proberen, dan gaat hij alleen maar langzamer. En een front-spoiler, daar moet je wel voorzichtig mee zijn, volgens mij gaat die vrij snel kapot als je botst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back