Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
darkfire, daar schiet niemand wat mee op. Als ik een keer voorbij kom gereden denk iedereen dat mijn wagens ook 80 a 90 rijden terwijl ik dan ~65kmph rijd.

DH, mogelijkheid tot filmen aanwezig :D ?

Helaas niet maar zolang ik de magische grens van de 100 nog niet heb gehaald is het ook nog niet waard.... ;) Alhoewel ik graag mn 92.5 kmpu op beeld had willen hebben! :D Ik heb het nog wel op de Garmin maar dat telt niet he... ;)

De gearing was 31/83 en met nog nieuwe 3S lipo (moet nog eerst een paar ladingen gehad hebben voor optimale prestaties) leek de weg toch echt te kort om de 100 aan te tikken!
De foampjes doen het uitstekend zover mn expertise gaat en de temps waren goed te doen. Motor niet voorbij de 55 gr en MMP rond de 45 gr...
Met 2S ook vlug een run gedaan en toen bleef ik steken op de 64.4 kmpu!

Al met al een geslaagde test gehad en de 100 moet toch snel gepasseerd worden! :D

edit: de MIP CVD heeft zich deze keer kranig geweerd. Misschien heb ik eindelijk een keer het geluk dat ik goed setje heb!

Laatst bewerkt:
eindelijk onderdelen gekregen vandaag. heb ze er nog snel opgezet, zodat ik morgen weer een rit kan maken. nu heb ik ook wel op een probleem gestoten. ik heb ook een nieuwe pinion gear bij besteld maar ik krijg die originele er niet af ik denk dat het inbusmoertje rond is aan de binnen kan want ik krijg geen grip en mijn inbus sleuteltje is nog goed? iemand dit ook al voorgehad?? en wat heb je er aan gedaan??

Helaas niet maar zolang ik de magische grens van de 100 nog niet heb gehaald is het ook nog niet waard.... ;) Alhoewel ik graag mn 92.5 kmpu op beeld had willen hebben! :D Ik heb het nog wel op de Garmin maar dat telt niet he... ;)

De gearing was 31/83 en met nog nieuwe 3S lipo (moet nog eerst een paar ladingen gehad hebben voor optimale prestaties) leek de weg toch echt te kort om de 100 aan te tikken!
De foampjes doen het uitstekend zover mn expertise gaat en de temps waren goed te doen. Motor niet voorbij de 55 gr en MMP rond de 45 gr...
Met 2S ook vlug een run gedaan en toen bleef ik steken op de 64.4 kmpu!

Al met al een geslaagde test gehad en de 100 moet toch snel gepasseerd worden! :D

edit: de MIP CVD heeft zich deze keer kranig geweerd. Misschien heb ik eindelijk een keer het geluk dat ik goed setje heb!

Pfoeeeee... dat is wel 5 km/h sneller dan die van mij :mrgreen: Dan moet eigenwijze Patrick dat natuurlijk weer verbreken hé ;) Aankomende week mn Rustler weer in elkaar zetten.

1. Zorg dat je goed gereedschap hebt.
2. Dan hit je het schroefje op met een soldeerbout of aansteker en dan probeer je hem nog eens los te krijgen.
3. Lukt dat niet dan kun je er een dremel inzitten en een klein gleufje maken en het schorefje met een schroevendraaier proberen los te maken.
4. Lukt dat niet dan kun je het schroefje nog uitboren
5. Of je koopt een ''pinion trekker''.

Hee kijk is! Dit is handig!!!!
bodycliphandles.jpg

( ik zag het op t Savage forum! )

Edit : foto verkeerd ge'upload

Laatst bewerkt:
Pfoeeeee... dat is wel 5 km/h sneller dan die van mij :mrgreen: Dan moet eigenwijze Patrick dat natuurlijk weer verbreken hé ;) Aankomende week mn Rustler weer in elkaar zetten.

Eens kijken wie um als eerst over de magische 100 grens heeft! :D Is er trouwens niemand hier met een Rustler die de 100 al gepasseerd is??

Ik heb topsnelheid gemeten met mijn rustler 86.5kmph.
Dit was gemeten snelheid via de igo gps ritmonitor.

Offroad heb ik het ook gemeten en toen zat ik topsnelheid een goede 43kmph.

Gemiddelde snelheid lag op de baan tussen 50 en 60kmph.
Gemiddelde snelheid lag offroad tussen de 20 en 30kmph.

Al bij al ben ik tevreden met wat het beestje doet tot nu toe want ik wil niet aan de 100kmph komen want ik vrees dat ik hem dan gewoon niet meer onder controle kan houden.

Offroad is het zo al moeilijk tegen 30 a 40kmph te knallen voor een lange periode dus ook daar ben ik blij mee dat ik toch eens die 43kmph getopt heb.

...

@AndaInc: voor offroad gaat het idd hard genoeg! Onroad richting de 100 op een schraal industrieweggetje is helemaal zweten! ;)

Wel ik vond mijn 86.5kmph al hard zweten hehe en dat was ook maar op een industrieweg waar links en rechts wat van die vrachtwagens stonden geparkeerd.

En ik weet dat mijn rustler nog veel harder kan maar ik durf het gewoon niet.
Het is te kostbaar als ik zeg maar tegen 100kmph tegen de borduur of tegen een vrachtwagen knal hehe.
Zal niet veel meer van overschieten dan.

Eens kijken wie um als eerst over de magische 100 grens heeft! :D Is er trouwens niemand hier met een Rustler die de 100 al gepasseerd is??

Hehe, ben idd benieuwd! Ook al heb ik geen speed-run set-up voor mn Rustler (geen goede gearing, bandjes, body of vering) atm bij me, maar ik ga het eens proberen :mrgreen:

Ben benieuwd of ie er een filmpje van heeft! :D

@AndaInc: voor offroad gaat het idd hard genoeg! Onroad richting de 100 op een schraal industrieweggetje is helemaal zweten! ;)

Hij heeft er met de auto achter gereden dus filmen ging moeilijk. Inde wagen zat wel een Mamba Max Pro regelaar weet niet of dit ermee te maken heeft..

Hij heeft er met de auto achter gereden dus filmen ging moeilijk. Inde wagen zat wel een Mamba Max Pro regelaar weet niet of dit ermee te maken heeft..
dan moet t wel een hele lange weg zijn hé?

En is dat niet een nog makkelijkere manier op te filmen? Gewoon in de passagiers stoel zitten, km teller laten zien en de Rustler die voor je rijdt laten zien?

of je gaat naar een flits camera en als je een flits krijgt, krijg je vast wel een boete waar op staat hoe hard je hebt gereden :P

Gezien het huidige record kunnen jullie iig je lol op, record staat volgens mij op 103 MPH!!! ( dit alleen niet meer met een vxl maar mamba monster )
Ik durf iig niet zo hard te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back