Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
extrene BEC in de slash

zou dit wat zijn voor in mijn slash?

soms heeft de novak motor de neiging om in te houden.
ik heb wel veel stroomvreters in mijn slash aangesloten op ontvanger, zoals:
ace ds1015 servo
transponder
grote ventilator op motor
MMP

ik dacht deze BEC erin te plakken en dan eens kijken of de enkele stottering/inhouden dan verdwijnt.

dit dingetje kost me 6,5 euro. dus het proberen wel waard..

The 3A-UBEC is a switch-mode DC-DC regulator supplied with a 2-6 cells lithium battery pack (or 5-18 cells NiMH /NiCd battery ), it outputs a consistent safe voltage for your receiver, gyro and servos. It is very suitable for RC helicopter.

Compared with the linear mode UBEC, the overall efficiency of the switch-mode UBEC is much higher.

1 Specification
1.1 Output Voltage: 5V@3A or 6V@3A (Changeable with an output-voltage select switch )
1.2 Continuous output current: 3 Amps
1.3 Input: 5.5V-26V (2-6 cells lithium battery pack or 5-18 cells NiMH /NiCd battery)
1.4 Size: 43mm*17mm*7mm (L*W*H)
1.7 Weight: 11g

2 Features

2.1 Designed with an advanced switch mode DC-DC regulator IC.
2.2 The output is powerful even working with 4 to 6 cells Lipo battery.
2.3 Battery polarity reversal protection.
2.4 A metal shield covers almost all the electronic components, and a specially made filter is attached with the output wires to significantly reduce the electromagnetic interference.
2.5 The working status is shown by an indicator (LED), lights when the output is in normal range.

3aubec6s.jpg

Laatst bewerkt:
geen 14mm wheel hubs. De originele kun je blijven gebruiken. Enkel de wielmeenemers en velgen 1 mm uitboren. Met een fatsoenlijk boortje moet dat toch wel aardig gecentreerd kunnen lijkt me
Kijk wat ik vond:
RC Cars & Trucks: Tekno RC 12mm Nylon M6 Driveshaft Hex Adapter Set (4) (Front/Rear) [TKR1654] - A Main Hobbies
en met deze assen hoef je geen andere lagers:
http://www.amainhobbies.com/product...-M6-Driveshaft-6mm-Stub-Axle-Set-2-Front-Rear

Moet je wel overstappen op hun CVD assen

Laatst bewerkt:
@murky, als de spanning te ver wegzakt, verwacht ik eerder een verbreken van de verbinding tussen de zender en ontvanger. Het herstellen van deze verbinding duurt in de regel langer dan dat het inhouden duurt. Ik zou eerst eens een condensator opnemen (clitch buster) om de spanning op de rx te houden. En verder de verbindingen tussen esc en motor even goed controleren.
Had zaterdag ook last van stotteren op mijn MM, en bleek een slecht contact te zijn

N.B., castle heeft op papier ook 3A, dus zou geen verbetering zijn. Of ga je de alleen de fan daarop zetten (kan die niet per ongeluk direct zonder BEC vanaf de lipo?. De nieuwe transponder kan dat namelijk wel ;))

Laatst bewerkt:
Of ga je de alleen de fan daarop zetten (kan die niet per ongeluk direct zonder BEC vanaf de lipo?.

mijn fan zit direct op de accu en werkt perfect:)

wel een van mijn lipo's kapot gegaan. Ik heb hem gebalanceerd in storage mode weggelegd en vandaag wilde ik hem laden was de accu nog maar 5 volt!! voorzichtig het trucje uitgehaald met nimh laden en daarna gebalanceerd laden. Helaas is volgens mij 1 cel kapot. Deze komt niet boven de 3.9 volt uit. De andere wordt nog gewoon netjes 4,2 volt. Deze accu is dus toch niet goed geweest vanaf het begin denk ik:(

Binnenkort maar een stel nieuwe bestellen

Laatst bewerkt:
@ bricks.

zon glitchbuster die heb ik al aangesloten. en slechte contacten zijn het ook niet.

die 3A bec van de MMP is inderdaad theoretisch . in de praktijk word dat zelde netjes gehaald.

ik wil eigenlijk mijn gehele ontvanger + alles wat daar aanhangt apart gaan voeden door een externe BEC. zodat ik alleen de motor/regelaar nog overhoud.

deze BEC van hobbywing is 3-5A dus prima genoeg dacht ik.

ik ga het gewoon proberen en zal mijn bevindigen posten.

als het werkt is het een goedkope oplossing, toch?

gister nog ff met 13/54 gereden icm novak 4.5

voorheen reed ik 15/54 met novak op MVB, maar die kleinere pinion is veeeel lekkerder.

ding gaat als een kogel..

de hele avond aan het poken/gassen/knallen geweest. motor werd max 32 graden :p

rijd er iemand nog met een speedpassion silverarrow 6.5 in zijn slash?

ik heb er nog 1 liggen. die wil ik ook ff testen..

alleen mijn diffs weer lek :( die blauwe ringetjes bij de outputs..
komt denk ik door het stof en het afblazen met compressor. dan blaas ik stof juist in de plekken waar het niet moet zijn.

Laatst bewerkt:
de 4.5T novak is ook een toerenmotor. (4800kv onbelast iirc.)
Heb hem zelf in m'n E-Slayer zitten, en dat is nu gewoon een vliegende klinker. (gebruik dan wel de Novak HV-Pro regelaar op 4S Lipo. mja, het gewicht van de hele auto is ook bijna het dubbele.)

die novak hv 4.5 vind ik echt een heerlijke motor. super veel trekkracht en toch zo soepel en zacht als boter waar het moet..

hij is lastig te gearen, je zit snel een tandje te zwaar. maar als je de goede verhouding hebt gevonden komt het beest los..

misschien ga ik zelfs terug naar een 12T pinion

ter vergelijking: bij ons rijd de VXL motor icm MMP op 15/54 en heeft de zelfde snelheid als mijn novak HV 4.5 icm MMP op 13/54

ik vind het niet erg om uiteindelijk op het rechte stuk iets langzamer te zijn met een 12T pinion. als ik dat in het technische gedeelte weer dicht kan rijden met de enorme trekkracht die je hebt..

tis alsof je een bal schopt zo snel komt dat ding van zijn plek..

Je moet eens met die Slayer van me gaan rijden. (nadat je het gewicht gevoeld hebt.) als je nu al onder indruk bent van die motor, ben je het dan helemaal! :)

maar in de 4x4 zal die veel meer play hebben op de gearing. niet zoveel gewicht. (in de Revo gewichtsklasse is het echt een moeilijke motor om goed te gearen. maar als je het eenmaal goed heb gaat het ook echt hard.

neem em maar mee naar MVB met de traxxas day 4 juli

kunnen we even spelen

edit: rijd die e-slayer ook op 2s? op 4s is het echt insane volgens mij..

ik denk als je deze novak op 4s in de slash stopt dat hij rondjes draaid om elke MMM combo wat dan ook

Laatst bewerkt:
op 4s ;) maar zoals gezegd, die slayer is zo'n beetje dubbel zo zwaar als de 4x4. maakt de ophanging afstellen erg moeilijk. :( (maagoed, moet ik me nog eens in verdiepen wat een goede setup is voor die wagen. is iig al snel in een rechte lijn, dus een echte amerikaan! :D

Nou ik heb nog 2 turnigy lipo's die ik verneukt heb (laden niet meer op) maar ik durf niet te testen of ze branden hoor. Wil iemand ze hebben?

Ik had vorige week een lipo 5200mah3s waarvan een cel kapot was. De proef op de som en buiten de punt van een scherpe bijl er in laten vallen.
Dikke rookpluim eruit en met een paar seconden begon hij te branden.
Nadat hij uitgebrand was, waren twee cellen nog niet verbrand. 2e keer de bijl erin gaf hetzelfde (eind)resultaat.

Nou ik heb er net nog een geprobeerd te laden. De Nimh truuk werkt niet want de lader zegt dat hij nog op 12,6V staat (3S) en met balanceren is ie bijna meteen vol. Als ik dan ga rijden komt er weinig puf uit en gaat de ESC na een minuut of 5 in de beveiliging. Ben hem nu aan het ontladen. Misschien dat dat iets uithaalt.

Weet iemand het verschil tussen de 2 swaybars die ik bij mijn Slash Platinum heb gekregen?
Er zit een zilverkleurige op gemonteerd en er is een zwarte appart meegeleverd.
Misschien heb ik er overheen gelezen in het boekje maar ik vraag het maar eventjes...

greetz

haha kan ik wel eens doen jah..

ze zitten nog in de verpakking en ik ben nu op m`n werk en vroeg het me af dus tja... ff vragen op MBF ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back