Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
mmm ik ken ook nog iemand,die gooide zijn bandit daar terug naar binnen.
die is ook zeker fan:rolleyes:
dus als jullie nog leden nodig hebben kan ik hem wel even bellen:p

ik heb toch al mededeeld dat ik op vakantie ben
en het forum in een rare modus zie en zelf bijna niks kan vinden op intetnet omdat het er dan uit knikkert

welke moet je hebben voor onroad en een beetje bhasen 30k of 10 k?

groeten
heb de boter al voor me moeder gehaald.
ze is er heel blij mee

Vet dat hard wordt ??? Lijkt me geen gewoon vet !

Wat staat er op het potje of tubetje ?

Mijn potje met vet staat gewoon op tafel hoor, en het werkt echt vet hard!

Chiel: het is me niet duidelijk of je smering in het diff bedoelt of smering van de overbrenging (van de centrale as op de dwars-as) in het tandwielhuis.
In het diff gebruik ik 10K geloof ik. Voor het bashen mag er wel wat dikkere olie in merk ik alleen. Smering van de overbrening zou idd met lagervet kunnen maar ik merk dat het te veel wrijving geeft. Ik gebruik er nu motor olie voor (Kroon 0W40) die blijft mooi aan de wieltje plakken en laat het super soepel lopen. Het tevell aan olie loopt er wel een beetje uit maar er blijft smering genoeg. overigens het ik het tandwielhuis met voelibare pakking dicht gemaakt en dat werkt vrij goed al blijft niet de olie er toch niet eeuwig in, er blijven toch wel wat kieren n.l.

Laatst bewerkt:
In de diffs, diff olie, ergens rond de 8k/10k voor, 10k/30k midden en 5k/8k achter.
Op de tandkranstandwielen gebruik je vet dat goed blijft zitten, zoals bv Hudy Black Graphite, maar daar zijn meerdere merken voor.

Veel duidelijker als dit kan ik het toch niet maken ?

Ik heb eigenlijk helemaal geen last van lekkende diff's in de Slash, gebruik geen speciale zaken als vloeibare pakking ofzo.

Ben het idd wel eens dat voor bashen de dikte wat hoger mag als de aangegeven waardes.

@ modelbouwchiel
Boh, jij moet zowat het eerste forumlid zijn dat sneller vragen kan stellen dan dat ik zin heb om te beantwoorden. Meestal heb ik niet zo'n moeite met een beginner, of iemand die veel onzinnige vragen stelt, maar jij maakt er wel een hobby van.

En ookal heb je dislexie en blijkbaar beperkt internet op je vakantie adres, iets meer moeite doen en gewoon een manual lezen, dit topic doorzoeken of googlen moet toch te doen zijn.

Heb je vragen die je niet kunt beantwoorden na zelf wat moeite te doen, dan wil ik best nog helpen, maar voor nu stop ik er echt mee.

En ook jij hebt de reacties van anderen al gezien in eerdere posts, zeg nu niet dat ik overdrijf.

Ik heb eigenlijk helemaal geen last van lekkende diff's in de Slash, gebruik geen speciale zaken als vloeibare pakking ofzo.
Ik had het dan ook over de tandwielkast oftwel tranny van de diffs, niet de diffs zelf. Die trannycases zijn niet echt vloeistofddicht natuurlijk. Het verschil in wrijving tusen vet en olie is erg groot. Ik gebruik iig geen vet meer. ook niet voor m'n andere tandwielen zoals de pinion/spur. Ik doe er meestal een klein druppeltje SIN lagerolie op.

Neen inderdaad snap ik helemaal niet...

Ik had in mijn ECO 15k in het het middendiff, en dat was stukken vaster als 50K in de slash...

Nu eerst op zand testen, eventueel dan maar eens 100k erin proberen...

Nou zal je zien als Chiel 1 diff uit mekaar heeft gehaald zal ie em wel niet meer in mekaar kunnen zetten en krijg je daar weer 38 vragen over van hem!!

Ik denk dat het komt omdat dikke olie maar heel even voor wrijving zorgt. Als je dikke "olie" eenmaal opzij is geduwd vloeit het niet terug dus is het effect weg. Een dunnere olie vloet wel steeds terug in het tandwiel en blijft dus steeds "hinderen"

Nou zal je zien als Chiel 1 diff uit mekaar heeft gehaald zal ie em wel niet meer in mekaar kunnen zetten en krijg je daar weer 38 vragen over van hem!!

nou ik weet het niet
mar ik heb de auto gekocht en inelkaar gezet
en inelkaar krijg ik hem ook wel

zo dom ben ik niet hoor
ik vraag alleen voor zekerheid

nou ik weet het niet
mar ik heb de auto gekocht en inelkaar gezet
en inelkaar krijg ik hem ook wel

zo dom ben ik niet hoor
ik vraag alleen voor zekerheid

Slash 4x4 kit?

Maaruh tip van Flip hier dan vooraf vast....

Doe eerst de tandwielen in je diff (spider gear), en dan pas de olie erin...

Als je de tandwielen erin probeert te doet als de olie er al in zit wordt het 1 grote klieder boel en een grote uitdaging...
(praktische wijs ervaren)

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het komt omdat dikke olie maar heel even voor wrijving zorgt. Als je dikke "olie" eenmaal opzij is geduwd vloeit het niet terug dus is het effect weg. Een dunnere olie vloet wel steeds terug in het tandwiel en blijft dus steeds "hinderen"

Neen hoor, ik heb dit meermaals in mijn buggy's getest :)

bvb een 7-7-5 of een 7-5-3 opstelling vergelijken met bvb 15-15-10 (had ik als laatste erin zitten) en daar is de 15k olie duidelijk straffer :)
Volgens mij ligt dit echt aan het diff van de Slash.

Je merkt zelfs met de 50kl olie erin na het rijden (wanneer de olie warm is en dus dunner :)) dat hij nog velen soepeler loopt :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back