Trojan t-28 bhm arf

dat van de motorkap is opgelost.
Ik heb de schroeven gewoon verplaatst naar waar de dikke triplex plaat is (waar de motorsteun aanhangt) daar geen probleem meer dus….

Ik probeer er zeker te zijn als er niks tussenkomt tenminste.
Zal mn pa vragen om een filmke te maken.
Mvg Wes.

yes, nu is hij 100% AF:cool:

de schakelaar uit USA is binnen, nu kan ik de gloeiplug + ontvanger accu schakelen OF opladen EN tanken.....

Nog even een foto van binnen :

Het zwaartepunt zit op de juiste plaats en er is goed weer besteld voor komende zondag....wat wil een mens nog meer.....:rolleyes:

Ontvanger en accu zou ik in schuim verpakken om ze zo van de motortrillingen te isoleren.
Buitenmantel van neuswielaansturing ook nog wat dichter bij servo vastzetten? Of heb je die opzettelijk wat flexibel gehouden i.v.m. klappen die neuswiel te verduren krijgt?

hmm
de ontvanger in schuim;;;;dan beste de 2 antennes vrijhouden;;;;,?
waarom de batterij in schuim?

de neuswielaansturing kan niet direct weg hoor….

Ontvanger en accu zou ik in schuim verpakken om ze zo van de motortrillingen te isoleren.
Buitenmantel van neuswielaansturing ook nog wat dichter bij servo vastzetten? Of heb je die opzettelijk wat flexibel gehouden i.v.m. klappen die neuswiel te verduren krijgt?

hmmm Ron,
je hebt (weer :) )gelijk :in gas and glow aircraft install the main receiver using the same method you would use to install a conventional receiver in your aircraft. Typically, wrap the main receiver in protective foam and fasten it in place using rubber bands or hook and loop straps. Alternately, in electric airplanes or helicopters, it’s acceptable to use thick double-sided foam tape to fasten the main receiver in place

Gewoon een depron plaatje onder de ontvanger is voldoende.
Trillingen op het batterijtje kunnen soms leiden tot breuk van de solderingen bij hevig trillen, hier ook een depronplaatje onderplaatsen, eventueel een dubbel, geheel inpakken is niet nodig, mits je spanbandjes gebruikt.
Wat het neuswiel betreft, als je van gras opstijgt kan je best de speling wat minderen, als de buitenmantel het toelaat zou ik een dikker staaldraadje aanraden, op verharding zal het zo wel lukken.

Johan.

ik ga dan maar zowel de ontvanger als zender inpakken, heb hier nog wat schuim liggen van 20 jaar geleden.:)
neuswielkabel bekijk ik nog even

Laatst bewerkt:

Hoi Juweeltje.

Succes met de maiden, mocht je hem de grond in boren, niet getreurd.
Het is mij namelijk overkomen bij de derde vlucht.
Uiteindelijk is dit het resultaat na dat deze een jaar lang in stukken op de zolder heeft gelegen.
Ik heb toen na het ongewild kontact met moedertje aarde gelijk een nieuwe aangeschaft dus nu heb ik er twee. :D
Als je deze mooi vind is dat nog geen reden om je t-28 de grond in te boren hé! ;)

Mvg Pascal.

zo nog wat laatste aanpassingen gedaan op aanraden van Ron en Johaver

centrale ontvanger in mousse gestoken, alsook de batterijen:

ook de externe satelietontvanger voorzien op een zacht bedje van fijne mouse en wat extra steun gegeven aan de besturing neuswiel :

Laatst bewerkt:
@Pasall, ho nee liever niet in de grond boren, ook al is jou trojan een leuke kleurencombinatie :)

zoals ik al zei, dit is mijn eerste laagdekker, dus ik hoop dat het goed zal gaan.....

Ik vind het een heerlijk toestel om mee te vliegen, ik denk dat het geen probleem zal zijn.
Ik lees het wel, ben benieuwd.

Mooi mooi.
Ik zal er normaal gezien zondag zijn.
We kunnen samen nog es alles checken.
Vraagje.
Als ik zo uw aansturing zie alsook deze van het hoogteroer.
Heb je alles goed geborgd met vb. loctide?
Kan nogal es iets lostrillen met zo een 4takt motorke.
Dat van uw ontvanger en batterij in schuim te stoppen is zeker aan te raden.
Zou je graag de maiden op beeld hebben?
Mvg Wes.

Wes,
ja alle moeren met locktide behandeld.
ja ik zou graag de maiden op beeld hebben, kan ook met mijn smartphone (HD kwaliteit, dus je pa moet geen moeite doen de cam mee te brengen hoor...)
Dammm, ik kan niet wachten tot het zondag is.....deze week duurd langer dan anders:rolleyes:

hoe laat spreken we af? vanaf....06 uur :rolling:

Mooi mooi.
Ik zal er normaal gezien zondag zijn.
We kunnen samen nog es alles checken.
Vraagje.
Als ik zo uw aansturing zie alsook deze van het hoogteroer.
Heb je alles goed geborgd met vb. loctide?
Kan nogal es iets lostrillen met zo een 4takt motorke.
Dat van uw ontvanger en batterij in schuim te stoppen is zeker aan te raden.
Zou je graag de maiden op beeld hebben?
Mvg Wes.

Waarschijnlijk ben je een beetje zenuwachtig.

Eerst een paar maal over en weer taxien, zo voel je de kist al een beetje aan.
Een beetje zekerder, hop de lucht in, de bewegingen zijn een beetje anders als bij een trainer, maar de besturing is hetzelfde, met wat hoogte motor minimum gas en kijken hoe hij glijd door de lucht.
Daalt hij snel dan moet je met een beetje gas landen, zweeft hij goed, kan je met motor minimaal landen.
Zo kijk ik hoe ik mijn toestel binnenhaal voor de landing.
Maar ja, ieder zijn manier van vliegen he.
Veel succes op Zondag en bezorg ons een mooi filmpje.

Johan.

Zal wel lukken. En is geen moeite voor mn pa hoor.
Hij doet niet liever dan filmen. :-)
Hoho vanaf 06u?Zal je nog een uur mailen.
Denk rond een uur of 09u.
Zal wel nog wat natjes zijn denk ik.
Mvg Wes.

Back