@serge pot : ik vind het erg leuk om verslag te doen, dus ik ga er zeker mee door.
Vrouwlief draait een avonddienst. Dan kan ik natuurlijk lui gaan Netflixen op zaterdagavond, maar beter stekker ik nog even door...
De verbinders zijn uit de mallen bevrijd. De 600mm lange middenverbinder is met ca.650 gram een indrukwekkend ding geworden. De verbinders voor de buitenpanelen zijn ook erg strak uit de mal gekomen. Zowel de V-stelling als de pijlstelling én het taps weglopen van de capstrips waar ze tussen moeten zit er goed in. Ik meen ook goed het effect te kunnen voelen van uitharden bij temperaturen rond de 40 graden. Wellicht heb ik in het verleden te weinig gebruik gemaakt van m'n elektrisch dekentje.
De drie verbinders moeten nog wel op lengte gezaagd worden.
Voorbereidend werk voor de eerste capstrips is het controleren of de knik klopt. De middenpanelen zijn qua bovenaanzicht wel netjes trapeze, maar het dikte verloop van de profielen is dat niet. In ProgeCad had ik vast gesteld dat de sprong 2.96mm zou moeten zijn die de onderste capstrip moet maken. Met een dunne kevlar vislijn heb ik die 3mm inderdaad vast kunnen stellen.
Van zulk nauwkeurig snij werk wordt ik een gelukkig mens
@DirkSchipper !
Nu kan ik de mal voor de (onderste) capstrips af maken.
Tevreden, maar voor vandaag ben ik er klaar mee.