Wedstrijden F3K in Nederland

Volgens de F3K regels staat er dit:

5.K.3. Definition of the flying field: The flying field should be reasonably level and large enough to allow several
model aircraft to fly simultaneously. The main source of lift should not be slope lift. The organiser must
define the launching and landing area before the start of the contest and all launching and landings should
happen within this area. Any launch or landing outside this area is scored zero for the flight.
A typical launching and landing area could be a rectangle 100m x 50m oriented with longer side
perpendicular to the wind direction.

hahaha, dat red ik nooit hier.

reasonably level
Is het zeker niet!! Mijn kleine veldje in de duinen ligt helemaal scheef... en midden tussen de bomen. Maar goed, wel lache vliegen. De wind wordt eindelijk minder deze week. Rond kracht 4 als het goed is (hier). Is beter dan 5/6....

Voorlopig staan de volgende 4 data op de F3K Wedstrijd kalender 2007:

10 juni
24 juni (Goirle?)
19 augustus
2 september (Swalmen?)

Mocht je dus een F3K wedstrijd willen organiseren, houd deze data dan in het oog.
De verdeling is nog niet definitief, dat zal tijdens de Vliegersvergadering van 10 december plaats vinden.

:offtopic:
Eric van Dijken zei:
:offtopic:
sietse zei:
hahaha, dat red ik nooit hier.
reasonably level
Is het zeker niet!! Mijn kleine veldje in de duinen ligt helemaal scheef... en midden tussen de bomen. Maar goed, wel lache vliegen. De wind wordt eindelijk minder deze week. Rond kracht 4 als het goed is (hier). Is beter dan 5/6....
Volgens mij ga je hier ook op mis:
The main source of lift should not be slope lift.

Daar heb ik ook geen hellingwind hoor.... Naja beetje van de bomen af en toe, maar het is IN de duinen, niet VOOR de duinen. Daar vlieg ik wel met NW wind :).

:ontopic:
Zoetmeer lijkt me ideaal ja!!! Erg ruim en groot. Ook veel ruimte er omheen dus best redelijk aanstroming van de lucht. Is voor mij in ieder geval een stukkie dichterbij dan bijna-duitsland....

sietse zei:
Zoetmeer lijkt me ideaal ja!!! Erg ruim en groot. Ook veel ruimte er omheen dus best redelijk aanstroming van de lucht. Is voor mij in ieder geval een stukkie dichterbij dan bijna-duitsland....

Tja, denk niet dat we daar ooit uit zullen komen. Ik zelf zou weer liever bijna-duitsland, dan Zoetermeer keizen. Tis maar waar je woont.

sietse schreef:
eric schreef:
Tja, denk niet dat we daar ooit uit zullen komen. Ik zelf zou weer liever bijna-duitsland, dan Zoetermeer keizen. Tis maar waar je woont.

waarom ga je dan ook helemaal daar boven wonen.... ;).

Maar waarom eigenlijk niet? als je kijkt naar die andere 2 plekken, dan krijg je op zich wel een goede verspreiding met zoetermeer erbij.
Eentje nog wat hoger en naar het midden/rechts kan geen kwaad. Dan heb je er 4 goed verspreid door NL. Misschien arnhem of apeldoorn ofzo?
DLG-plaatsen.jpg

Mooi plaatje ;)

Ja het liefst zou ik de F3K wedstrijden verdeelt over het land zien.
Zoals het er nu uit ziet, heb ik de volgende aanmeldingen 2 in Zuid(1 definitief, 1 misschien), 1 in het Westen(misschien) en hopelijk nog 1 in het Noorden (misschien).

Definitief = Wedstrijdformulier ontvangen.
Misschien = Toezegging, pas definitief na ontvangst wedstrijdformulier.

Dan hebben we het mooi verdeelt. Volgens mij is de sluitdatum van de wedstrijdaanmeldingen 30 november.
En zoals ik het nu zie (kan het mis hebben) zal tijdens de Vliegersvergadering (10 december), een uiteindelijke definitieve keuze gemaakt worden. Dus kom dan langs en laat je dan stem horen.

Weet niet hoeveel aanmeldingen ik ga binnenkrijgen, hopelijk meer dan 4. Maar dan zullen we dus ook keuzes moeten gaan maken.
Hopelijk zullen degene die geen wedstrijd krijgen, toch gewoon doorgaan en i.p.v. een F3K wedstrijd een DLG dag organiseren.
Een dergelijke dag, die kan dan natuurlijk samenvallen met een wedstrijd in een andere klasse (F3B/F3J)

Mooi mooi mooi allemaal. Nu die laatste wedstrijd ergens in het noorden.?
Met een retourtje Zoetermeer, Goirle en Swalmen heb ik er 1600Km op zitten.
Helaas zit onze club al jaren zonder veld anders....

Theo zei:
Mooi mooi mooi allemaal. Nu die laatste wedstrijd ergens in het noorden.?
Met een retourtje Zoetermeer, Goirle en Swalmen heb ik er 1600Km op zitten.
Helaas zit onze club al jaren zonder veld anders....

RLC Roden heeft wel een mooi veld, daar moet toch ook iets te regelen zijn.
Misschien moeten wij samen, eens kontact opnemen met de RLC Roden.
Ze hebben ervaring, dacht dat ze afgelopen jaar ook een Heli wedstrijd hebben georganiseerd.

Wat je ook nog zou kunnen doen is het na het NK vrijevlucht op het rozendaalse veld organiseren.
Die wedstrijd is ook rond de middag afgelopen op zondag.
Als je dan eerder komt kun je nog naar het vrijevlucht vliegen kijken
en misschien dat je dan nog wat extra toeschouwers hebt onder de vrijevluchtvliegers

[offtopic]
Klein vraagje tussendoor.
Ik woon zlef in Goirle en vraag mij af waar jullie dan DLGen. Ik vlieg bij EMVC Nieuwkerk aan de Aalsedijk, maar vliegen jullie dan op de Reghte hei?? Ben ook bezig met een DLG vliegtuig te maken.

Groeten Maarten

[ontopic]
Ik moedig een F3K wedstrijd zeker aan. Ik ben door het dlg virus gegrepen, maar door school stages en andere activiteiten kan ik helaas niet meedoen.

Groeten Maarten.

Slecht nieuws, Goirle gaat niet door.

We hebben nog 14 dagen voor het aanmelden van de wedstrijden voor volgend jaar, dus kom op met die aanmeldingen.
De volgende data zijn geprikt voor een F3K wedstrijd:

10 juni
24 juni
19 augustus
2 september (Swalmen?)

Mocht je bezig zijn om volgend jaar, een wedstrijd te houden op jullie veld.
Meld dat dan a.u.b. ook even via een PB'tje aan mij.

Wil niet wanhopig overkomen, maar maak me toch een beetje zorgen.
Maar zonder wedstrijden, hebben we volgend jaar geen NK F3K in Nederland.

Dus mocht je met iets bezig zijn, geef mij een seintje.
Ook al is het nog zo voorbarig, meld het gewoon even in een PB'tje aan mij.

Eric,

Ik heb dit complete draadje even doorgenomen en kom tot de conclusie dat alles rond is op toezeggingen van organiserende clubs na.

In het begin van dit draadje vraag je om drie vrijwilligers. Arno geeft direkt aan aktief mee te willen werken bij het opzetten van een NK. Daarnaast melden Sietse, Martijn en ondergetekende zich als vrijwilligers voor diverse diensten.

Boudewijn geeft aan dat 1 a 2 man in de subcomissie en ongeveer 4 wedstrijden voldoende is om een NK op te zetten

6 november Swalmen

PieterJan geeft aan dat we welkom zijn in Zoetermeer maar heeft nog geen aanmelding ingestuurd.

Kortom:
We missen nog keiharde aanmeldingen!!!. Misschien is er drempelvrees. Niet iedere club weet wat er van hen verwacht wordt. Dus.... wat verwachten we van de club qua organisatie!!!
1. Alleen beschikbaarstelling veld???
2. Leveren wedstrijdleider?
3. Samenstellen van de taken??
4. Communicatie naar KNVvL over de westrijddag?
5. Beschikbaarstellen materialen en welke???
6. Waaraan moet hun veld voldoen???
7. Hoeveel leden moeten beschikbaar zijn voor die dag als vrijwilliger??
8. Moeten er voor dagprijzen gezorgd worden en door wie???
9. Hoeveel mensen, deelnemers kan men verwachten???
10. Vragen vragen vragen.....

Ik denk dat het verstandig is dit even op papier te zetten en met die eisen wat potentiele clubs af te gaan. Desnoods een oproep via mail rondsturen met duidelijke info waarin bovenstaande items opgenomen zijn. En bellen!!

Ik zal deze week mijn best doen om in het noorden te kijken naar mogelijkheden maar ook ik weet niet wat er precies van de club verlangt wordt dus........

Stel jij bent bestuurslid van een modelvliegclub en je wordt gevraagd via een oproep om een wedstrijd in een nieuwe klasse te organisren. F3Z. Je weet dat het iets is met dubbeldekkers met straalaandijving enzo (ik noem maar iets belachelijks).
Zou jij spontaan reageren?????

2007 wordt een F3K jaar met erop of eronder, en het moet slagen!!!!!! Een NK F3K is iets nieuws en dat betekend dat er onzettend hard aan die kar moet worden getrokken. Dat gaat niet zo maar. De organisatie van de meeting in Arnhem dit jaar is in februarie begonnen. Vanaf dat moment is er tussen de organiserende leden bijna wekelijks contact geweest. Praten praten praten. En dat voor 1 simpel dagje
Kun je nagaan dat die NK er ook niet zomaar komt .En je kan het niet alleen. We willen met elkaar allemaal best voor die kar gaan staan maar volgens mij weten we nog niet waar we heen moeten.

Ik heb met mijn werk kunnen regelen dat ik er 10 december kan zijn op de vergadering. Laten we zorgen dat we minimaal 2 keiharde toezeggingen hebben.

Met we bedoel ik natuurlijk iedereen die ook maar een beetje DLG minded is.

Back