Ga je nu met een starre as of riem werken?Trouwens ben stilletjes aan bezig met nieuw project , weer Huey maar meer recent model .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ga je nu met een starre as of riem werken?Trouwens ben stilletjes aan bezig met nieuw project , weer Huey maar meer recent model .
Deze had ik inderdaad gevonden en doorgelezen. tnx!er staat een mooi draadje hier op het forum over het afstellen van meerblads koppen
tis een hele lap tekst MAAR zo leerzaam
S6
Het klopt dat er voor en nadelen aanzitten. toch is ook deze oplossing veel gebruikt en er zijn ook vliegers die er geen enkel probleem mee hebben gehad.Ooit heb ik de Schluter/Robbe Ecuriel gehad met een flex aandrijving , was niet stil te krijgen op de staart
je kon destijds de staartrotor enkele slagen "opwinden" zo flex as de aandrijving destijds , hoop dat , dat met deze niet kan.
Anders toch wat anders zoeken / maken .
Denk ook is aan de aandrijflijn van bv een 500 t-rex , voor schaal vliegen heb je niet een "overgedimensioneerde" aandrijving nodig
Arno
tnx, ja ik hoor er wel meer commentaar op(-; toch heb ik hem ingebouwd..waarom? omdat het kon..en ik de delen voor hrt alternatief nog steeds niet compleet heb. misschien blijft het zo maar zal het kritisch volgen.Je bent goed op dreef om een mooie lynx te maken, enkel de flexibele aandrijving ben ik persoonlijk niet zo'n liefhebber van... dat komt er bij mij nooit of te nimmer in... 'k wil je niet afschrikken, maar die dingen gaan jammerlijk genoeg vaak stuk... Ik hoop van harte dat het nooit fout zal gaan, maar oefen in ieder geval je autorotaties alvast maar, da's de enige kans dat je hebt moest het toch ooit mis lopen....
groeten,
Didier
Tnx, ja is nog onbelast en heb ook nog geen lineaire throttle curve ingesteld etc. heb inmiddels de tail vast en de staartbladen er op. moet nog wat spelen met de balans want het zwaartepunt ligt nog te ver naar achter.Dat lijkt best netjes te lopen.... Afwachten hoe het gaat draaien als er belasting op komt, maar dit ziet er goed uit!
Mooi project!
De gaten in de bladen zijn juist groot genoeg. Wat ik bedoel is de gaten in de bladhouder 1mm uitboren. Dat zou toch moeten kunnen?Busje... Messing danwel aluminium (maar messing verdient de voorkeur IMHO) busje goed met UHU Plus of een dergelijke ECHT sterke lijm in het gat verlijmen, en er dan wel op letten dat je borstbouten gebruikt, met een klein likje vet op het gladde deel van de bout.
Boren in het blad, dan weet je nooit wat voor barstjes je veroorzaakt, en sowiso kun je niet zien of daar een speciale laag weefsel in ligt die je dan verzwakt. Dat is een risico wat, hoe astronomisch klein dan ook, ik persoonlijk nooit zou nemen, gewoon omdat het niet logisch is om te doen.
Zal eens kijken of ik messing buis vinden kan 5x0,5Het zou moeten kunnen, maar ik zou liever de bladen van een busje voorzien, dan met snijdend gereedschap in een bladhouder werken. Die 4 mm bout, die houd het echt wel, dat is in elk geval iets wat uit den treure bewezen is.