Westland Lynx MLD

Na lange tijd weer een kleine update,

Door de schade heb ik de boel weer moeten opbouwen. Heb gelijk een paar verstevigingen en verbeteringen doorgevoerd. zo heb ik het mechaniek ook aan de bovenzijde vastgezet. Dit om trlingen en beweging ten opzichte van de romp tegen te gaan.

Ook de basis waar het mechaniek op staat nieuw gemaakt en geimpregneerd met epoxy.

Vanmiddag een eerste hooverpoging gedaan. Dit ging stukken beter, was in de tuin dus heb hem maar even van de grond gehad. Maar geen schudden en trillen meer.

Binnenkort zal ik hem wat langer testen en een filmpje (laten) maken.

Vanavond heb ik de raampjes uitgezaagd. had er over getwijfeld hoe dat te doen maar uiteindelijk gewoon de decoupeerzaag gepakt, dit ging eigenlijk perfect.

Ook de cap die stuk was weer met epoxy gerepareerd, de schade is nog zichtbaar maar straks na de nodige plamuur zal dat niet meer te zien zijn hoop ik...

20180703_215224.jpeg
20180703_215240.jpeg
20180703_215248.jpeg
 
Gefeliciteerd met het maiden-hopje!

Ramen zijn er mooi strak uitgekomen!
 
Vandaag heb ik de schaalbladen binnen gekregen. Deze zien er erg goed uit. Heb ook weer even een hooverpoging gedaan maar durf in de tuin niet echt te hooveren. Binnenkort een vluchtje wagen op het clubvliegveld.

Heb wel een filmpje met draaiende rotor voor het idee.

20180706_210103.jpeg
20180706_210556.jpeg
 
Die heb ik ook al eens gehad (de 2 blad versie dan voor m'n jetranger). Zeer mooie bladen, die goed werken.
Maar helaas na een crash (niet gerelateerd aan de bladen) zijn ze niet meer op voorraad geweest.
 
Gisteravond een poging gewaagd, voor het eerst met de schaalbladen. Het is toch even wennen, ik merk ook dat de staart iets weg draait/ blijft draaien. Al met al is er nog wel wat werk aan de winkel voor het echt vliegt.

Het voelt niet zeker genoeg met de flexdrive om deze te behouden, heb de spullen al vrijwel allemaal in huis om er een vaste as in te maken naar de staart, ga dit toch maar doen, het zekere voor het onzekere.

Daarnaast liep op een of andere wijze de aandrijving vast, dacht eerst dat het de flexdrive was die stuk ging maar daar was niks mee aan de hand. De rotorkop was niet meer met de hand te draaien, na wat wrikken wel weer. Heb de maingear los gehad maar niks aan te voelen wat niet goed is.

Het lijkt op wat hier beschreven word: https//www.helifreak.com/showthread.php?t=524236

Blijkbaar kan het te vast draaien van de bout / moer in het main gear dit probleem veroorzaken... dat valt dus te proberen..

 
Laatst bewerkt:
Die heb ik ook al eens gehad (de 2 blad versie dan voor m'n jetranger). Zeer mooie bladen, die goed werken.
Maar helaas na een crash (niet gerelateerd aan de bladen) zijn ze niet meer op voorraad geweest.
Heb je de heli nog dan welke gecrashed is? Waar heb je de huidige dan vandaan?

Ik heb ook uiteindelijk een maat kleiner genomen dan ik in eerste instantie wilde hebben. Op zich denk ik prima zo, nu kan ik de headspeed wat hoger zetten waardoor ik denk dat de staart beter strak te houden zal zijn.
 
Ik gebruik nu symetrische bladen van Vario. Deze zaten bij mijn 2e hands aankoop van het skyfox mechaniek, welke in m'n jetranger zit. Werkt ook prima, maar ziet er minder schaal uit.
 
Ik had een bericht gestuurd naar Kai en net een e-mail teruggekregen dat mijn keuze terug beschikbaar is:thumbsup:. Heb maar meteen 2 sets bladen besteld.
 
Ik had een bericht gestuurd naar Kai en net een e-mail teruggekregen dat mijn keuze terug beschikbaar is[emoji106]. Heb maar meteen 2 sets bladen besteld.
Kijk heb je dat ook weer voor mekaar, zag zojuist dat jouw ranger ook gewoon in dit deel van het forum staat.. [emoji25].. had de link niet zo direct gelegd.. Maar mooi ding!
 
Het lijkt idd een hele handvol als ik je filmpje zo zie..., wat me opvalt is dat het toerental zo onregelmatig is, heb je je regelaar op governor mode staan? Een wisselend toerental draagt ook bij tot een zeer lastige staart....

grtz

Didier
 
Het lijkt idd een hele handvol als ik je filmpje zo zie..., wat me opvalt is dat het toerental zo onregelmatig is, heb je je regelaar op governor mode staan? Een wisselend toerental draagt ook bij tot een zeer lastige staart....

grtz

Didier
In dit filmpje heb ik nog geen vast toerental, dus een lineaire curve. Het is nog een beetje uitvissen welk toerental ik nodig heb. Ik heb nu gemerkt dat ik vrij ver boven het midden zit voor hij loskomt, meer dan met 2 bladen.

Heb inmiddels de vaste as er bijna in, hoop dan te testen met governer.

Nu was er idd niet mee te vliegen(-;
 
Ik meende dat wij ergens tussen de 1300 en 1400 toeren draaiden, en dat vloog uitstekend. Was wel met de (volledig standaard) Vario vierbladskop, en vierblads Vario Hekrotor, en verhouding tussen hoofd en hekrotor 1:4
 
klopt wat je zegt, ik vlieg de lynx nu ook op dat toerental, en 't gaat prima! .... mét governor natuurlijk ;)
 
:D zou ook wel raar zijn als het niet zo was :D het is hetzelfde exemplaar :D :D :D
 
Ik meende dat wij ergens tussen de 1300 en 1400 toeren draaiden, en dat vloog uitstekend. Was wel met de (volledig standaard) Vario vierbladskop, en vierblads Vario Hekrotor, en verhouding tussen hoofd en hekrotor 1:4
Met de bladen die ik heb denk ik iets hoger uit te komen, ze zijn ietsje korter en ook smaller. Maar we gaan het zien, ik heb ook geen toerentalmeter oid dus heb geen mogelijkheid dat zelf te meten.
 
Heb i middels de vaste as er in, incl de overbrenging. Ik heb wel een andere adapter moeten printen omdat de bestaande gemaakt was voor de flex as.

Heb in duitsland adapters aangeschaft om een 6mm as te koppelen aan het align mechaniek. Ook hier maak ik gebruik van een dergelijke koppeling.

Hoop dit weekend tijd te hebben het weer in te bouwen. Kan niet wachten hem echt te zien vliegen, daarna verder met het afbouwen.

Weet iemand hoe ik aan decals of iets dergelijks kan komen? Wil natuurlijk wel de originele belettering etc er ooit op hebben...
1531461149705.jpeg
1531461378462.jpeg
1531461200583.jpeg
20180711_190825.jpeg
20180711_190832.jpeg
 
Back
Top