Zoom 400 verslag! :D

Ze zijn allemaal hetzelfde, alleen de decals zijn anders, ze hebben dezelfde blades, onderdelen, motor enz.

Theo

Hmm, Decals vind ik zoiso niet mooi. :P Sprayen is de max.

Maar dan ga ik dr eens even in verder zoeken. Met zoveel dezelfde producenten zit je wel lekker in de parts dan. :)

Ik ben bezig met deze versie van de zoom voor de webwinkel.

zoom.jpg

zoomelectricpack.jpg

Ik weet nog niet of het wat gaat worden en wat hij moet gaan kosten door de verzending, invoerrechten enzo maar idd er zijn veel versie van de zoom en allemaal is het het zelfde.....

gr Remco

Die zoom + kit heb ik ook in mijn pakket. :P Is geloof ik allebij van protech.
Ik heb al met die mensen van protech gemaild en gebelt, en die bevelen mij andere onderdelen aan. (Beetje raar dat ze hun eigen spul afkraken, maar och. :P) Er zijn iets betere onderdeeltjes tekoop waar je mischien zelf een pakketje van kan maken.

Graupner Gyro NT 310 - Iets sneller dan die van protech, en ook erg klein en licht.
Hitec HS-55 Servo - Snellere reactie dan die van protech.
Pico SC-20 ESC - Waarom deze beter was weet ik niet meer, ik geloof iets met reactie tijd.

De accu en ontvanger is weinig op aan te merken. :P

Nog een vraagje tussendoor: Weet iemand de maximale accu afmeting voor de zoom?

Greetz,
Sven

En de Shogun 400.

Kwalitatief exact hetzelfde (dus met het net zo slechte staart"tand"wieltje)

Ha! Ik wist et. Ik vond em er al zo verdacht bekend uitzien. :P Ik heb van iemand gehoord dat er ergens een 20 dollar kostend aluminium tandwieltje te krijgen is. Mischien duur, maar na 4 plastic tandwieltjes alweer terug verdiend. Alleen, wat zou aluminium doen op messing? Gaat dat wel in zon open constructie? Ik bedoel, insmeren heeft denk ik niet zoveel zin, omdattie dat er toch allemaal weer vanaf slingerd.

Grtz,
Sven

Van wat ik gezien heb moet het tandwieltje 29$ gaan kosten.

Plaatjes van de verschillende "Zooms"

Zoom 400:
zoomSmallWindow.jpg

Shogun:
163100.jpg

Graupner micro star 400:
4441gr.jpg

Van de Zap kon ik geen plaatje vinden :(

:D We lopen dan wel wat te kankeren op de tandwieltjes, maar het zijn toch wel leuke speeltjes he? :D

Nog even:
Met dat standaard E-pakketje is niets mis hoor.
Alleen een HH-gyro is natuurlijk wel fijn.
De lichtste die ik kon vinden is de; CSM LW 200 Gyro
Kost ook minder dan de 240 en de staart staat prima stil.

Vergeet alleen niet je motor netjes (zie de faq) in te laten lopen. :oops:

@Remco Ga jij even als de bliksem tanwieltjes bestellen voor onze heli-met-vele-namen? :D
Of nog mooier die riem optie.

@Sven De standaard accu meet: (HxBxD-34x31x53), "mijn" pakketje Kokam 3s1p 1500mAh (38x22x73). Beide wegen ca 100 gram.

Groetjes, Erwin

Freakazoid zei:
Niet boos bedoeld, maar zonder fatsoenlijke digitale communicatie is et behoorlijk lastig om een grote bestelling te doen. Mischien is et te doen voor alleen zon helitje bestellen, maar als ik n hele waslijst aan parts en andere dingen moet gaan bestellen en navragen, kan ik de hele dag wel aan de telefoon hangen. Neem me niet kwalijk, maar ik heb liever een E-mail adres of iets dergelijks. Ik kan wel met een fax bezig gaan of steeds brieven posten, maar dat vind ik veel te langdradig.

dan betaal je lekker meer.
wat jij wil, shamrock stuurt alles meteen af na een belletje.

Satoer zei:
het moet dit zijn: http://www.shamrock-modelbouw.nl/

Maar doettniemeer :(

Dan maar op de oude manier:
Shamrock Modelbouw BV
Rijksweg 68
6228 XZ Maastricht

043-3613334
Misschien komt hier ooit wat :lol:

shamrock.gif

Gerard_nl zei:
Freakazoid zei:
Niet boos bedoeld, maar zonder fatsoenlijke digitale communicatie is et behoorlijk lastig om een grote bestelling te doen. Mischien is et te doen voor alleen zon helitje bestellen, maar als ik n hele waslijst aan parts en andere dingen moet gaan bestellen en navragen, kan ik de hele dag wel aan de telefoon hangen. Neem me niet kwalijk, maar ik heb liever een E-mail adres of iets dergelijks. Ik kan wel met een fax bezig gaan of steeds brieven posten, maar dat vind ik veel te langdradig.

dan betaal je lekker meer.
wat jij wil, shamrock stuurt alles meteen af na een belletje.
Hmm wel interessant dit, en hebben ze ook de andere artikelen uit de IA (nouja zaak voor de IA organisator om dit verder lekker uit te zoeken misschien), want dan is het misschien interessant om de boel daar te bestellen (misschien zelfs nog met kwantum korting haha) :)

Ik zal ze eens mailen, maar zonder een fatsoenlijke makkelijk toegankelijke productlijst vind ik et maar niks. Als hun E-mail niet werkt, dan houd et helaas gewoon op. Als ik al dat gedoe via de telefoon moet doen, moet ik voor iedere vraag die een koper stelt over een product weer bellen. Liever niet. :(

dan niet, we geven het alleen aan.
de goedkoopste zoom is 15 euro duurder, kijken hoeveel je er verkoopt met je IA.

Er zijn dr nu 4 besteld, en bij 6 gaat het weer n beetje omlaag, dus wieweet. :P Niet geschoten is altijd mis, toch? Voor mij maakt het niet zo heel veel uit, want een zoom kopen zal ik zoiso wel. Et zou leuk zijn om andere mensen ook een pleziertje te doen met wat korting. :)

Nog een vraagje, die tail wieltjes die zo snel verslijten.. zijn die ook los verkrijgbaar (duh, maar lees verder :wink: )? Want ik kan alleen de input wieltjes los vinden (ook in de manual) of de output wieltjes inclusief as (waarbij die as volgens mij overbodig is). Of kan je die input wieltjes (zonder afstandsbus) ook gebruiken voor bij de staartrotor en het oude staartrotor tandwieltje omtoveren tot afstandsbusje?

Of kan je die output tail wieltjes gewoon wel los krijgen (want ik zie ze niet als onderdeel bij protech of andere site's) :?

Dus deze kan je los krijgen:
T0500-014.jpg

Terwijl je deze nodig hebt (okay de metalen hebben we het nu ff niet over :P ):
zoomCNCTailGear.jpg

Terwijl ik alleen dit kan vinden:
T0500-041.jpg

Jawel hoor!
HPTail input set: T0500.040 Let op de 40 en niet de 39. Dit is namelijk de Hard Plastic versie
Tail output set: T0500.041

Kan je gewoon bestellen. (verspaget)

Satoer zei:
Jawel hoor!
HPTail input set: T0500.040 Let op de 40 en niet de 39. Dit is namelijk de Hard Plastic versie
Tail output set: T0500.041

Kan je gewoon bestellen. (verspaget)
Hehe ja daar was ik ook achter, maar voor de duidelijkheid:

t0500040400.jpg
= HP tail input (T0500.040)
t0500039400.jpg
= tail input (T0500.039)
t0500041400.jpg
= tail output met as (T0500.041)

Die 1e twee kun je toch niet gebruiken bij je tail rotor (omdat ze iig geen afstandsbusje aan de binnenkant hebben en eigenlijk bedoelt voor de input bij de motor)? En die 3e okay lijkt me logisch.. maar die asjes zijn overbodig, dus kan je die 3e ook zonder as krijgen, of moet dat er nou eenmaal bijzitten :?

Of kan je die 1e twee gewoon voor beide kanten gebruiken (zowel bij de motor als bij de rotor) en zit het afstandsbusje los aan de tandwiel bij de staartrotor?

Oh... nee het asje zit altijd bij het staart tandwiel. Ze zijn niet onderling verwisselbaar. (of je moet zelf een spacer gaan maken)

Satoer zei:
Oh... nee het asje zit altijd bij het staart tandwiel. Ze zijn niet onderling verwisselbaar. (of je moet zelf een spacer gaan maken)
Ahh kijk dat wou ik even weten :D

Het wordt dus asjes sparen :wink:

Tnx!!

Back