zweefduur

Hans als je eerlijke data geeft, zal je klimfactor lager uitvallen, tenzij je nagenoeg recht klimt (met 6 tot 10 m/s). als jou kist dit al doet, dan is er dus niks te verbeteren, en klopt mijn theorie toch?

een statische klim, is een klim, zeg maar tussen 10 en 20 seconden na het gooien. dan klimt ie puur op de motor. de klim m/s is dan onveranderlijk.

jacob, je gaat inslikken wat je nu zegt.. dit is radicale nieuwe theorie.. maak je borst nat

Het is geen nieuwe radicale theorie, niet totdat je met cijfers heb aangetoond dat jou theorie klopt, en ondertussen is al aangetoond dat jou theorie niet klopt. En met cijfers ben je na meer dan 400 posts nog steeds niet verder gekomen dan vage duidingen.

dat ik sta voor mijn gelijk (als ik dat heb) weet ik allang.

er is een trend in mijn leven.. als ik een discussie aanga, "heb" ik al gelijk anders begon ik niet..
tja... ik ook en velen met mij meen ik zo te besluiten...
Maar goed.. ik wil je de kans geven... dus kom maar met een cijfer, je hebt alle gegevens.

jacob, dan ga ik dat accepteren, nadat het echt onomstotelijk is, en het echt beter is om "niet" verticaal te klimmen. dat zal blijken uit mijn detectie formule

Hans ik zal er vanmiddag naar kijken. als ik motorloop tijd, stijgsnelheid, accu type en gewicht, en vlieggewicht heb. (net als Justus al deed)

Hans ik zal er vanmiddag naar kijken. als ik motorloop tijd, stijgsnelheid, accu type en gewicht, en vlieggewicht heb. (net als Justus al deed)

Die gegevens heb je al lang!: Post 416 en wat er na kwam.

DLG van 220gr met erop AP03 7000 kV (3gr) micro indoor motortje, 3x3 propje (1gr), ESC (1gr) en een 1S 90mAh lipo van 1,5 gr (extra, enkel voor aandrijving) erop. Totaalgewicht, 230 gr. Gewicht accu: 1,gr.

iets ander, er zijn rubber klassen.

als niet verticaal klimmen beter was, kon men beter een "versnelling" toepassen om vlakker te klimmen als dat beter was. doet men niet..

Hans, hoe lang kan je motor draaien, dan kan ik beginnen. (en stijgsnelheid / vario)

je hebt iig al de ereplaats voor de laagste massa fractie. maar toch, kan ik uitstekend zien hoe efficient je zal klimmen. je haalt weinig seconden en moet op een dag vaak laden, maar goed.
(je zal wel veel thermiek vinden)

Laatst bewerkt:
Hans, hoe lang kan je motor draaien, dan kan ik beginnen. (en stijgsnelheid / vario)

je hebt iig al de ereplaats voor de laagste massa fractie. maar toch, kan ik uitstekend zien hoe efficient je zal klimmen. je haalt weinig seconden en moet op een dag vaak laden, maar goed.
(je zal wel veel thermiek vinden)

Ow nu gaat het opeens niet meer over een vergelijking per vlucht...
Nu ja, zeg jij maar hoe lang mijn motor kan draaien, ik ben een leek en heb geen idee, jij bent de expert in vermogens en energie. Daar zal je vast wel één of andere formule voor hebben (want anders kan je dat ook niet voor jouw toestel berekenen).

Enne, thermiek laten we toch buiten beschouwing (dead air is jouw conditie).

inderdaad, maar mijn contest is wel bedacht om de langste zweefduur ook te belonen. dat impliceert de maximaal haalbare starthoogte (en dus theoretisch, thermiek aansluiting)

ow wacht even, je hebt je stroomsterkte genoemd, dat kan ook.. ik kijk straks even, houd me eraan (ik kijk vanavond wel)

het gaat het liefst wel om een "dead air" vlucht, waarvan ik de data verwerk

wat ik wel kan doen is een schatting maken van de zweefduur, aan de hand van de berekende totaalhoogte

wat ik wel moet hebben is vario data, of, bijvoorbeeld hoe snel je aan 200 meter bijvoorbeeld zit (met een hoogtelimiter of zo) maar het liefst vario, het "cleanst"

wat ik al wel vermoed, is dat er met een vertraging, nog een grote verbetering in zit. en veel steiler klimmen. (mits die nu niet steil gaat dat weet ik nu zo niet)

Laatst bewerkt:
als je kist zo klimt (zoals mijne ook) win je

(beter fimpje)
en heb ik gelijk.

(de eindfase bedoel ik niet natuurlijk, rubber verliest dan kracht. er is ook te zien dat de klim er ook uit is dan)

Laatst bewerkt:
Back