Na enige tijd van wachten wordt er vrijdagmiddag een doos afgeleverd. De inhoud is behoorlijk compleet. Eigenlijk mist er enkel een busje die tussen het hoofdtandwiel en onderste lager moet. Stangetjes met kogellinkjes kunnen we ook wel zelf maken ,dus deze brug is genomen.
What's in the box?
Hierboven het overzicht.
Hieronder het hoofdmechaniek, koppeling , pitchstang,verloop naar staartaandrijving.
Hoofdtandwiel. Hij heeft een hele aparte scheve vertanding zodat de staartaandrijfas langs de hoofdrotoras kan lopen.
De hoofrtrotorkop. 1 van de eerste ontwerpen met collective pitch. Bij deze kop wordt de pitch via een stang door de hoofdrotoras bedient. Via de tuimelschijf wordt dus enkel de cyclic doorgegeven. Er is dus alleen maar indirecte cyclic sturing.
De daarbij behorende paddles. Blijkbaar zijn deze ooit eens doorboord om gewicht te besparen.....
De tuimelschijf en de tuimelschijfmeenemer.
Een hoofdrotoras en een bijbehorende pitch stang en een lange pitchstang die bij een lange hoofdas hoort. Die heb je dus alleen nodig als je de lange hoofdas hebt en wilt gebruiken.
Heckrotormechaniek, een oude en een nieuwe....
Staartbladen, effe opknappen en tzt vernieuwen...
Aandrijfstang van de staart:
Lagerhouder voor het bovenste lager, De korte en de hoge voor de langere hoofdas indien je die hebt en wil monteren.
En nog wat onderdelen voor het geval ik toch wat met brandstof wil doen. Ik zat al even te kijken of het achterdeksel zou gaan passen in een super tigre 60 die ik nog werkloos heb liggen. Dat zou op zich kunnen maar dat brengt dan wel weer heel veel knutselwerk met zich mee.
Voor elektro zit ik te denken aan een ongeveer 550 Kv motor op 8s. Ik heb nl nog 2 stuks 4s accu's liggen die dit schip wel omhoog moeten kunnen tillen.
Kalm aan,......
S.