Dat werkt helaas niet zo.... de dampvorming zelf is het probleem: dat leid tot onregelmatigheden in de toevoer.Kortom, dat wordt een brandstofkoeler na de klep, zodat alles weer vloeibaar wordt....![]()
Daarnaast, er gebeurt iets heel geks met dampvorming in benzine: het is een mengsel van stoffen, met verschillende kookpunten.
Enkelvoudige stoffen zijn simpel: ze verdampen boven temperatuur X, en condenseren beneden die temperatuur.
Met gemengde vloeistoffen, met name als het stoffen zijn die chemisch gezien familie van elkaar zijn, gaan die temperaturen minder vast liggen. Met name de temperatuur waarbij de damp gevormd wordt gaat wat omhoog (toevoegen van olie verhoogt de temperatuur waarbij damp gevormd wordt, bijvoorbeeld), maar IS de damp eenmaal gevormd, dan is die damp opeens geen mengsel meer, en ligt de temperatuur waarbij die stof condenseert weer op de oorspronkelijke waarde, dus "fors" lager...
Best wel irritant....
Maar, nogmaals, ik wéét nog helemaal niet of het die warmteontwikkeling is... Ik kan het in ieder geval niet meten....