Het is mijn eigen schuld geweest.Hallo Roy,
Is dat vandaag gebeurd?
Brak de flexas vlak na de koppeling en ging het eindje los op je messing buis?
Weet je wat de oorzaak was; ben je ergens overheen gevaren, of had je (te) weinig speling tussen drive dog en achterlager?
Aan de foto te oordelen heb je de mazzel, dat er niet teveel flexas vrij was, anders had het je een gat in de romp kunnen slaan.
Bij een naar rechts van de hartlijn geplaatste aandrijftrein, gaat het om de motor, as en stinger.
Je zou de motor in het midden kunnen laten staan, maar dan moet je 'm wél draaien, zodat de flexas in een gebogen lijn naar de uit het midden geplaatste stinger loopt.
Doe je dat niet en blijft de motoras in het midden, dan zal de flexas in een S-bocht verlopen, op zich niks mis mee, maar het uitlijnen om het geheel zo wrijvingsloos mogelijk te krijgen is lastig. Persoonlijk zou ik er, gezien de toeren waarmee je werkt, niet aan beginnen en óf de motor iets roteren, óf de hele aandrijftrein rechts van de hartlijn plaatsen.
Minstens 5 mm; zoals ik al gemeld had is dat bij mijn Arowana's dat nog te weinig, die zou ik nu 7-8 mm uit het midden gezet hebben, jouw boot is groter, dus houdt 8 mm aan.
Blijkt dat te weinig, dan hoeft de stinger maar heel weinig naar links te wijzen middels een vulplaatje.
Groeten, Jan.
Eerste vaartgisteren slipte de koppeling. Niet vast genoeg.
En bij de tweede heb ik de flex as saver vergeten vast te zetten. Heel dom!
Ga nu de boel demonteren en gelijk de aandrijving iets verplaatsen. Ik heb niet veel spelling maar elke milimeter is er een.
Wat ik mij nu afvraag is dat je veel rtr boten ziet zoals de traxxas spartan bijv die hebben ook de as in het midden. Hebben die geen last van propwalk dan?