Sub250, een nieuwe vrijheid?

Kan de asmaat van de motor niet vinden maar dit lijkt erop.. 5,1x3,1..
Screenshot_20210504-065034_AliExpress.jpg
 
Laatst bewerkt:
Begint al een aardige vloot te worden.. Vanavond zou de zilverfolie van de Spitfire aankomen. Ik ben begonnen met een Piper Cub vandaar dat alles in geel is.. Maar omdat ik me bedacht dat ik niet vliegen kan heb ik de swallow gebouwd.. Om de Piper meteen in de prak te vliegen was me wat te gortig.
Om nog wat te oefenen heb ik een stukje van de Piper bespannen. Ik ben erg tevreden over de Oralight; lekker licht en erg makkelijk aan te brengen. Ook op zeer holle vleugels blijft het mooi zitten maar die heb ik wel voorbehandeld.. De rimpels die je op de foto ziet trekken er dus helemaal uit.


20210504_235422.jpg
20210504_220122.jpg

20210504_220032.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja, goed gevonden, zojuist nog een uurtje wezen vliegen. Erg veel turbulentie, mijn propeller draait dus mee bij een motorstop en is dus een echte windvanger. Misschien ook maar eens zo'n vouwprop aanschaffen maar dan moet ik ook weer een andere motor kopen want nu heb ik een geintegreerde prophouder..
 
vanavond een werkend prototype van een intrekbaar landingsgestel gemaakt voor mijn Spitfire. 2 gram per been en een servo van 2.5 gram. wielen 8 gram.

Hieronder een filmpje, simpeler kan het niet worden..
20210507_233824.jpg
 

Bijlagen

  • 20210507_233824.jpg
    20210507_233824.jpg
    198,3 KB · Weergaven: 149
De Spitfire is nagenoeg klaar, ik vind hem goed gelukt, vooral de vleugel is gaaf geworden met intrekbaar landingsgestel..
Ik zit nu op precies 100 gram kaal inclusief 3 servo,s.
Vliegklaar schat ik onder de 150 gram. Nu is het wachten op de aandrijflijn uit China. Ik heb zelfs een 4 bladige prop besteld.

filmpje van het intrekbaar landingsgestel.

20210509_065227.jpg
20210509_114757.jpg
20210509_123331.jpg
20210509_115645(0).jpg
20210509_115655.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ga voor houtbouw.
Depron is te simpel, dat hou je vrij makkelijk onder 250 gram maar zijn meestal fladderkistjes.
Ik wil voor rond de 80cm span gaan.
Zonder landinggestel, dus landen op het rompje omdat wielen en een stukje staaldraad best wel zwaar zijn.
Ik ben nu nog met 3 andere dingen bezig maar de vleugelribjes zijn gesneden en een tekening is uitgeprint.
Zoals gezegd, het word in basis een 50% kleinere Puma, volledig balsa.

GJ
En? vordert het al?
 
De Spitfire is nagenoeg klaar, ik vind hem goed gelukt, vooral de vleugel is gaaf geworden met intrekbaar landingsgestel..
Ik zit nu op precies 100 gram kaal inclusief 3 servo,s.
Vliegklaar schat ik onder de 150 gram. Nu is het wachten op de aandrijflijn uit China. Ik heb zelfs een 4 bladige prop besteld.

filmpje van het intrekbaar landingsgestel.

Bekijk bijlage 438512 Bekijk bijlage 438513 Bekijk bijlage 438517 Bekijk bijlage 438514 Bekijk bijlage 438515
Ontvanger en ESC, en zeker je lipo tikken het meeste aan.
 
Ontvanger en ESC, en zeker je lipo tikken het meeste aan.

Ik heb dit gekocht,

Screenshot_20210513-003743_Banggood.jpg



motor prop 5030 esc ontvanger alles bij elkaar 11 gram, lipo zal tussen de 16gram voor2s 300mah en 32 gram voor 2c 600 mah. Spulletjes zijn nog onderweg uit China.. stuwkracht tussen de 120 en 150 gram moet net wel net niet lukken..

Vanavond nog wezen vliegen en met rustig rondsnorren vlieg ik een half uur op een 600mah accu bij 150gram

De Spit ziet er nu zo uit..

20210513_002659.jpg

20210513_004734.jpg
g
20210513_004530.jpg


P.s. de banden zijn van buisisolatie gemaakt met een balsa velgje en een stukje binnen bowdenkabel als naaf. 1 gram voor 2 complete wielen 44mm doorsnede..

inCollage_20210513_010621011.jpg


Morgen nog van zwarte rietjes de uitlaten fabrieken...
 
Laatst bewerkt:
Back
Top