Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Verder met de cilinders van de hoofdmast.
Bekijk bijlage 512555
Het onderdeksel waar pas gleuven voor de oren van het draaipunt en twee kleine oortjes voor de lift cilinder van de hoofdcilinder worden gefreesd.
Het plan was het onderdeel uit een blok aluminium te halen maar ik kreeg het niet voor elkaar om zes zijden te bewerken en dan nog in te spannen,
dus maar uit losse onderdelen samengesteld.
Bekijk bijlage 512557
De oren voor de ingaande tandwielen en het onder draaipunt van de hoofdcilinder.
Bekijk bijlage 512558
De kleine oortjes voor de hefcilinder onder aan de bodemplaat komen.
Bekijk bijlage 512559
De onderdeksels gesoldeerd en gereed voor montage.
Bekijk bijlage 512560
Alle onderdelen voor de ingaande as van het tandwielkastje, ook nog een extra lager in het deksel van de tandwielkast gemonteerd.
Bekijk bijlage 512565
Het geheel montage klaar voor het afmonteren van de cilinders van de hoofdmast.
Bekijk bijlage 512561
En zo gaat het er uitzien als ze op de onderwagen worden gemonteerd.
Nog even met de accuboor machine de cilinder in en uit geschoven en ik kan zeggen ik ben zeer tevreden met het resultaat.
Bekijk bijlage 512562
Bekijk bijlage 512563
Nu deze maten bekend zijn kan de bodemplaat worden getekend met de nodige draaipunten voor de supertstructure.
Bekijk bijlage 512564
Hierbij nog een overzicht plaatje zoals het er nu bijstaat.
Wordt vervolgd
Groet Leo
Verder met de tandwielkasten voor de zwenkaandrijving.
Bekijk bijlage 515111
Messing buis 20 mm en daarin messing buis16 mm gaat de behuizing van de haakse overbrenging worden.
Bekijk bijlage 515112
Het draaikrans tandwiel met twee kogellagers uitgevoerd.
Bekijk bijlage 515113
Behuizing op maat maken voor de lagerdeksels waar de lagers in komen.
Bekijk bijlage 515114
Lagerdeksel aan de buitenzijde met het logo van de fabrikant
Bekijk bijlage 515115
Het is wel passen en meten om in een pijp van 20 mm vier lagers en twee tandwielen te krijgen.
Het tandwiel van de ingaande as komt bij de ene aandrijving aan de binnenzijde en bij de andere aandrijving aan de buitenzijde om de draairichting gelijk te houden.
Bekijk bijlage 515116
De onderdelen gereed om het geheel in elkaar te zetten.
Bekijk bijlage 515117
Hier gemonteerd op de onderplaat van superstructure
Bekijk bijlage 515118
De draairichting van de ingaande is gelijk aan elkaar dus ze kunnen gekoppeld worden als de ruimte het toelaat en anders gaat dat met een getande riemaandrijving naar achteren.
Bekijk bijlage 515119
De zwenkaandrijving met het buisje voor blokkering van de bovenwagen tijdens transport.
Bekijk bijlage 515120
De tandwielen lopen prachtig en soepel in elkaar.
Wordt vervolgd
Groet Leo