3dx500

3dx500 kopen, dan heb je een mooie heli die super vliegt en ééntje die je ook nog met een beetje wind redelijk kan vliegen. Spares zijn goed betaalbaar en ik heb (ze) er dingen mee zien doen die jou behoefte al ver te boven gaan. Ik heb zelf in meer dan 100 vluchten nog nooit een tandwiel gestript (buiten een crash dan) daar zou ik me dus echt geen zorgen over maken, de tanwielen die nu geleverd worden zijn prima als je deze zoals al eerder is vermeld strak tegen het pigon aan monteerd strip je ze niet zo maar meer. Kortom een heli waar je voorlopig prima mee vooruit kan.

ps. ik zou die van yeti kopen, dan weet je zeker dat het goed is.

Haha, tja jammer maar hellaas maar dat doe ik niet. koop er wel hel wat onderdelen van als hij alles los gaat verkopen. Maar ik wil hem zelf in elkaar knutsellen dat ik alles zelf kan doen als hij crashed. En niet afhakelijk moet zijn van een monteur. Zeker een mooie heli. Maar als je die 3d filmpjes zie dan dnek ik wel dat ze flink geupgraded zijn niet? Blijf niet makelijk. Raden jullie trouwends ook 2,4 gHz aan? en waarom?

Bedankt alvast, Robin.

Zonder upgrades vliegt ie prima 3d hoor. Helemaal stock tic-tocte die van mij prima en dat is toch wel een van de zwaardere maneuvres voor een heli.
En volgens mij als je de 'kit' koopt zitten de belangrijkste/ingewikkelde onderdelen al helemaal in elkaar (rotorkop en staartrotor), die hoef je alleen nog in het frame te schuiven.
2,4ghz gewoon doen, als je een heleboel ontvangers moet vervangen zou je nog kunnen twijfelen maar als je toch een zender moet kopen gewoon meteen 2.4 nemen. 2.4 werkt gewoon veel fijner (geen geklooi met frequenties, geen lange antennes en superbetrouwbaar).

Oke dat klinkt overtuigent. Maar als ik hem nou wel wil upgraden welke upgrades zijn dan het noodzakelijkst? Zender wordt dan waarschijnlijk een 6ex 2,4ghz. Bedannkt alvast voor alle info,

Robin.

als je pas wilt beginnen laat je niet gek maken door 3d en termen die hier en daar gebruikt worden.... het duurt nog lang tot je echt toe bent aan upgrades of zelfs een andere heli en tot die tijd heb je minimaal 3 keer de prijs van je heli aan onderdelen uitgegeven. besteed je geld wel goed aan zender en gyro want die ga je nog laaaaang gebruiken.

En volgens mij als je de 'kit' koopt zitten de belangrijkste/ingewikkelde onderdelen al helemaal in elkaar (rotorkop en staartrotor), die hoef je
alleen nog in het frame te schuiven.

Weet je dan zeker dat er overal threadlock (locktite) of CA zit waar het hoort te zitten en dat alles met de juiste toleranties aangedraaid is, niet te strak of te los..?
Ben misschien een pietlut ;), en keur niets af ofzo, ...maar ik draai liever alles een keer opnieuw in elkaar, dan heb je alle delen goed geinspecteerd, weet je gelijk hoe het inelkaar moet, en weet je zeker dat het in orde is.
Zonde als je je (maandagmorgen) helie bij mekaar moet rapen buiten je eigen schuld om..

Eric

Ik wil ookeen Kit en geen Almost, Daarbij is dat inderdaad wel. Over d laat ik me niet gek maken hoor, Ik denk dat ik het aankomende half jaar nogwel bezig ben met hoveren en met geluk al een beetje rondvliegen. Heb gehoort dat de lepton een sterkere main gear heeft, Wat is hier van waar? En zijn er nog betere ofzo? Wil zo min mogelijk risico's lopen.

Van mij ook weer ff een update:
Zojuist de nieuwe motor (scorpion 3026-1000kv) getest. Deze heeft nog een stuk meer vermogen dan de standaardmotor, het was egt ziekelijk, hele krappe tic-tocs en toch nog stijgen. Ondanks pieken tegen de 80amp (datalogger) blijft de motor redelijk koel, je brand je handen er niet aan bij aanraken.
Ik vloog trouwens ook met het oude zwakke type maingear omdat de andere gestript was in een crash. Ik vreesde wel dat deze kapot zou gaan met: klein motortandwiel (20t) dus minder contactoppervlak, hele sterke motor en hard pompen met de sticks. Maar dat viel mee, alles ging goed.
Dus robin je hoeft je geen zorgen te maken over dat maingear, als hij met dit geweld heel blijft krijg jij hem niet kapot ;-)

Weet je dan zeker dat er overal threadlock (locktite) of CA zit waar het hoort te zitten en dat alles met de juiste toleranties aangedraaid is, niet te strak of te los..?
Ben misschien een pietlut ;), en keur niets af ofzo, ...maar ik draai liever alles een keer opnieuw in elkaar, dan heb je alle delen goed geinspecteerd, weet je gelijk hoe het inelkaar moet, en weet je zeker dat het in orde is.
Zonde als je je (maandagmorgen) helie bij mekaar moet rapen buiten je eigen schuld om..

Eric

Ik heb alle delen heel goed nagekeken en zonodig opnieuw met locktite verzegeld. Ik ben hetzelfde als eric denk ik, beter 3x controleren dan 1x crashen.
De heli komt inderdaad met kant en klare kop en staarthuis zo uit de doos.

Verder denk ik , dat als je governor mode gebruikt of een niet te steile throttle curve het allemaal wel meevalt met het strippen van het maingear.

Nou effe mijn eigen woorden afkraken van even te voren, bij optoeren hoofdtandwiel gestript vanmiddag, wat er gebeurde weet ik nog niet zeker maar denk dat het met het vrijlooplager te maken heeft. Uit elkaar klussen en maar eens controleren.

Erik

@BMWrap: Dat is niet zo mooi, Zou die van lepton proberen. Ze zeggen dat die sterker is.

@Yeti: Dat is toch niet zo erg? Mij lijkt het een geweldige heli.

Welke regelaar gebruik je ?

Wellicht ga ik toch maar zelf met de heli aan de gang, niemand wil hem kopen :-(

Ik gebruik een CC 60A regelaar.

Bij het optoeren (zat al op 50%) hoorde ik een soort tik en toen stripte het tandwiel volledig.
Ik had al eerder dat bij het opstarten de motor al iets begon te draaien voordat het hoofdtadwiel aangreep, vandaar dat ik het vrijlooplager verdenk.

Erik

@BMWrap: Dat is niet zo mooi, Zou die van lepton proberen. Ze zeggen dat die sterker is.

@Yeti: Dat is toch niet zo erg? Mij lijkt het een geweldige heli.

Neen, dat is het op zich ook niet, maar ik wil me concentreren op zo weinig mogelijk heli's en dan met name de logo 10 3D .
De 3DX heb ik in een opwelling gekocht ... ik kan hem gemakkleijk verkopen aan een aantal mensen die me een pb hebben gestuurd, maar ja dan maak ik zoveel verlies .... da's eigenlijk zonde ......

Heeft iemand al ervaring met dit hoofdtandwiel, met name de kwaliteit en materiaal sterkte ?????

Erik

[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][/FONT][FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-1]Precision CNC Main Gear 94T - HIROBO Lepton[/SIZE][/FONT]
clearpixel.gif
v.jpg
clearpixel.gif
clearpixel.gif
[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][/FONT][FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-2]Very High Quality Precision Part[/SIZE][/FONT]
clearpixel.gif
[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][/FONT][FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-1]
MH-LE5102MG.jpg
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][/FONT]
[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][/FONT]​
[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-1]The Precision CNC Main Gear is designed to improve the performance over stock main gear. The main purpose of this upgrade is to provide true, round and un-wobbled main gear. The new CNC main gear is produced with better material than stock main gear. This material will make the gear stronger and therefore it is not easy to wobble. It is produced by CNC machines so it is absolutely true and round. Throughout testings to select best material for the main gear, we finally chose this material over our famous BLUE material that we used to make upgrade gears for all of the helicopters. This main gear is a drop in replacement gear for Hirobo Lepton. It is designed to improve performance on the HIROBO Lepton helicopters.[/SIZE][/FONT]
clearpixel.gif
[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-1]15.99[/SIZE][/FONT]​
clearpixel.gif
[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][/FONT][FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-2]PART#MH-LE5102MG[/SIZE][/FONT]

Geen flauw idee, je zou eens op helifreak forum kunnen checken.
Als je dit tandwiel gaat bestellen dan bestel ik er een mee en delen we de verzendkosten, na alle verhalen gelezen te hebben over strippende maingears ....

Er kwam bij ons op het veld pas iemand langs met een camera met hele grote telelens (fotografeerde normaal vogeltjes). Hij heeft een paar mooie foto's gemaakt ik jullie niet wil onthouden:
CANON iMAGE GATEWAY

ik snap het echt niet.... ik heb nu echt alles wat je kan bedenken geflikt met mijn gear met pieken tot 80A zonder enige probleem! Ik heb die grijze gear. (heb gehoord dat wite wel een probleem is)

Back