Hallo,
Poosje geen tijd gehad om het forum in de gaten te houden.
Een dikke maand druk bezig geweest met non-scale werkzaamheden in huis,. ook dat moet op z'n tijd wel eens gebeuren.
Dus ook niet verder gegaan met de Spit, voor je het weet zit er dan een laagje spagtelpoets op de vleugel.
@Jan: die 'andere kleur is' heb ik na laten maken van de Dark green Humbrol nr. 163. Ben er inmiddels achter dat het de BS 381 241 zou moeten zijn.
Dit gaat tzt zeker goed komen, het schuren blijft natuurlijk leuk ahummm
@Jeroen: Dit jaar vliegklaar moet wel lukken. en dan nog een mooie lentedag....
@Tjen il-Vec: Net wat je zegt een paar extra details, geen glimmende folie en het wordt een hele andere kist. De TK-kits zijn natuurlijk niet 100% schaal maar heel veel zien dat niet.
Succes met de P47 we zien natuurlijk veel

foto's in de update.
@Jitze: Dat was inderdaad dikke vette pech. Op 10 meter hoogte uit de start was het OSje gestopt om de een af ander onduidelijke reden (is me de afgelopen 3 jaar nog niet overkomen) op dat moment ook een paar methanolstokers ipv elektro in de lucht en hoorde zo niet dat tie gestopt was, dus ook niet het neusje gedrukt. Kortom ze overtrekt en gaat loodrecht naar beneden en komt vol op de spinner tot stilstand. :sad: :sad:
Schade: misvormde spinner, en inderdaad een gesplete achterromp, 2 scheuren in de vleugel, scoop eraf en schade die nog ontdekt moet worden, echter het vaste landingsgestel vertoond geen schrammetje. (heb inmiddels het motortje weer laten draaien en loopt als een zonnetje

).
Het verbaasde me wel dat er niet meer kapot was. Best stevig zo'n balsaverzameling van TF.
Een 'leuke' aanleiding, lees stok achter de deur, om er eens retracts in te zetten (begon me ook al steeds meer te ergeren dat die poten altijd maar naar beneden stonden).
Het zal echter niet meevallen om het geglasde huidje weer strak in de lak te krijgen. in zo'n situatie is folie dik in het voordeel.
Maar eerst eens de Spit afmaken.
Gr. Ronald