Ik zweef nooit , dus butterfly termen heb ik wel van gehoord maar gebruik ze niet zover ik weet , is dat de flaps omlaag gaan en de ailerons omhoog ? ik doe nu de flaps omlaag , net zoals bij edf toestellen en dan mix ik het hoogteroer iets naar beneden , ik kan morgen wel de uitslagen even doorgeven .
Dat werkt dus niet.
Flaps naar beneden zonder ailerons omhoog geeft hele rare effecten.
Je gaat lift creeren op de vleugel en dat wil je niet.
De vleugel moet lift verliezen en dat compenseer je door iets hoogte mee te mixen.
Dat geldt voor elke 4 kleppen vleugel.
Bij een 2 kleppenvleugel zet je de ailerons omhoog om lift te verliezen.
De flaps zorgen voor extra weerstand zodat ie remt.
Dat werkt zo bij elke vleugel dus zou je het in principe ook verkeerd doen bij je EDF modellen.
Flaps naar beneden zorgen ervoor dat je iets langzamer kan vliegen omdat je vleugel iets meer bolling krijgt, dus iets meer gaat liften.
Om een hogere invalshoek te krijgen, wat je wilt om de snelheid eruit te krijgen om te kunnen landen, moeten de ailerons omhoog.
Dit is het lijstje zoals Sergey het me gegeven heeft, dat heb ik ergens eerder in het draadje al gepost maar nu nog maar eens.
Je moet dat Aileron/Flap overnemen
Avionik D17 / D17+
CG 45-50mm
48mm Competition
Aileron D17
+5/-3mm
+-20% Expo
Aileron/Flap D17+
+4/-2mm / +3/-1mm
+-20% Expo
Elevator +2/-2mm
+-40% Expo
Spoiler:
Aileron+7mm <
Elevator +-0mm
Snap Flap D17+:
Expo. To Elevator+- 30-35%
Flap -3
Aileron -2
Max FAI Weight - 1030g
Recommended C.G.45-50