maar zou je alu niet opkunnen warmen tot de graad of 400 en dan in de olie doen ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Even terugkomen op het verven van aluminium.
Blijven ontvetten heeft geen zin.
Aluminium beschermd zichzelf door een oxide laagje te vormen, je kunt ontvetten wat je wil, maar de oxide laag krijg je niet weg.
Dus als je aluminium gewoon lakt zoals staal dan zit de lak OP de oxide huid in plaats van het metaal.
Voorbehandelen is stralen of schuren en dan zo snel mogelijk een primer voor aluminium er op zetten.
Daniel,
Mooi stuk werk!!
Dank voor deze bijdrage willum.
Leer ik ook weer van.
Beste Ron van Sommeren,Beetje off-topic, de aandrijvingstechnologie is even doorbijten, kwam ze weer tegen voor een ander draadje, maar ook hier het nodige laswerk
Liebherr Radlader (Gerhard und Jürgen Süss)
MAN Truck TGX 6x4 (Gerhard und Jürgen Süss)
www.rc-grossmodellbau.de
Video's
www.sinusleistungssteller.de/Radlader.html (D)
www.sinusleistungssteller.de/en_Radlader.html (E)
![]()
dankuwel voor uw compliment jammer dat ik even een rondje met de kids liepVandaag, samen met mijn vrouw, je stoomtrein op rupsen bij het Groote Dok bekeken.
Het geheel is nog groter, dan ik verwacht had(ook mooier).
Zelf vond ik het mooiste de tandwielen voor de aandrijving.
Complimenten.
Ik zat hier even op te malen, "druk neemt toch af met uitgaande slag?", maar het is geen explosie-motor, stoomdruk/aanvoer is constant. Of speelt 'luchtweerstand' in leidingen/ventielen een grote rol?... De zuiger heeft een oppervlakte van afgerond 28,3 cm2, bij een druk van 8 kg/cm2 geeft dit een kracht van 226 kg/2220 N. De slag zou worden 100mm. dus het moment/kracht om het drijfwerk aan te drijven is 111 Nm ...
Ik zat hier even op te malen, "druk neemt toch af met uitgaande slag?", maar het is geen explosie-motor, stoomdruk/aanvoer is constant. Of speelt 'luchtweerstand' in leidingen/ventielen een grote rol?
Hangt af van de schuiven. Een toevoer van stoom van net voorbij het dodepunt tot 25% voor het andere dode punt is gangbaar."druk neemt toch af met uitgaande slag?",
Ik miste jouw Boele stoomhijsmachine ook zeer.Het dok heb van heel ver gezien en ik vond het beter om het gezellig te houden en daar niet in de buurt te komen.
Hangt af van de schuiven. Een toevoer van stoom van net voorbij het dodepunt tot 25% voor het andere dode punt is gangbaar.
Langere vulling geeft alleen maar meer geklap/ geblaf in de schoorsteen (als je daar de gebruikte stoom naar laat ontsnappen).
druk neemt toch af met uitgaande slag?
Hangt af van de schuiven.
Ongeacht de opening van de stoomschuiven.