Bouwverslag Caldercraft "Imara" 1:32 [Verb]

zover ik weet is een pic18F4550 een soort cpu en die moet je laden met digitale data vandaag dat "Hex" bestand
ik heb nu een MP3 bestandje van die geluiden, maar hoe krijg ik dat in die P100 ...????

als ik naar dat geluid hoor on youtube van al die stoommachines, dan hoor je daar toch wel telkens een soort slag in hoor.
hoor maar eens
en je hoort dat soort slag ook op die ander filmpjes van ander stoommachines. daarom , voor mij, typisch geluid

of anders bezorg mij eens wat geluiden van jouw museum sleepboot.
opstarten, stoppen, in de vaart ... daar zou je mij een enorm plezier mee doen.

nou die "Action Electronic's" firma daalt wel in mijn ..... :hammer:
Vertikken het gewoon om op mails te antwoorden.:stout:

Dan heb ik gewoon liever dat men zegt : "wij kunnen of willen dat niet doen".
Dan weet men tenminste waar je staat en kan je verder.

Dat wordt weer een leverancier die een klant kwijt is en ik ga die firma ook niet meer aanraden.
(Hun Esc gaf ook problemen en daar hebben ze ook nooit een antwoord over gezonden.)

Weer een item dat is afgewerkt.
De rookgenerator in zijn definitieve vorm, doosje en uitlaat
iiLwTX.jpg

en er komt rook uit.:yes:
5F8HMO.jpg

nu naar het volgende deel-project. de geluiden en de verlichting. daarna komt het modelbouwen aan de beurt. afwerking van alles wat op en boven het dek staat

iets voor de expert’s hier.
Nu zie ik het pas. (zat zo vast in een bepaald denkpatroon.) ..kan ik die rookgenerator op twee plaatsen zetten.
Voor het gewicht: er moet nog zoveel bladlood in dat die paar grammen geen rol spelen..
Kies ik wel voor de plaatsing vlak voor de accu’s, dan moet ik een nieuwe uitlaat/schouw maken.
maar dan heb ik weer een zee van ruimte voorin.

1) vlak voor de accu’s
0bfSe3.jpg

2) met een ruimte tussen de accu’s…
f6w1KT.jpg

wat denken jullie wat de beste plaats zou wezen ????

Hoe vast hang je aan die P100? In de PIC moet een programma, met data, en een wav-file is een simpel audio bestand. Als je het programma in die PIC kunt decompileren dan kun je het databereik herkennen, maar dan moet je nog steeds herkennen hoe ze dat gebruiken in het programma. Tegen de tijd dat je dat kunt kun je de leverancier waarschijnlijk helpen met problemen oplossen waar ze zelf niet meer uitkomen.
Ik zou kijken naar een ander printje waar je wel geluiden in kunt downloaden.

VrGr,

Theo

zo heel vast aan de P100 hangt ik niet, het is gewoon dat ik die al heb..
Dat begon al door te dringen dat ik dan de Pic moet gaan debuggen -decompileren..

Verder hoop ik een beetje meer op advies van forum leden welke kaart kopen.
welke kaart hebben zij, wat kunnen ze ermee en hoe krijgen ze geluiden daarin.

Feitelijk zoek ik een pcb zonder dat er veel toeters en bellen in die kaart zitten... gewoon eenvoudig te selecteren geluiden o./a. machine, bel, hoorn, machine als start, lopen, stoppen.

Er is één vereiste, het moet ook doenbaar zijn met een Mac-OX en niet uitsluitend MS-WIN

ik denk dat ik maar even een mof van 15/15 ga halen en uit het reeds geplooide gesoldeerd stuk buis van de schouw er aan de onderkant een recht stuk ga opzetten en de generator tegen de accu’s ga plaatsen zodat het gat van de generator recht onder het gat van de schouw komt.
dan heb ik voorin nog veel plaats voor de electronica— geluid etc.. en moet dat allemaal niet zo in de boeg zitten wegstoppen.

Je kan toch prima Windows draaien op een Mac? De Macs van tegenwoordig zijn gewoon PC's maar dan niet met Windows dus de hardware is precies hetzelfde. Wat ik zou doen is een dualboot machine maken waar ik kan kiezen bij het opstarten tussen Mac of Windows maar dat terzijde.

Dus, Windows emuleren op de Mac, software wat je nodig bent gebruiken en je hebt dat gedoe van "het draaid niet op de Mac" ook niet meer :)

even een andere vraag.
ik heb een futaba Boat & Truc FC16 zender omgebouwd naar 2.4 GHz en die is uitgerust met een multiswitch (16 functies) op kanaal 7 in de zender ( Van Wetronic)

Stel dat ik de Beier geluidsmodule zou aanschaffen.
Dan zie ik dat die PCB ook een soort multifunctie switch heeft.
Q?: heb ik dan de MS16 schakelmodule van Wetronic nog nodig.
en werkt die “Beier geluidsmodule” wel met de MS16 schakelmodule in de zender of moet ik dan weer de zender module van Beier kopen?

PS-1 en verwijs a.u.b. niet naar dat forum van “Beier”. het is in het Duits en ik begrijp er geen Kl*n van.

PS-2 over MS-Win op een "Mac". Ik kan het mijn oud collega's niet aandoen dat ik een Win op mijn Mac zet. "Steve" zou uit zijn graf opstaan. m.a.w. ik werk al sinds "80" met en voor "Apple"
en moet ik voor dat geluid absoluut wel met MS-Win werken, zoek ik wel iemand.

PS-1 en verwijs a.u.b. niet naar dat forum van “Beier”. het is in het Duits en ik begrijp er geen Kl*n van.

Internet is zo makkelijk als je een beetje je best doet:
type in: Beier geluidsmodule
vind als eerste: http://www.rc-point.nl/index.php?action=article&aid=18134&group_id=&lang=de
bekijk die blz en lees: HANDLEIDING NEDERLANDS V1.10 (PDF).
klik daarop en zie: EUREKA:79 bladzijdes in het Nederlands. :yes:

http://www.beier-electronic.de/modellbau/service/Soundmodul_USM-RC-2_NL_V1.10.pdf

ik hoop alleen dat er bijstaat wat je zoekt. :D

@Baggeraar
dat heb ik ook al allemaal gelezen.zelfs voor jij antwoord ..
dus ... juist niet; de vraag die ik stelde staat er niet in.

Waarom denk je anders dat ik ze hier stel.

Beagle,

Ja de Beier werkt samen met de wetronic modules, zelfs met 2 geïnterconnecteerd mocht je dat dan willen of 2 naast elkaar.

Het enige probleem is dat de schakel waardens nogal zwak zijn, wetronic heeft 2amp of zo terwijl de Sndmod slecht wat ledjes kan aansturen of je werkt met relais...

Het leuke is wel dat je ook servo's met voorgeprogrammeerde standen kan instellen en dat allemaal met 1 switch.
in totaal kan je 4 potentieel kanalen van snd, en nog 2 geprogrammeerde servos (tot 10 standen)

De sndmod is fantastisch maar enkel de schakelstromen zijn aan de lage kant vandaar ik ze toch heb parallel staan met een decoder.

Ik heb ze lopen op mijn macbook met parallels en een oude Xp versie dit werkt goed, er zijn wel meerdere dingen die enkel op windows draaien maar een dualboot hiervoor is toch wat overkill.

Moest je nog info willen hoor ik het wel. Anders moet je eens in de software kijken voor wat mogelijk is dan zien je al heel wat.

Zeg Antwerpen is ook niet zo heel ver he... (Leuven)
(Parallels en Xp of andere liggen hier wel ergens...)

Waarom denk je anders dat ik ze hier stel.
Niet kwaad worden en zeker niet mij de schuld geven
Formuleer je vraag beter en vertel eventueel dat je de NL handleiding al had doorgespit en dat het daar niet in stond.
Je klaagde alleen over dat het geen duitse handleiding mocht zijn.

Laatst bewerkt:
Het enige probleem is dat de schakel waardens nogal zwak zijn, wetronic heeft 2amp of zo terwijl de Sndmod slecht wat ledjes kan aansturen of je werkt met relais..
De sndmod is fantastisch maar enkel de schakelstromen zijn aan de lage kant vandaar ik ze toch heb parallel staan met een decoder.
dat is weer goed om te weten. ik heb een aantal schakelingen die meer dan enkel mA. nodig hebben o.a. de rookgenerator die 1.6 A verbruikt en die ik ook moet kunnen aan/uit zetten.

Niet kwaad worden en zeker niet mij de schuld geven. Formuleer je vraag beter en vertel eventueel dat je de NL handleiding al had doorgespit en dat het daar niet in stond.
Je klaagde alleen over dat het geen duitse handleiding mocht zijn.
De vraag was juist geformuleerd, anderen begrepen ze toch.:)
en de PS was speciaal voor jou , anders kreeg ik ook van jou toch het klassieke antwoord: "kijk op het forum van Beier".

Inderdaad er zijn 16 uitgangen, dat geeft 3ah/16=0,187ah, getest, houden ze tot 0,4, als je ze niet allemaal gebruikt dan kan je natuurlijk hoger gaan... Als je verschillende leds laat branden of een winch laat lopen is die 3 ah niets, zeker niet als ze nog iets moet trekken, dan denk ik aan een anker of zo... de module brand dan door en dan begint het... (ervaring). Dat is de reden dat ik ze parallel zet aan de decoder.
Het is een mooie module maar je moet wat voorzichtig zijn met de uitgangen anders soldeer je even 16 relais op een printje en het probleem is opgelost, in het verre oosten kosten ze niets... maar je kan het natuurlijk altijd proberen.
Vergeet niet het is een sound module geen schakelmodule de schakelingen zijn bedoeld om achterlichten (lees leds) pinkers en andere leds of "schakelpulsen" op een truck aan te sturen.

Back