Vanaf nu komen de prentjes niet meer via “Imageshack” maar van mijn eigen website.
In de nabije toekomst ga ik alle prentjes overbrengen en in de topic van de “Imara” de links aanpassen. het vraag iets meer werk om ze in een posting te zetten, maar zo geraak ik ze niet meer verloren. en kan ik ze altijd terugzetten.
Hieronder weer een stukje uit de kit, een dekflens waar de steunen van de sleepinstelling moeten komen. het zag er niet uit? voor en achterkant van de giet mal verschoven met 0.5mm. danrest er maar een ding; in de grabbelton zoeken en een gepast stukje messing zoeken.
Links ziet U het kit deel, rechts de steun die ik gemaakt hebt. Alles staan op een stukje brandhout maar ik heb erin wel twee gaten geboort om de onderkant van de steun in te steken. Zo kan ik later op het schip er ook twee gaten voor boren en staat de steun iets beter vast
hier staat de opstelling te drogen. Ik gebruik altijd traagdrogende epoxy -UhU Plus 300. het is een traag drogende lijm metr een open verwerkingstijd van 60 min. je hebt dus alle tijd om rustig zaken te lijmen goed te zetten etc. nadeel je moet 24 uur wachten.
Het achterste dekhuis/. Met patrijspoorten in de deuren, de klinken uit de kit heb ik niet gebruikt. ze zijn bijna op 1:20 ipv. op 1/32. ik heb een maat van 20cm in werkelijkheid genomen als de lengte van een klink op een schip. ook zie je het armatuur voor het deklicht tussen de beiden deuren.
en een zijzicht van het ketelhuis
Hier even de onderkant van de roosters zwart gemaakt. Volgens de BB zou je onder de roosters een opening moeten maken en die dan gaan afdichten met plastic. Vind ik gewoon larie.
ik maak de onderkant op het dekhuis zwart. en lijm er later de roosters op.
en zo staat nu alles te drogen tot vrijdag. Dan ga ik de davitsen plaatsen met boutjes van 1,6 mm en moertjes. anders vallen de davitsen toch en nemen daarmee de davitsteunen mee.