Wanneer een fabrikant de spec’s wijzigt, l0 graden extra timing kan je niet meer wegwuiven onder de noemer; “evolutie in product/productie verbetering mbt de efficiëntie”, hierdoor voldoet deze niet meer aan de homologatie eisen (motor die destijds is aangeboden ter homologatie), dus moet deze motor bij de EFRA lijst er meteen uitgekegeld worden…en wij zouden hem ook niet meer moeten toelaten/toestaan!!! SP heeft zelf een risico genomen door dit bewust te doen mbt waarschijnlijk economische redenen, een signaal uit laten gaan dat wij daar niet van gediend zijn, is op ze minst op z’n plaats, kunnen of willen zij geen betrouwbare partner zijn, dan is er ook geen verplichting meer naar hun toe!!!
Het zou mij niets verbazen als de ESC de volgende stap is (de verkopen stagneert denk ik ook onderhand wel), die om economische redenen een evolutie door maakt…Gaat dit dan ook weer gepikt worden door bv de EFRA of andere hoeders van homologatie lijsten..???...Je kan nog zulke goede regels bedenken, maar als je “partner” je besodemieterd, dan is daar gewoon de deur…zo simpel zou het moeten wezen!!!...Als deze motor dan toch blijft staan in de lijsten, dan weten we ook meteen hoe de economisch belangenverstrengeling, bij onze hoeders ligt, zo simpel liggen de zaken ook eenmaal!!!
Wanneer een rijder de boel “bewust besodemietert”, dan willen we maar al te graag dat die persoon buiten het hek wordt gezet, maar nu gaat het om een fabrikant, de consequentie is dat je nu een motor van 80 euries oid buiten het hek moet zetten, en in de container kan gooien,...hoe stellig zijn we eigenlijk….???..