De definitie van een stock klasse ?

Hierbij een duidelijke voorbeeld van aannames en gezwets, Ik was er wel bij !! en kan je vertellen dat op het moment dat er een vreemde lucht geroken werd alle, en ik bedoel ALLE autos voor de start door de wedstrijd leider zelf werd gecontroleerd. Dus niet stoken met onwaarheden, hou je bij de feiten!!

En de winnaar reed met legaal smeermiddel, slecht verkrijgbaar, maar legaal.
En z'n banden waren ook legaal (liggen hier voor m'n neus).

Ik rook overigens wel een sterke diesel lucht in de pits op Gran Canaria......

gek dat jullie dat tegen spreken als alle andere(waaronder mensen waarmee je zelf aanwezig was daar) dit dus wel gezien en geroken hebben. Maar dat doet er verder niet veel toe in deze discussie. Het is in elk geval niet bedoeld om te stoken dus dat is misschien een beetje een overbodig verwijt. Als je dat soort dingen hoort mag je dat hier best melden, zeker als je er duidelijk bij plaatst dat je dit hebt vernomen en dus niet zelf aanwezig bent geweest..

En om nog een beetje discussie voer voor het topic onderwerp te geven.
Vandaag een nieuwe motor uit doos gereden, deze is uit elkaar geweest om de lagers te spoelen en de sensor is naar 10 graden verschoven. Loopt als de brandweer.
 
gek dat jullie dat tegen spreken als alle andere(waaronder mensen waarmee je zelf aanwezig was daar) dit dus wel gezien en geroken hebben. Maar dat doet er verder niet veel toe in deze discussie. Het is in elk geval niet bedoeld om te stoken dus dat is misschien een beetje een overbodig verwijt.

Ik spreek niet tegen dat het gebruikt werd, wat ik tegenspreek is het feit dat jij zegt dat er niet tegen opgetreden werd, er werd wel degelijk actie ondernomen.
 
Kan iemand duidelijkheid geven over het bestel/type nummer van het nieuwe snellere speedpassion blokkie. En waar op voorraad.

Nieuwe lopen aantoonbaar (mylaps) sneller dan de oude 2011 versie die ik nu heb.

Is gewoon niet leuk om beter in de bochten te zijn en vervolgens zoek gereden te worden op het rechte eind. Heb het nu opgelost met een andere tandwielverhouding om vrij rijden leuk te houden. Maar kan ik geen wedstrijden mee rijden.

Wagentje en electromotor zijn in orde qua lagering en lopen beide zeer soepel.

[mod]Het mag duidelijk zijn dat men bij iedere winkel moet proberen de laatste te bestellen, gelieve geen misbruik maken voor eigenbelang[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
138135V3 is de vervanger van 138135V3, maar er is nu nog een versie uit met bestelnummer 138135V3......het is dus roulette en kijken welk motortje je binnenkrijgt (wss afhankelijk van de desbetreffende importeur :-(

Je kan ook gewoon een rood sensorbordje met + 20 graden bestellen, schijnbaar zit dit in de laatste motoren......

Wanneer een fabrikant de spec’s wijzigt, l0 graden extra timing kan je niet meer wegwuiven onder de noemer; “evolutie in product/productie verbetering mbt de efficiëntie”, hierdoor voldoet deze niet meer aan de homologatie eisen (motor die destijds is aangeboden ter homologatie), dus moet deze motor bij de EFRA lijst er meteen uitgekegeld worden…en wij zouden hem ook niet meer moeten toelaten/toestaan!!! SP heeft zelf een risico genomen door dit bewust te doen mbt waarschijnlijk economische redenen, een signaal uit laten gaan dat wij daar niet van gediend zijn, is op ze minst op z’n plaats, kunnen of willen zij geen betrouwbare partner zijn, dan is er ook geen verplichting meer naar hun toe!!!

Het zou mij niets verbazen als de ESC de volgende stap is (de verkopen stagneert denk ik ook onderhand wel), die om economische redenen een evolutie door maakt…Gaat dit dan ook weer gepikt worden door bv de EFRA of andere hoeders van homologatie lijsten..???...Je kan nog zulke goede regels bedenken, maar als je “partner” je besodemieterd, dan is daar gewoon de deur…zo simpel zou het moeten wezen!!!...Als deze motor dan toch blijft staan in de lijsten, dan weten we ook meteen hoe de economisch belangenverstrengeling, bij onze hoeders ligt, zo simpel liggen de zaken ook eenmaal!!!

Wanneer een rijder de boel “bewust besodemietert”, dan willen we maar al te graag dat die persoon buiten het hek wordt gezet, maar nu gaat het om een fabrikant, de consequentie is dat je nu een motor van 80 euries oid buiten het hek moet zetten, en in de container kan gooien,...hoe stellig zijn we eigenlijk….???..
 
maak je niet druk over dingen die op een forum worden geslingerd die niet kloppen. Op de ETS zijn die nieuwe motoren uitgedeeld aan rijders die daar de ETS mee rijden, zit /zat een 20 graden rotor in, die vakkundig door velen werd opgerookt. Deze motoren zijn niet in de winkel/internet/etc. te verkrijgen. Alle motoren die nu in de handel zijn hebben hetzelfde typenummer en max 10 graden vertiming

en speculeer maar weer verder....
 
Fuck die motoren, komen we onderling wel uit.

Vindt het momenteel een groter probleem dat MyLaps geen trackinfo meer doorgeeft.
Eigen resultaten kan je nog inzien, maar trainingsresultaten van mederijders krijg je niet meer te zien..
 
maak je niet druk over dingen die op een forum worden geslingerd die niet kloppen. Op de ETS zijn die nieuwe motoren uitgedeeld aan rijders die daar de ETS mee rijden, zit /zat een 20 graden rotor in, die vakkundig door velen werd opgerookt. Deze motoren zijn niet in de winkel/internet/etc. te verkrijgen. Alle motoren die nu in de handel zijn hebben hetzelfde typenummer en max 10 graden vertiming

en speculeer maar weer verder....

20 graden rotor??? Sensorbordje bedoel je waarschijnlijk??? En om nu te zeggen dat deze motoren niet in de winkel te krijgen zijn is wel heel makkelijk. Speed Passion heeft de motorenfabricatie volgens Uwe Rheinard namelijk uitbesteed naar Hong Kong, daar worden deze motoren gemaakt. Het lijkt me alleen sterk dat ze daar alleen fabricage voor de ETS doen, er rijden er best een hoop mee maar niet zoveel dat je er een fabriek voor kan laten draaien.

Overigens hebben de foute motoren ook maar 10 graden timing op de endbell....er zit alleen ook al 10 op het sensorbordje....

In het kader van jouw laatste zin, dit zijn feiten en geen speculaties.....

Fuck die motoren, komen we onderling wel uit.

Afgelopen woensdag weer lekker gereden op de club, vier man, vier motoren, vier regelaars en 10 minuten als aan een touwtje over de baan, geen verschillen in snelheid. Raar he?
 
Vindt het momenteel een groter probleem dat MyLaps geen trackinfo meer doorgeeft. Eigen resultaten kan je nog inzien, maar trainingsresultaten van mederijders krijg je niet meer te zien..

Ze hebben bij Mylaps waarschijnlijk deze discussie gevolgd en nu van Speed Passion te horen gekregen dat de topsnelheden niet meer in beeld mogen waardoor SP de laatste batch op de Nederlandse markt kan dumpen en daardoor stinkend rijk kan worden.

Dat moet het wel zijn.......
 
In het kader van jouw laatste zin, dit zijn feiten en geen speculaties.....

Afgelopen woensdag weer lekker gereden op de club, vier man, vier motoren, vier regelaars en 10 minuten als aan een touwtje over de baan, geen verschillen in snelheid. Raar he?

Afgelopen woensdag weer lekker gelachen op de Mach, de helden die in dit draadje zeggen dat er niks aan de hand is, stonden met de motor tester lekker alle motoren te bekijken en tweaken, de ene ging weer 1000 toeren sneller dan de ander, die was nog beter, wat een feest..

Ook grappig om te zien dat mensen die hun mening in boekvorm presenteren op het forum gewoon met 10 km/u verschil op het rechte eind voorbij geblazen worden, totaal geen wedstrijd...en gelachen dat we hebben.
Zo lekker aan een touwtje rijden...Of was het een elastiek...??
 
Fuck die motoren, komen we onderling wel uit.

Vindt het momenteel een groter probleem dat MyLaps geen trackinfo meer doorgeeft.
Eigen resultaten kan je nog inzien, maar trainingsresultaten van mederijders krijg je niet meer te zien..

Prima toch ;), kunnen jullie ook niet meer inzien dat mijn maanlicht ingestraalde motor uit de doos 67.7 topte op de mach.. Kom maar op met al de meet apparatuur :banana:
 
Ook grappig om te zien dat mensen die hun mening in boekvorm presenteren op het forum gewoon met 10 km/u verschil op het rechte eind voorbij geblazen worden, totaal geen wedstrijd...en gelachen dat we hebben.
Zo lekker aan een touwtje rijden...Of was het een elastiek...??

Dat is de reden dat ik clubraces lekker met de SP en 0 graden rijdt, aangezien bij ons niemand het leuk vind als je alleen rijdt, aan een kort elastiekje is echt zo veel leuker. Op "belangrijke" wedstrijden is er op die manier toch geen eer te behalen en rijdt ik lekker modified, dat kan ik ook niet maar het knalt wel lekker over het rechte stuk ;-)
 
Prima toch ;), kunnen jullie ook niet meer inzien dat mijn maanlicht ingestraalde motor uit de doos 67.7 topte op de mach.. Kom maar op met al de meet apparatuur :banana:

Spreek me niet met jullie aan.

65 km/h en meer op het rechte eind van de MACH baan kan ik alleen maar toejuigen, maar dan ook voor iedereen en niet alleen voor de happy few die weten hoe de regels te omzeilen..
 
Dat is de reden dat ik clubraces lekker met de SP en 0 graden rijdt, aangezien bij ons niemand het leuk vind als je alleen rijdt, aan een kort elastiekje is echt zo veel leuker. Op "belangrijke" wedstrijden is er op die manier toch geen eer te behalen en rijdt ik lekker modified, dat kan ik ook niet maar het knalt wel lekker over het rechte stuk ;-)
Pro10 en lekker 110+ km/u over het rechte eind voor een 15.6 op de Mach...
In het weekend lekker met de brandstof en een blik bier...ben tevreden..;)
 
Spreek me niet met jullie aan.

65 km/h en meer op het rechte eind van de MACH baan kan ik alleen maar toejuigen, maar dan ook voor iedereen en niet alleen voor de happy few die weten hoe de regels te omzeilen..

Je kunt ook gewoon op de mach eens langskomen bij de "happy few" en kijken wat er dan in de auto zit, we bijten niet hoor ;). Ik rij met een justock regelaar en een (standaard uit de doos) 13.5 makkelijk 65. En zo zijn er veel meer die dat halen, alleen al door alles gewoon op orde te hebben (lagers, lipo, snaren, banden, body, bochtentechniek). Zolang je dat niet wilt inzien en maar blijft hopen dat alleen een 'lucky' motortje er voor zorgt dat je op het rechte eind de 65 haalt ga je nog een leuk hobbyseizoen tegemoet met veel frustratie, lijkt me niet de bedoeling van deze leuke hobby.

@Ericjo, klopt, sensorboard bedoelde ik, en ja, die zijn op specificatie gemaakt voor de ETS, net zoals de serie uit 2012 (die mooie donkere met speciale opdruk, die zie je ook niet in de winkel terug toch?)

Dat gedoe met de motoren, eigenlijk zouden we ons veel drukker moeten maken om al dat gedoe met bandensmeer, daar zitten pas de verschillen en frustraties :rolleyes:
 
Wanneer een fabrikant de spec’s wijzigt, l0 graden extra timing kan je niet meer wegwuiven onder de noemer; “evolutie in product/productie verbetering mbt de efficiëntie”, hierdoor voldoet deze niet meer aan de homologatie eisen (motor die destijds is aangeboden ter homologatie), dus moet deze motor bij de EFRA lijst er meteen uitgekegeld worden…en wij zouden hem ook niet meer moeten toelaten/toestaan!!! SP heeft zelf een risico genomen door dit bewust te doen mbt waarschijnlijk economische redenen, een signaal uit laten gaan dat wij daar niet van gediend zijn, is op ze minst op z’n plaats, kunnen of willen zij geen betrouwbare partner zijn, dan is er ook geen verplichting meer naar hun toe!!!

Het zou mij niets verbazen als de ESC de volgende stap is (de verkopen stagneert denk ik ook onderhand wel), die om economische redenen een evolutie door maakt…Gaat dit dan ook weer gepikt worden door bv de EFRA of andere hoeders van homologatie lijsten..???...Je kan nog zulke goede regels bedenken, maar als je “partner” je besodemieterd, dan is daar gewoon de deur…zo simpel zou het moeten wezen!!!...Als deze motor dan toch blijft staan in de lijsten, dan weten we ook meteen hoe de economisch belangenverstrengeling, bij onze hoeders ligt, zo simpel liggen de zaken ook eenmaal!!!

Wanneer een rijder de boel “bewust besodemietert”, dan willen we maar al te graag dat die persoon buiten het hek wordt gezet, maar nu gaat het om een fabrikant, de consequentie is dat je nu een motor van 80 euries oid buiten het hek moet zetten, en in de container kan gooien,...hoe stellig zijn we eigenlijk….???..

De motor is niet gehomologeerd, niet door de NOMAC en ook niet door de EFRA! Dit geldt ook voor de regelaar.
 
Ik vind dat het probleem weer aardig onderkend wordt. "Wij gaan gelijk over de baan dus het bestaat niet" alsof "jullie" de hele wereld zijn.

Even de post wat al meerdere keren is opgemerkt:
[173001] nk-seizoen-2013-a-5

En dan verschillende presterende motoren onder 1 en hetzelfde art.nr. op de markt brengen is vragen om discussies.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik begin toch echt benieuwd te worden waarom jij de "discussie" maar blijft opstoken? Je punt maken prima, nog een keer herhalen om kracht bij te zetten, prima. Maar jemigdepemig, dit blijft maar doorgaan...

laten we voorstellen dat alle rijders nadenken over een geschikte regelaar/motor combi, dit voorstellen op hun eigen club en dan de Nomac in. Vast veel efficienter en structureler als tot in den treure hier je punt proberen te halen.

De Hype/Hobbywing justock 13.5 combi lijkt me al vast een goed begin...
 
Mag ik dan andersom vragen waarom er alle moeite wordt gedaan om het probleem te negeren, de controles niet te willen tot zelfs te dreigen met een overstap naar een andere klasse mochten de controles strenger worden?
 
Back
Top