heimhelicopters
verslagschrijvers
De accu's passen er precies in en ik klem ze af met een stuk schuim. Daarna volgt een moment van proefdraaien met de staartrotorbladen erop.
Dat was maar van korte duur want de aandrijf as slipte na korte tijd door. De Inbus wormpjes hebben het niet gehouden. Dan moet er weer e.e.a. uit elkaar gehaald worden om bij de schroefjes te kunnen komen. Daarvan waren de kraters nu beschadigd en de wormpjes moesten vervangen worden.
Daarom maar nieuwe en iets langere besteld. Dat blijkt een goede keuze. De 6kant is dieper en de inbussleutel heeft veel meer grip.
De gyro werd de SL720 die ik nog had liggen. Daartoe kon de S3001 servo er weer uit want de SL 720 kan alleen digitale servo's aansturen.
Omdat ik toch al inbus wormpjes moest bestellen heb ik gelijk een paar boutjes mee laten komen die zo'n 12mm borst hebben. Die kort ik wat op de schroefdraad zodat ze als bladbout kunnen dienen. Zo drukt er geen schroefdraad in het hout van de bladen.
gegroet!
Dat was maar van korte duur want de aandrijf as slipte na korte tijd door. De Inbus wormpjes hebben het niet gehouden. Dan moet er weer e.e.a. uit elkaar gehaald worden om bij de schroefjes te kunnen komen. Daarvan waren de kraters nu beschadigd en de wormpjes moesten vervangen worden.
Daarom maar nieuwe en iets langere besteld. Dat blijkt een goede keuze. De 6kant is dieper en de inbussleutel heeft veel meer grip.
De gyro werd de SL720 die ik nog had liggen. Daartoe kon de S3001 servo er weer uit want de SL 720 kan alleen digitale servo's aansturen.
Omdat ik toch al inbus wormpjes moest bestellen heb ik gelijk een paar boutjes mee laten komen die zo'n 12mm borst hebben. Die kort ik wat op de schroefdraad zodat ze als bladbout kunnen dienen. Zo drukt er geen schroefdraad in het hout van de bladen.
gegroet!
Laatst bewerkt: