HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Slechte tip hier imo.
Gebruik NOOIT locktite om de pinion vast te zetten. Deze hoort zich vast te zetten in de as (met het puntje).
Als hij steeds loskomt kan je proberen de vlakke kant van je asje lichtjes op te schuren.

Schroeven die geborgd zijn met blauwe loctite zijn helemaal niet moeilijk los te krijgen. Gewoon een goede kwaliteit imbus gebruiken. Ik krijg ze altijd weer los.

Ik gebruik die van het merk ZAP

Omdat je het op een gegeven moment toch eens niet gaat loskrijgen. Ik verlies liever een schroefje dan dat ik er eentje niet loskrijg.
Zeker als het geen wedstrijdauto is kan dat meestal geen kwaad dat je 5 minuten aan de kant staat :D.

Klopt, heb ook wel eens zitten te ***** om een inbus schroef los te krijgen;). Maar dat lag ook een beetje aan mijzelf, gebruikte toen rode thread-lock met een goedkoop inbus sleuteltje ;).

Aan het materiaal zal het bij Stewie niet liggen :) Hudy / EDS inbus sleutels...
Je moet maar een slechte schroef hebben en je hebt het zitten :)

Klopt, heb ook wel eens zitten te ***** om een inbus schroef los te krijgen;). Maar dat lag ook een beetje aan mijzelf, gebruikte toen rode thread-lock met een goedkoop inbus sleuteltje ;).

Rode thread-lock is zeker niet aan te raden! Dan zitten de schroeven echt moervast! Met blauwe loctite is alles zeker nog demontabel.

Wou het ook voor het eerst proberen, die threadlock
Heb het eerst nog niet gebruikt maar ik denk dat het wel nut kan hebben
Zal voor alle2 wat te zeggen zijn denk ik, maar denk dat het eigenlijk niet echt kwaad kan

Maar ik zou heel weinig op het schroefje doen en dan laten voordrogen dat het zowieso niet echt vast komt te zitten..
Zie wel ff maar denk dat het either way wel goed zit.. als je er maar geen lading rode thread lock over giet en het schroefje er direct weer in draait :p
Zonder threadlock kan idd wel gewoon prima.

Onderdelen HPI vorza flux hp waar te koop?

beste mensen ben sinds een paar dagen trotse eigenaar van een HPI vorza flux hp auto. wat een gave bak zeg:D

wie kan mij vertellen waar ik mooie tunings onderdelen kan bestellen in nederland. Wil hem graag opwaarderen.

wat zijn jullie tunings tips alles is welkom

Proficiat met je HPI Vorza, heb hem ooit ook gehad en is een stevig bakske.

Aan het materiaal zal het bij Stewie niet liggen :smile: Hudy / EDS inbus sleutels...
Je moet maar een slechte schroef hebben en je hebt het zitten :smile:

Heb inderdaad allemaal deftige imbussen die regelmatig vervangen worden.
Ik haat vastzittende schroeven :D

Heb inderdaad allemaal deftige imbussen die regelmatig vervangen worden.
Ik haat vastzittende schroeven :D

Bedoel je het vervangen van de inbus-staaf zelf, omdat de tip(punt) wat afgesleten is? Zoja, misschien een tip, je zou namelijk eens kunnen proberen om de tip(punt) van de inbus weg te vijlen zodat je het ongebruikte deel van de inbus tip kan gebruiken.

Bedoel je het vervangen van de inbus-staaf zelf, omdat de tip(punt) wat afgesleten is? Zoja, misschien een tip, je zou namelijk eens kunnen proberen om de tip(punt) van de inbus weg te vijlen zodat je het ongebruikte deel van de inbus tip kan gebruiken.

Vervang ook de tip niet, een volledig nieuwe hudy kost mij 50 cent meer dan de tip alleen...

Idd have fun Remco..
De eerste meest belangrijke upgrades zijn de servo en alu servo horn denk ik...
Met de 2.4ghz die er tegenwoordig bij zal de zender vast fijn genoeg zijn dus dat is geen probleem.

Verder hoef je eerst niks te upgraden wagen is solide.
Je zou skid plates van bijv t-bone racing kunnen nemen om je chassis te beschermen

Gouden tip: haal orginele HPI/Hotbodies onderdelen op ebay, en kijk naar D8 Hara edition onderdelen..
In nederland is het echt 3x zo duur denkik minstens
De rest kijk eens bij amainhobbies voor vorza maar vooral D8 onderdelen..
Bijna alle hotbodies D8 onderdelen passen op de vorza en er zijn meer tuning parts voor.
Succes

Ik moet zeggen dat de standaard servo niet slecht werkt op de Vorza. Zelf heb ik er nu wel een Savox in zodat mijn stuurslag wat groter is en de auto iets sneller stuurt.

Het is overigens gelukt om de motor mount te verplaatsen zodat de 17t pinion er makkerlijk in past.

De auto rolt nu gewoon weer als deze uit staat. Ik ga deze vanmiddag even goed testen. Ik ben benieuwd of ik een verschil zal merken met de 14t

Pinion 3 tandengroter ga je zeker merken, Dat is een theoretische winst van 20% :).
Die 2200 kV is zo sterk dat trekkracht nagenoeg gelijk is en uw top dus 20% hoger.

Op 4s gaat hij standaard een 50 km/h denk ik, dan is dat nu 60 km/h :).

Ik ben uitgebreid aan het spelen geweest met pinions en spur, tot 17/46 merk je idd zoals Stewie terecht opmerkt geen verschil met optrekken en alleen hogere top.
Wel heb je echt goede lipos nodig !
Zelf rij ik met 18/46, dat geeft nog net ff wat meer snelheid.

De standaard spur is toch 48T, niet?
Ik weet dat ik een kleinere spur steken had, deze was geloof ik 46T.
Reed dan ook rond met 18/46 wat een goede circuit snelheid geeft.

Klopt, 48T is standaard en daar krijg je max een 17T op. Al zijn er wat mensen die het ook lukt om er een 18T in te krijgen, maar dan moet je volgens mij wat dremelen.
46T/18T is weer een direct fit en vind ik net zoals jij de fijnste combo op 4S.

BTW, Ik ben van de Turnigy 40c 5000mAh naar de Nanotech 65c-130c 6000mAh gegaan met de Vorza, had niet verwacht dat een (nog) betere accu nog zo'n verschil kon maken. Dacht altijd dat de Turnigy's al zowat de max uit de auto haalden.

Een hogere snelheid kan op 2 manieren gehaald worden:
- Grotere pinion
- Kleinere spur

Dus 17/46 gaat harder dan 17/48 en past idd zomaar.
Spur van middendiff halen en ander spur erop monteren. Je moet wel de gearmesh opnieuw afstellen (motor dichter naar middendiff).

Alleen op straat mag je best nog een paar tandjes hoger gaan, zeker als je echte straatbanden gebruikt, deze zijn veel harder (ballonnen helemaal niet) en meestal iets kleiner in diameter. Daarbij heb je op asfalt natuurlijk veel minder weerstand dan off road.

Daarom zeg ik altijd gwn naar 44T spur gaan direct. 46t mooi skippen.
Ben je direct van het geleuter af. en kan je die 15 pinion gewoon laten zitten.

Op 44T kan je alsnog kleinere pinions gebruiken, van echt wel een paar tanden kleiner.
Daarnaast heb je in de toekomst meer ruimte om er eens een speedrun pinion op te gooien

Voor de rest heb je een minder zware (gewicht) pinion en spur er op zitten.
Het eventuele nadeel wat er is is dat je minder tanden hebt en het dus sneller slijt, dit is echter gewoon compleet verwaarloosbaar.

Beste is gewoon die kyosho 44T plastic spur, weegt zowieso maar 1/3e van de stalen of minder en zelfde geld voor de prijs
Dus ik zou niet weten waarom je een 46T zou halen

Back