Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dit is op 4 manieren op te lossen, 1 in het binnenste van de servo gaan zitten solderen zodat hij andersom gaat draaien, 2 de servo andersom in de vleugel zetten, 3 beide servo`s op een ander kanaal zetten, of 4, heel simpel,een servoregelaar gebruiken... voorbeeld:
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 3 Channel Servo Speed/Direction Regulator
Hierop sluit je beide servo`s aan en kun je er dan een reversen, maar er is nog een groot voordeel, de draaisnelheid van de servo kan geregeld worden.
Zowel heen als weer kun je de snelheid naar wens instellen zodat de flaps niet ineens met een klap naar beneden of boven slaan, maar langzaam bewegen.
Top apparaatje !
succes,
grtz,
Jan
Je kunt beide kanalen aan 1 schakelaar toewijzen, dan kun je een van de twee kanalen reversen, dat is inderdaad de makkelijkste oplossing als je kanalen genoeg hebt.
Blijft bestaan het "probleempje" dat ze met een klap uitslaan, dat zal de servo niet lekker vinden vrees ik, maar opzich moet dat geen probleem zijn.
Op mijn zender heb ik de flaps op een 3 standen schakelaar staan zodat hij uiterst links vlak staat, schakelaar midden half flaps en schakelaar rechts vol flaps en dat werkt goed.
Ik heb er 1 kanaal aan toegewezen, (gebruik die servoregelaar) maar er kunnen ook 2 kanalen aan gekoppeld worden.
Hoe dit precies bij jouw zender werkt kan ik niet zeggen, maar dat vind je vast in de manual, kijk hoe je schakelaars toewijs aan kanalen.
Als het kan, mix dan ook je flaps met (een heel klein beetje) down, zodra je flaps laat zakken schiet je kist omhoog en zonder die mix moet je dat direct opvangen, anders laat je op goede hoogte voor de landing je flaps zakken, en voor je het weet zit je veel te hoog.
Succes,
Jan