Update!!!
Ik heb even gespaard om een update van fatsoenlijk formaat te kunnen posten.
De afgelopen anderhalve dag ben ik lekker bezig geweest met de vleugels. Ik had al wat ribben klaarliggen, dus het ging lekker snel. De meeste ribben zitten op hun plaats en de shear webs zijn ook al bijna overal geplaatst.
Aan de vleugels valt weinig te zien, dus daar heb ik geen speciale foto van.
Wel heb ik Han zn 'rietjes-idee' gebruikt om kabels door te voeren. Ik heb echter 2 rietjes beschikbaar voor 3 servo's en wat verlichting... nogal weinig dus. Op advies van Jan (Corrien) ga ik eerst maar eens droog testen met het parallel schakelen van de + en - van de servo's.
De vleugelbevestiging is op onderstaande foto te zien. Twee carbon buizen worden in de romp gestoken. De bout (die een paar maatjes kleiner gaat worden imv gewicht) word met een vleugelmoer vastgezet in de romp. In combinatie met werkende struts lijkt dit mij sterk genoeg.
Een lastig deel aan de vleugels is de achterlijst, deze loopt namelijk nogal gebold. De enige manier om hem te maken leek mij om hem uit 5 balsa te schuren. Dus eerst met dubbelzijdig tape schuurpapier om een buis geplakt met de juiste diameter.
Vervolgens de lijst ingeklemd met neodium magneten en wat carrosserieringen.
Inklemmen op deze manier werkt geweldig en schadevrij!
Dan met verstand op nul een (half) uur schuren en je krijgt een mooie geprofileerd achterlijst:
Helaas mn stofmasker vergeten, dus ik ben net al hoestend uit mn hobbyhok gevlucht... hopelijk zsm de andere achterlijst maken, maar dan MET stofmasker!
Binnenkort krijg ik van mijn vriend Japio wat schuim, dan kan ik de mallen gaan maken van de wingtips.
p.s.: ik snap niet waarom jullie allemaal van die megakisten maken, mijn bouwhok ligt al vol met een 2m kist:
(opruimen zou ook al wat helpen misschien)