Rc auto op benzine

Let wel op. Deze motor is nieuw dus hij moet inlopen.

Eerste tank, buggy met de neus tegen een paal of muur.
Starten en rustig laten warm worden voor 20min.

Daarna motor afzetten en met de hand de zuiger in de laagste stand zetten.

Dit doe je door rustig aan het start koord te trekken en wanneer de weerstand het laagst is, staat de zuiger in de laagste stand. Nu laten afkoelen tot koud. Dit duurt meestal een dik uur.

Daarna weer starten en de tank leeg draaien zonder te rijden. Dit duurt best lang. Dus waarschuw je buren.

2de tank.
Max half gas en rustig weg rijden en gas geven tot max half gas.

3de tank.
Warm draaien voor 10 min. Mag ook rustig rijden zijn. Daarna kan het feest beginnen.

Je kan ook gewoon direct vanaf nieuw planken, maar dan verkort je de levensduur van de motor met de helft.

1 gouden tip.
Draai na je eerste rondjes van de 3de tank je bougie eruit en kijk naar de kleur van de elektrode.

Deze moet tegen donkerbruin aan zitten. Is hij wit/grijs dan loopt de motor te arm. Dit is niet goed!!!!!

Is hij zwart dan is het ook niet goed, maar minder erg. Hij loopt dan te rijk.

Hoe dit te op te lossen leg ik je later wel uit. Ik ben nu even offline

Gr eddy
 
Let wel op. Deze motor is nieuw dus hij moet inlopen.

Eerste tank, buggy met de neus tegen een paal of muur.
Starten en rustig laten warm worden voor 20min.

Daarna motor afzetten en met de hand de zuiger in de laagste stand zetten.

Dit doe je door rustig aan het start koord te trekken en wanneer de weerstand het laagst is, staat de zuiger in de laagste stand. Nu laten afkoelen tot koud. Dit duurt meestal een dik uur.

Daarna weer starten en de tank leeg draaien zonder te rijden. Dit duurt best lang. Dus waarschuw je buren.

2de tank.
Max half gas en rustig weg rijden en gas geven tot max half gas.

3de tank.
Warm draaien voor 10 min. Mag ook rustig rijden zijn. Daarna kan het feest beginnen.

Je kan ook gewoon direct vanaf nieuw planken, maar dan verkort je de levensduur van de motor met de helft.

1 gouden tip.
Draai na je eerste rondjes van de 3de tank je bougie eruit en kijk naar de kleur van de elektrode.

Deze moet tegen donkerbruin aan zitten. Is hij wit/grijs dan loopt de motor te arm. Dit is niet goed!!!!!

Is hij zwart dan is het ook niet goed, maar minder erg. Hij loopt dan te rijk.

Hoe dit te op te lossen leg ik je later wel uit. Ik ben nu even offline

Gr eddy
Mocht ik hem nou laten leeg lopen dus dat de brandstof op gaat of moet je hem uit doen voordat hij vanzelf uit valt
 
En krijg je hem al afgesteld of moet je dat zelf doen want heb geen flauw idee hoe dat moet/ hoe je dat leert?En moest ik nou wel elke x aftestellen of is het 1x afstellen voor bijna altijd
 
Het is beter (om hem voordat de tank leeg is) zelf uit te zetten. Dit soort motoren gaat armer lopen als de tank leeg is. Het kan niet direct kwaad, maar beter van niet.

Hij is afgesteld en al vanaf de fabriek. Maar het kan best zijn dat hij niet goed staat. Dat leg ik je wel uit als je hem hebt.
 
Het is beter (om hem voordat de tank leeg is) zelf uit te zetten. Dit soort motoren gaat armer lopen als de tank leeg is. Het kan niet direct kwaad, maar beter van niet.

Hij is afgesteld en al vanaf de fabriek. Maar het kan best zijn dat hij niet goed staat. Dat leg ik je wel uit als je hem hebt.
Yo dank u dan ga ik even nog sparen heb alleen de auto nodig en brandstof en 2 tak olie want alles zit bij de auto
 
Als het goed is, is hij afgesteld in de fabriek. Hoe starten gaat en afstellen leg ik je nog wel uit. Rustig aan kerel[emoji16][emoji16][emoji16]

Snap dat je wilt gassen, maar dit moet je met geduld doen.
 
Let wel op. Deze motor is nieuw dus hij moet inlopen.

Eerste tank, buggy met de neus tegen een paal of muur.
Starten en rustig laten warm worden voor 20min.

Daarna motor afzetten en met de hand de zuiger in de laagste stand zetten.

Dit doe je door rustig aan het start koord te trekken en wanneer de weerstand het laagst is, staat de zuiger in de laagste stand. Nu laten afkoelen tot koud. Dit duurt meestal een dik uur.

Daarna weer starten en de tank leeg draaien zonder te rijden. Dit duurt best lang. Dus waarschuw je buren.

2de tank.
Max half gas en rustig weg rijden en gas geven tot max half gas.

3de tank.
Warm draaien voor 10 min. Mag ook rustig rijden zijn. Daarna kan het feest beginnen.

Je kan ook gewoon direct vanaf nieuw planken, maar dan verkort je de levensduur van de motor met de helft.

1 gouden tip.
Draai na je eerste rondjes van de 3de tank je bougie eruit en kijk naar de kleur van de elektrode.

Deze moet tegen donkerbruin aan zitten. Is hij wit/grijs dan loopt de motor te arm. Dit is niet goed!!!!!

Is hij zwart dan is het ook niet goed, maar minder erg. Hij loopt dan te rijk.

Hoe dit te op te lossen leg ik je later wel uit. Ik ben nu even offline

Gr eddy
Hallo, wat bedoeld je precies met warm worden 20min? Bedoel je dan gewoon tegen de muur zetten en dan afentoe een beetje gas geven, of bedoel je gwn laten lopen en niks doen. En dan bij punt 2 moet ik dan de tank weer bijvullen of gewoon met het restant wat er in zit weer starten?
 
De eerste 20 min gewoon laten draaien zonder gas geven.

Tank 1 gewoon vol gooien. 20 min laten draaien en na dat uur afkoelen gewoon weer starten en leeg draaien zonder bijvullen.
 
De eerste 20 min gewoon laten draaien zonder gas geven.

Tank 1 gewoon vol gooien. 20 min laten draaien en na dat uur afkoelen gewoon weer starten en leeg draaien zonder bijvullen.


Ik heb nog een vraagje voor je Eddy,
Na het mee maken van een harde crash met mijn baja waarbij de bougie zelfs in twee is gebroken, heb ik uit voorzorg het blok laten reviseren.

Echter omdat ik een stage 2 getuned blok heb, en de krukas groter blijkt te zijn dan de assen die standaard in de 26cc blokken zitten.

Is al het klein materiaal vervangen denk aan.
Keer ringen, zuigerveer , zuiger , pakkingen, het carter, ( deze was gescheurd door de crash)

De pin die onder de zuiger zit en de boel met elkaar verbindt.

Starten doet die perfect, eenmaal op temperatuur blokkeren de wielen en lukt starten niet meer.

Hoop dat je mij kunt helpen hierin


Groetjes

Michiel
 
Wat bedoel je precies met”de wielen blokkeren” willen de wielen zelf niet draaien of blokkeert je motor zelf ook?
Als een motor op themp komt zet de hele handel uit. Dit word normaal opgevangen in je toleranties van de blok lagers en krukas lagers. Denk aan je piston lager(small end) en big end lager.

Ik vermoedt dat je krukas te krap in het Carter zit. En als deze warm is te veel uitzet. Maar dit geld alleen als je blok zelf blokkeert.

Als het start koord niet meer uit getrokken kan worden is het je blok zelf. Is het blok los op themp dan zit het ergens in je aandrijf lijn.
 
Back
Top