Restauratie KA 6E 4,Xm

Maar hoeveel is de spanwijdte exact?
Als je juiste info wil zal je ook juiste gegevens moeten geven!
Meten is weten franck! En dan bedoel ik niet met die natte bouwvinger van je ;)

Je moet je (mega) BEC houwe!

De bec is binnen. vanavond maar eens een grondige inspectie doen.

apok+fotos+031.jpg

Even voor de vuist weg, 8 ampere is behoorlijk overdreven. het koelprofieltje is hooguit 10 C/W en met een 8 Volt in en 6 Volt uit moet dit ding toch 2V*8A=16W wegwerken. Dat gaat met dit koelprofieltje echt niet lukken. :hammer: 3 of 4 ampere lijkt me realistischer.

Laatst bewerkt:
Chinese ampères zijn ook veel kleiner.
Net als de Chinese Yuan, die is ook veel minder waard dan een Dollar of Euro.
:rolling:

Zie je wel, ze snappen niets van standaards daarginder. Daarom is het altijd een gok als je daar wat koopt.:rolleyes:

Goed, ontopic again ;-)

LOL, nou deze gok was denk ik wel ok. Ik heb de BEC bekeken en eea gemeten. Ziet er ok uit, MIC5158 low drop regelaar met twee F2907 FET's . Bij 4 ampere continue belasting op de werkbank 8V in/6V uit wordt het koellichaampje rond de 40 graden / is net niet vast te houden.

Bij 7,5 volt inputspanning gaat de waarschuwingsled aan, prima.

Dus ik gebruik een 2S 3300 lipo pack als voeding, en soldeer 2 servosnoertjes aan de uitgang...want 1 zo'n futabastekkertje naar je ontvanger en dan 4A erdoorheen trekken is niet echt common sense.

apok+fotos+032.jpg

Laatst bewerkt:
Sleepkoppeling zit er in, en werkt.

apok+fotos+033.jpg

nog wel even neus mooi maken.

Toch nog maar eens extra inspectie van de staart....oopsy daisy ! !

apok+fotos+035.jpg

En dan heb je ineens dit op de grond liggen

apok+fotos+037.jpg

Het voorste stokje van het pendel zit links los van de romp...daar moet wat expoxy op.

apok+fotos+036.jpg

Installatie is netjes ingebouwd. Kleppen op het gas, koppeling op kanaal gear.

apok+fotos+038.jpg

nu nog een DSMX sateliet en gaan met die banaan

Mooi hoor
Hoe heb je de speling op de rolroerscharnieren uiteindelijk opgelost Franck?

Slopen van de scharnieren vond ik echt geen optie...daar was de speling nu net weer niet erg genoeg voor (en echt sloopwerk)

untitled.JPG

Ik heb tussen het rolroer en vleugel drie streepjes vilt van een cm breed gefixeerd. Verdeeld over de lengte van het aileron. Met wat drupjes ca in de kom in de vleugel, en die viltjes duwen het aileron een klein beetje naar achter, zodat de speling eruit is.

Werkt boven verwachting al zeg ik het zelf. Speling is 0, en het scharnier loopt licht. Je ziet er ook eigenlijk niets van.

Lekker hoor

Én minder of geen luchtverlies door de spleet!

Rick

Sja, inderdaad ook nog :D

Prettig dit weer, en dat het weer wat langer licht is. Kan je als je thuiskomt nog even buiten kijken naar je kist :D

id+001.jpg

Vanavond het roer weer in de staart lijmen. Ik heb de klikkoppeling die de vleugels tegen de romp houd eindelijk aan de praat. je moet de vleugel de laatste cm met wat meer vaart op de vleugelpen schuiven. Nu krijg ik ze verdorie weer niet los :hammer:

Wim kennende kan het geen Rödel, hij maakte zijn vleugels allemaal zelf. (de romp misschien wel, maar niet de vleugels)

Het lijkt er inderdaad op dat de vleugels zelf gebouwd zijn, ze passen niet naadloos op het profiel van de romp. Het profiel lijkt erop, maar tis het niet.

id+002.jpg

En op de DX6i gaat deze jongen niet vliegen, beide ailerons gaan synchroon omhoog/omlaag...toch maar ff wachten op de nieuwe sateliet, dan kunnen we tenminste 1 aileronkanaal omdraaien.

[opgelost => kanaal flap omdraaien....sikko :hammer:]

Laatst bewerkt:
Ik heb de klikkoppeling die de vleugels tegen de romp houd eindelijk aan de praat. je moet de vleugel de laatste cm met wat meer vaart op de vleugelpen schuiven. Nu krijg ik ze verdorie weer niet los :hammer:

Zijn het niet de Multiplex multilocks? Multiplex levert van die rode 'ontlockers' bij, maar die zijn bij mij al snel gesneuveld.. De oplossing is 1 propellorblad net naast de multilock tussen vleugel en romp friemelen en het propellorblad doorduwen. Doe het wel vanaf de onderkant want je moet stevig duwen, kans op beschadiging is reëel. Op de grond zie je alleen de bovenkant ;)

JB

Helft van een houten wasknijper werkt ook goed als ontlocker, een beetje afschuren om de punt nog scherper te maken.

Sonde dat het geen vlliegweer is.......gisteravond het staartje weer in elkaar gezet....was wel even een werkje, de boel zit nu weer goed vast. Vandaag maar eens de KA6E een goed gewassen....na jaren stil te hebben gelegen zat er een soort donkere laag aanslag op.

Wat er na het wassen tevoorschijn komt is werkelijk prachtig om te zien, alles is een tint lichter, en met een mega glans....puik spuitwerk, en ik kan werkelijk niet wachten om deze kist in de lucht te zien !

apok+fotos.jpg

Meenemen naar bergeijck, ik wil em ook wel eens zien vliegen!

Handstartje ?

Vraagje, hoe doe je invliegen met een kist van dit formaat ? Een handstartje om te proberen lijkt me soort van onmogelijk....en gelijk aan de slepert hangen is ook best eng.

Gelijk slepen. Als zwaarte punt redelijk is vliegt het altijd. Ik programmeer wel altijd 2 soorten uitdlagen. 1 met uitslagen wat ik denk dat voldoende is. En 1 met alles max.

Back