Wat is een draadje zonder opbouwende kritiek van mij?
1 je hebt echt reteveel geluk dat hij niet 20m verder de lijn losliet... daar staan bomen of een sloot waar hij vast en zeker ingehangen had
Zulke foutjes kunnen een kist kosten.
2 je moet idd zien dat het CG anders ligt zodat ie wat trager gaat vliegen, zodat je eerder loskomt als de sleper.
3 ik zie dat je mee de bocht instuurt tijdens de sleep...dit is eigenlijk uit den boze!
Je zit binnenkant van de bocht met je toestel scheef....
Het enige dat een gesleepte kan en mag doen is ten alle tijde net boven of op de zelfde hoogte achter de sleper hangen, en als de sleper naar links bocht, hij (de zwever) rechts tegengestuurd wordt. Zodat de vleugels vlak blijven!! Het gevolg is dat je mooi naar de buitenkant van de bocht gedwongen wordt waardoor beide piloten het wat makkelijker krijgen.
Maar dat zijn schoonheidspuntjes.... maar het kan wel van cruciaal belang zijn!
Je wil de sleper niet inhalen, want dan hangt de sleeplijn slap, en je wil echt niet weten waar die dan achter kan blijven hangen aan je toestel
Het zou t eerste toestel niet zijn dat de lijn rond vleugeltip of stabilo krijgt (dat laatste vooral bij te laag achter de sleper vliegen) , met als gevolg dat hij aan stukken gereten wordt als de koord weer strak komt.
Een oplossing is de remkleppen een beetje open zetten waardoor je lager achter de sleper komt, maar ook meer weerstand opbouwt zodat de sleper net dat tikkeltje harder moet trekken, waardoor de lijn strak blijft.
Voor de rest franck.... wat een heerlijk kistje!
De sleper heeft power zat om nog wat stijler te trekken.
Dus je kan altijd nog wel een 5,5m kist kopen!
Ik vrees dat je dan moet verhuizen (hobbykot te klein) of je moet bij bouwen....