Weer verder met het spatscherm. Buitenzijde en binnenzijde (op zichtdelen na hoeft dit niet heel nauwkeurig) moeten mooi glad worden gemaakt. Dit is natuurlijk weer mijn favoriete karweitje: plamuren en schuren. Wel een tip voor degenen die het na wil doen: lijm de witte buitenzijde er pas als allerlaatste op.
Wel wat geleerd en dit ga ik proberen in de toekomst (lees: 2e scherm) beter te doen: de dikte van de laatste laag voor de buitenzijde had ik zo gemaakt dat ik 0,5 mm styreen platen kon gebruiken: vormen zich beter en de verwachting was dat ik op deze manier minimaal hoefde na te bewerken (alleen de naden). De binnenzijde was met 1 mm dikke strips en plaatjes nabewerkt. Dit is lastig glad te krijgen. Kortom: de binnenzijde moet ook met 0,5 mm plaatmateriaal. Direct maar een nieuwe lading styreen besteld....
Wat detailering aangebracht. Gaatjes gevuld en geschuurd. Klaar voor de eerste laag grondverf.
De eerste laag grondverf gaat de verder na te bewerken stukje verraden. De buitenzijde ziet er al heel goed uit. HEt zal echt gaan om de laatste puntjes op de i. De binnenzijde is nog ruwer. Ik zal het spatscherm eerst is op het chassis monteren om te kijken of er veel nabewerking nodig is of dat ik kan volstaan met de naadjes in het zicht.
Even naast de ander kant. Zo is het verschil tussen origineel en aangepast scherm goed zichtbaar.
Deze ruwbouw hield nog maar deels (potloodstrepen) rekening met de benodigde gaten om het spatscherm aan het chassis te bevestigen. Dus voordat het spatscherm netjes gemaakt kan worden, ga ik het eerst op het chassis monteren. Hierbij was nog wat knip-, snij-, breekwerk nodig. Het resultaat laat al wat moois zien. (ter referentie het originele spatbord)
In het nieuwe jaar hoop ik weer verder te gaan.
Voor nu: een goede jaarwisseling en gezegend 2016!