Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat vond ik nou ook: en niet onbeholpen handhaven, maar goed vliegen!dat jullie Snowboots het doen met een dikke 6 a 7 vind ik best indrukwekkend!
Alhoewel ik niet de indruk heb dat dit draadje lijdt aan overmatige belangstelling blijf ik toch volhouden.
Is het trouwens geen PW106 airfoil?
Ja, tot voor kort hechte ik hier niet zo veel waarde aan en vond het te lelijk, maar na herlezing van een betoog van PW ben ik om: de PW1211 versie gaat inderdaad met hinge aan de onderzijde worden.Voor PW1211 beveelt PW aan: "The hinge should be on the underside!". Ik weet niet of dat ook geldt voor de PW106.
Dit is juist, maar de originele Snowboot is naar verhouding toch wel wat toleranter dan gemiddeld.In het algemeen is het wel zo dat vliegende planken heel erg gevoelig zijn voor zwaartepuntsligging.
vliegerwinkel bijvoorbeeld de Paddestoel in Schiedam.Waar haal ik een 8 mm koolstof buis van een meter lang vandaan? Is 6 mm te weinig?
Dat ga ik niet doen: ik hoop dat het indekken van de voorlijst een duidelijke verbetering is, gewicht verminderen zal weinig opbrengen en bewaar ik voor een nieuwe kist.ik vermoed dat je PW106-versie zonder al te veel brekerij nog wel te verbeteren is
Zeker, een laag totaal-gewicht en CG ver naar achter levert je een "nieuwe" Snowboot op. En alle kleine beetjes gewichtsbesparing helpen. Heb je ook al gespeeld met het CG? Pas als de Snowboot raar gaat vliegen weet je dat je te ver naar achter zit met CGServo's naar voren: bewaar ik ook voor de nieuwe: gaat wel substantieel uitmaken ben ik bang.