Speelgoedzwevertje tot Microjet

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Theo, 20 nov 2005.

  1. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
    Theo,

    Thnx, is inderdaad een mooie (gewicht besparende) methode om de ailerons aan te sturen!!

    BTW heb nog even het vleugel oppervlak gechecked in AutoCad, ik kom op 4,67 dm2 je zat dus aardig goed met je geschatte waarde van 4,7 dm2

    Nu nog proberen zo rond die 70gram uit te komen, dat zal niet mee vallen!

    Ik probeer 't ding voor de 23ste december vliegklaar te hebben, ik moet eerst nog even een bestelling bij David plaatsen (servo's & ontvanger & EDP 50 motor/prop). Leuke hobby is dit, hmm lekker goedkoop zwevertje (€ 5,=) en dan nog ff zo rond de € 100,= aan electronica er op 8O maarja je leeft maar 1 maal niet waar :D :D :D

    Ik heb vanavond al ff een Decal voor 't ding in elkaar geknutseld,

    [​IMG]


    @Gammapooka,

    Natuurlijk, de Flying eagle en Sky raider zullen GEEN probleem vormen om om te bouwen, mooie lange vleugels (aspect ratio) dus dat gaat zeker lukken.

    De X-racer, daar zou ik m'n fingers niet aan branden, maar als je het zwaartepunt goed kiest en je stopt er voldoende vermogen in/op dan is alles aan het vliegen te krijgen (nouja alles?) maar of het een stabiel geheel wordt, dat is een ander verhaal.


    eerst maar de Micro Starjet aan het vliegen zien te krijgen, dat is al uitdaging genoeg, ahum.........


    Grts,

    Appie
     
  2. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.223
    Locatie:
    Almere
    Met een aanstekker even warm maken en dan kan je ze haaks ombuigen. met lijm pistool, uhupor of desnoods dubbelzijdig plakband dan zo plat op het depron te plakken.
     
  3. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    ...

    Ja is met een "flying Eagele" al meerdere malen gedaan ..... verfmengstokje ergens voor de staart door de romp prikken, hier twee SP280 met Günthertje op ti-rappen ... (push of pull, maakt niet zoveel uit) ... wat gaten er in waar je je RC in kwijt kan ... en gaan met de banaan .....

    Andere twee modellen zal ook gaan, moet je alleen kleiner spul gebruiken ...
     
  4. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
    Bestelling is geplaatst, en als het met de normale Nippon David snelheid geleverd wordt, kan ik volgende week beginnen met assembleren (bouwen kunnen we het niet noemen!!)

    Dus dan in de tussentijd maar even de zichtbaarheid van het apparaat (de Micro Starjet dus!) verbeteren, dus heb ik even de kwast en de Talens verfpotjes weer uit de kast gehaald.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zo, dat lijkt al weer een stuk fraaier dan het “saaie” wit,

    Grts,

    Appie
     
  5. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Ziet er al goed uit :)
    Mijne ligt eigenlijk te wachten op torsie veren. De tot nu toe geprobeerde 0.47mm resulteerde in een uitgescheurd roer.. Toch eens meenemen naar theo en de meester er naar laten kijken ;)

    Voor de rest is alles klaar.

    Groeten Vincent
     
  6. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    @Vincent
    0.47 is te dik voor deze roertjes.
    Kom maar langs!!!! 8)

    @Albert
    100 euro aan RC is een beetje overdreven niet?? Jeti rex 5 heb je nog wel. Regelaartje moet ook nog wel ergens in de doos liggen uit het oude borsteltijdperk. Lipo's moet ook nog gaan. Kom je uit op het aanschaffen van twee micro-servo's en een motor met proppie. 35 euro?
    Of komt er direkt een Feigao op :wink:
     
  7. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
    Theo,

    Jeti Rex 5, heb ik in de hal alleen maar storing mee, is beslist GEEN :nooo: top ontvanger, buiten trouwens ook niet!! :nooo:

    Ik heb zo’n 4 kanaal Berg ding besteld ($ 53,99), micro X-tall ($ 6,95), 2 x 3,8gr Servo (a $ 15,95), 145mah Kokam Lipo ( $14,95), EDP 50 ($ 9,30) regelaar is nog voorradig, komt samen toch op $ 117,05 omgerekend toch zo’n € 100,= :hammer:

    Maar dat maakt niet uit, ontvanger kan ook goed in parkflyer etc. gebruikt worden (ontvangers kun je nooit genoeg hebben :D :D )

    BTW we gaan ervoor dat die Micro Starjet gaat vliegen (ik althans wel, hahaha :D )


    BTW MarcelB wat is de status van jouw Micro Starjet??????????????


    Grts,

    Appie
     
  8. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hoi,
    De rex 5 heb ik toevallig het vorige indoorseizoen prima mee gevlogen.. En ook de hele zomer etc heeft hij prima gefunctioneerd.
    Ik heb zelf ook een schulze alpha gekocht welke ik echt bagger vind.. (geprobeert met meerdere zender en kristalcombinaties, maar blijft storen)

    Ik heb nu de xp 10 van graupner eens geprobeert: 0.0 storing in de hal :) prima ding dus.

    @Appie: die 145mAh kokam kan toch niet genoeg stroom leveren? of heb ik dat nou fout.

    Groeten Vincent..
     
  9. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
    Vincent,

    Nou die ontvanger discussie gaan we hier maar niet houden :wink:

    Is geen probleem, zijn 8C cellen en zo'n EDP 50 trekt niet zo heel veel stroom.

    Appie
     
  10. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Antwoorden 88, Gelezen 2271.
    Toch wel lachen voor een kistje wat nog geen meter gevlogen heeft :lol: :lol: :lol:
     
  11. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Die kokam 145 in 2s configuratie met een edp50 motor gaat niet echt goed, in mijn mustangetje van die maat moest ik 2s2p gebruiken om de stroomhanger van die edp50 te stillen. Dus zeer belangrijk hier is stroom meten.

    oh ja en die Etec 250 cellen halen het ook niet, die zakken ook langzaam in.
     
  12. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
    And counting…… :D :D


    Theo C,

    Ja dat gaat inderdaad nog spannend worden :wink: , ik kan ze altijd als 2S2P (heb 2 pakketjes besteld) schakelen, maarja dan is een groot gedeelte van het gewicht voordeel weer verdwenen :( . Dat wordt dus nog interessant……….leuk dit soort experimenten :D

    Appie
     
  13. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ben benieuwd of en hoe hij vliegt :D

    eigenlijk oet de first flight (of poging tot) op video, kunnen we lachen of genieten :wink:
     
  14. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Ja hoor net na het weekend met redelijk vliegweer komen de lipo's uit de USA. En deze week heb ik de hele week geen vliegtijd :mad:
    Maar wel wat bouwtijd :lol: dus snel aan de slag.

    Ik was erg bang dat die soldeerlipjes wel erg dun zouden zijn. Zo van twee keer blazen en weg lipje. Dat viel gelukkig 300% mee. Het was nog even zoeken wat voor stekkertje ik zou gebruiken. Alles is in verhouding natuurlijk veel te zwaar. Toch maar de kleinste stekker genomen en die ook nog eens gestript.
    [​IMG]

    Met wat gepiel alles op z'n plek gekregen. Helaas kwam ik met het zwaartepunt nog net niet helemaal uit en moest zowel accu als ontvanger nog bijna 1 cm naar voren.
    De lipo's passen er nu nog net in en het neusje wordt wel erg dun!! Toch heb ik zoveel mogelijk weggesneden zodat alles mooi in het model wegvalt ivm luchtweerstand. Dat is redelijk gelukt zoals je op de laatste foto ziet (met draaiende prop)

    [​IMG]
    [​IMG]

    En nu het gewicht..................................68 gram!!!!
    Yes yes yes onder de 70 :banana:
    En kan het lichter?? Ja hoor die antenne is natuurlijk belachelijk zwaar. 8O
     
  15. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    kan je de antenne niet vervangen door zo'n hyperdun metalen verenstaal sprietje op lengte ?
     
  16. arnold 2

    arnold 2

    Lid geworden:
    7 mrt 2004
    Berichten:
    254
    Locatie:
    zuidlaren
    he theo

    gaaf :D
    maar kun je ook even op een foto laten zien waar je de regelaar heb geplaatst

    dus :rolling: dat word de 23ste vliegen in veendam

    en dat onder de 70 gram. wat zal vincent vreselijk jaloers zijn :D :D

    groeten arnold
     
  17. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    [​IMG]
     
  18. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Tuurlijk kan het nog lichter :)
    Niet dat ik onder de 68 gram kom, maar je antenne vervangen, je servo draden vervangen, een penta ontvanger er in of de rex 5 demonteren.. Al met al weer wat grammen winst :)

    Maar ziet er goed uit!

    Groeten Vincent
     
  19. MarcelB

    MarcelB

    Lid geworden:
    9 sep 2002
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Eelde
    Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik wacht tot er resultaten zijn voor ik een bestelling doe.
    De outdoor electronics heb ik al redelijk verzameld, maar de indoor electronics vindt ik best een moeilijke opgaaf. De rex5+ vindt ik persoonlijk een prima ontvanger (en ga ik ook gebruiken in de outdoor versie) maar voor indoor wil ik eigenlijk wel een betrouwbaar exemplaar die +/- de helft van het gewicht van een rex5+ heeft. Accu vindt ik ook een uitdaging, zo klein mogelijk en toch genoeg belastbaarheid om niet continu op 'peak' belasting te werken. Dan nog de servo's, ik heb nog 2 van 5 gram liggen, maar is dat licht genoeg...

    Nogmaals voor outdoor gaat prima lukken, als ik maar onder de 100 gram blijf gaat dat prima vliegen met een Feigao (denk ik/hoop ik).
    Maar indoor tja.... keuzes keuzes...
     
  20. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
    Theo,

    Ziet er SUPER uit en 68Gram is dus "The Target Weight" voor de andere 'bouwers' zoals mijzelf. hmm zal niet makkelijk worden om die 68gram te halen, maar ik ga het proberen!!

    Theo, welke Lipo's zijn dat daar op de foto??????



    De bestelde servo's etc zijn binnen, dus hopelijk heb ik deze week nog wat tijd om het een en ander te assembleren.



    Marcel,

    Dat gaat NIET lukken met 100gram, dan vliegt tie waarschijnlijk net zo goed als de "Stealth Bomber" waar we laatst mee over het veld gerend hebben 8O Die 70gram wat Theo uitgevogeld heeft is wel het maximum voor dit wel erg kleine kistje!!

    Tja altijd maar weer die keuzes............. :D :D




    Succes,

    Appie
     

Deel Deze Pagina