Spitfire 1500mm elektro prototype RBCKits

Ha Ton.

Zijn wel heel veel klinknageltjes geworden.
Wordt wel heel realisties.
Mooi plaatwerk.
En mooie vacuum deeltjes.
We blijven het volgen.
Succes verder.

Groeten Han.

Wat meer plaatjes

afb13321.jpg

Zelf een kleurtje bij Gamma laten mengen in Histor zijdeglans doormiddel van een scannen van een foto, en wat bijgekleurd met wat zwart
afb13322.jpg

afb13323.jpg

Alleen PU was niet slim een 25gr matje had de spit toch wat strakker gemaakt, toch iets te snel willen doen (heb gewoon een hekel aan afwerken)
afb13324.jpg

afb13325.jpg

afb13326.jpg

afb13328.jpg

afb13329.jpg

Geen echte Spitfire piloot maar voor mijn goed genoeg en zeker beter dan geen piloot.
afb13331.jpg

Opmaat knippen en plakken
afb13332.jpg

afb13334.jpg

Voor het gemak de onderkant lekker met de kwast gelakt.
afb13335.jpg

afb13338.jpg

afb13339.jpg

Klaar om te wheateren
afb13343.jpg

Rechter helft gedaan later wat meer plaatjes.
Misschien iets te veel van het goede maar moeilijk om te bepalen wanneer te stoppen is gewoon te leuk om te doen.

Ton

@ He Ton

Ton even een vraagje, heb je wel goed gekeken of de uitlaatpijpjes wel onder de goede hoek naar buiten de fuselage steekt.(geintje) :wink:

Ziet er schitterend uit Ton, zou zelf nooit het geduld kunnen opbrengen om een kist zo af te werken, (duurt te lang) maar jij wel en het resultaat is er ook naar, M.A.W. you have a winner in this kit. :D

Groet Ger Kovacs.

jzus mina, wat zou ik willen dat ik het geduld had om zon kistje te bouwen.

erg mooi resultaat ton !

Ger, Dank U en is maar een paar avondjes meer werk en heel veel fun.

Gerard, Dank je en denk niet dat het een kwestie van geduld is, maar plezier hebben in wat je doet en tijd daar voor nemen het is zeker niet moeilijk en heel veel fun.

afb13416.jpg

afb13417.jpg

afb13418.jpg

afb13419.jpg

afb13420.jpg

afb13421.jpg

afb13422.jpg

afb13423.jpg

De rolroer is iets te veel van het goede laat het voorlopig zo, is nog niet echt storend.

Elke vleugel helft een uurtje werk.

Zo op naar de romp:

Net klaar en was ongeveer een 1,5 uur werk valt dus wel mee, heb eigenlijk iets te veel geweathered maar vind dat juist leuk het is tenslotte geen mooi gepoetst museumstuk.

Het was de eerste keer dat ik geweathered heb en zeker niet de laatste, is leuk om te doen en als het mislukt kun je gewoon de verfspuit er weer op houden.

afb13424.jpg

Werkwijze is; :roll: en niet schrikken.

Wat thinner op een gevouwen propje keukenrol.
Over de lak vegen waardoor de lak zacht wordt en wordt opgenomen in het propje.
Eventueel voorzichig met een schuurpapiertje de lak bekrassen om de thinner zijn werk te laten doen.
Daarna met wasbenzine afnemen en met zwarteverf insmeren,
Deze lak met wasbenzine uitsmeren en het te veel zwart wegvegen. Je kunt zelf bepalen hoe ver je wil gaan met het wheatheren, de een vind het te veel voor de ander is het perfect :wink: net wat je wil.

afb13428.jpg

Een beetje een geklieder maar je moet er wat voor over hebben.

afb13429.jpg

afb13430.jpg

afb13431.jpg

afb13432.jpg

afb13434.jpg

afb13433.jpg

De uitlaat

afb13435.jpg

afb13436.jpg

afb13437.jpg

Laat even weten wat je ervan vind, teveel te weinig of :?

Ton

Het lijkt wel of je door prikkeldraad ben gevlogen :(
Sorry ik vind het niet mooi. :nooo:

Op zich is het wel mooi, als je ondergrond maar aluminium is dan.
Nu komt die houtkleur erondervandaan en dat vind ik persoonlijk een stuk minder, tis nu net alsof je een hek in bent gevlogen ofzo :roll:

Die uitlaten daarentegen vind ik grandioos !
Mooi effekt zo :wink:

Sorry Ton.

Nu ben je te vergegaan.
Het was mooi.
Het is net of die in de plamuur staat na een reparatie.
Niet mooi dus.

Groeten Han.

Hey Jongens,

Hoe denken jullie dat die kisten eruit zagen als ze terug kwamen na een luchtgevecht of een paar maanden strijd??? :roll:

Schittered werk geleverd Ton :thumbsup:

Tot hoors
Tom

Ton!

Je moet ook die piloot een beetje een ongeschoren kop geven.. het is net of hij niet thuishoort in dit toestel..

Ziet er goed uit.. ik zou niet meer dan.. dan word het wel een beetje overdone..

Misschien een paar kogelgaten in het roer :)

btw.. ga je nog wielkappen op die lelijke draadijzertjes doen?

Cheers

Peter

Ziet er goed uit... veel mooier dan zo'n blinkende nieuwe kist! Heh, de piloot mag inderdaad ook wel wat geweatherd worden.

inderdaad, de enigste mooie blinkende warbirds, zijn die die omgebouwd zijn naar reno racers.

de andere moeten er afgetrapt, bekrast en goor uitzien na de battle.

mijn bescheiden mening, erg mooi, maar ga beslist niet nog meer verfwegkrassen ton.
je zou misschien met een airbrush de plekjes her en der wat kunnen "smudgen" om het oog wat van de houtkleur af te halen.

wel zou ik ook zsm alle insignias en logos erop maken en zorgen dat daar ook wat battle damage opzit.
dat breekt het geheel wat.

wheateren

Hoi Ton,
Ziet er goed uit, maar inderdaad niet meer verf eraf :wink: .
Voor iemand die niet van afwerken houd, steek je er toch behoorlijk wqt moeite in (vinden wij niet erg hoor, we genieten mee :wink: )

Ton, je brengt de groep elektro kisten nu wel op een heel ander niveau. Super!

Super heren :wink: dat jullie zo reageren, dat is nou het leuke van ieder zijn eigen idee hebben van hoe een kist eruit zou moeten zien8) 8) .

Daarmee ook een perfect voorbeeld van de diverse ideen van hoe een kist eruit moet zien door bijvoorbeeld de ogen van een jurylid bij schaalwedstrijden, de een vind het te weinig de ander te veel en sommige vinden zelfs dat een blinkend museum stuk ook flink gewheaterd moet worden, het moeilijke is optijd te stoppen of juist net iets meer :? blijft een leuke uitdaging :D .

Bertus, Bedoel je met prikkeldraad dat het te veel is of dat de manier van wheateren niet jouw smaak is of zie je liever een mooie glimmende kist.

Han, Vind je het totaal niet mooi of bepaalde gedeeltes of de manier van wheateren.

Tom, Dat klopt en geldt des te meer voor de japanse kisten daar viel de verf in de fabriek eral vanaf. Heb jij misschien een mooi plaatje van een Spitfire die al lekker verweerd is kan op het net niet echt een mooi voorbeeld vinden.
Heb wel een gevonden waarbij alle verf van de wingfairing af is maar zoek nog een betere om hier bij te zetten.

Peter, Ja de Piloot is niet echt mooi en heb een mooiere maar die vond ik te zwaar.
Ja er komt nog onderstel beplating op de Spit is nog lang niet klaar.

Muxje, De piloot heeft een zwartelap over zijn gezicht gehad maar dat is niet echt goed te zien.

Gerard, Reno Racers moeten glimmen maar er zijn ook nog die prachtige museum stukken, je moet dan wat zoeken maar je kunt altijd wel wat wheateren al is het alleen maar de opstap van de piloot :D :wink: 8)

Jonathan, Ja sorry blijf het een rotklus vinden, maar deze Spit zal waarschijnlijk ook met een plaatjes op de bouwkit komen.

Jaap, Nee zeker niet meer verf eraf, sommige kisten zijn het waard om wat meer aandacht te krijgen een daarvan is een Spitfire want dat blijft gewoon een prachtige machine.

Arvid, YES Weer een puntje voor electro in de vorm van schaalmodelen, was het in begin lastig het krijgt toch steeds meer voordelen, nu alleen nog kijken hoe ik aan een electromotor moet komen met een brullend Spitfire geluid.

:) Ja vind achteraf dat het toch op sommige punten iets te veel is en ga daar misschien nog iets aan bijwerken zeker de punten waar de houtkleur er doorheen komt.

Ga maar weer snel aan de slag want de tekening van mijn nieuwe ontwerp de Avia BH3 schiet ook al lekker op en moet nog een hoop aan de Spit doen.

Ton

Hoi Ton.

Ik blijf er bij dat ik het niet mooi vind.
Vind die schaafwonden niet mooi.
Wat ik wel mooi vind is dit.
afb13419.jpg

mooie lijntjes, langs de beplating.
Maar dat geschaaf op de achterlijst bij de romp, Nee!
en idem voor de voorlijst.

Sorry hoor maar dit is echt mijn mening.
Toen van de week de eerste foto's er waren was ik er verliefd op.
Nu niet meer.

Groeten Han.

nu alleen nog kijken hoe ik aan een electromotor moet komen met een brullend Spitfire geluid.

Neem een motor met vertraging en zorg dat de tandwieltjes niet helemaal netjes in elkaar passen. :pim:

Gebruik gewoon een master propellor. die zijn niet zo efficiënt maar maken een mooi geluid. :D Op een eigenbouw modelletje heb ik een mini-LRK met master 8x6. prachtig geluid.

Back