T-rex 600

Hoi Denny,

Je heli ziet er "vet" uit man, alleen een vraagje bij de links op je cyclic servo's. Als ik het goed zie staan je links niet op 30mm en zie ik dat ze niet evenwijdig lopen. Dat kan een vertekend beeld geven in het sturen daar de links niet gelijk zijn.

Grtz,
Dirk

dat ze niet recht staan komt omdat de swash op het moment niet recht stond
de uitslagen zijn beide kanten even groot
ik trim de heli liever mechanisch als electronisch
als ik de kogel kopjes op 30 mm zet moet ik de uitslag voor mijn servo,s op 30% zetten en dat vind ik te weinig
dus heb ik het mechanisch gedaan
je kunt het zien als een tandwiel vertraging
van klein naar groot en als de stangen even lang zijn en recht gemonteerd moet dit geen probleem opleveren
het loopt super soepel zonder aan lopen en ik kan de volle uitslag van de servo,s gebruiken dus nauwkeuriger

Hoi,

Ik heb dit weekeinde wat meer met de T-Rex 600 kunnen vliegen. Hij vliegt op zich prima, hij is niet helemaal levendig genoeg naar mijn smaak met de standaard setup.

Ik heb wel een aantal kwaliteits issues met de T-Rex 600:
- De lagers paste bijna niet in de bladhouders.
- 2 gaten waar 3mm draad in gesneden zit waren niet goed gesneden. Ik heb die zelf goed moeten tappen.
- De links zitten veel te los, op een aantal zit speling terwijl ze nieuw zijn.
- De hoofdlagers zitten naar iets van 7 vluchtjes heftig los in de lagersteunen. Ik moet die echt gaan verlijmen omdat ze niet goed passen.

Hij vliegt wel lekker, en geen lawaai en brandstof is wel prettig moet ik zeggen, maar een vlucht duurt naar mijn mening wel erg kort.

Groeten,

John.

zo de mijne is ook ingevlogen en was op vlucht 2 bijna zo plat als een dubbeltje door een ongeplannede flip achterover met slecht ingestelde gyro en in normal mode.

dat alles op 10 meter hoog ;)

Hier die van Ron Kraaijer:

HZ8V7087.jpg

mvg, Z

Ik heb wel een aantal kwaliteits issues met de T-Rex 600:
- De lagers paste bijna niet in de bladhouders.
- 2 gaten waar 3mm draad in gesneden zit waren niet goed gesneden. Ik heb die zelf goed moeten tappen.
- De links zitten veel te los, op een aantal zit speling terwijl ze nieuw zijn.
- De hoofdlagers zitten naar iets van 7 vluchtjes heftig los in de lagersteunen. Ik moet die echt gaan verlijmen omdat ze niet goed passen.

De lagers moest ik er inderdaad ook intimmeren, voordeel is wel dat nu na 70 vluchten de speling niks is op de bladhouders. Bij plastic bladhouders van bijvoorbeeld TT passen de lagers er makkelijker in, maar die hebben sneller meer speling.
Mijn nieuwe linkjes gingen er soepel op, maar zijn nu nog net zo strak als nieuw.. typisch dat jij al speling hebt, meeste mensen zijn er vol lof over. Misschien wat nieuwe monteren? of de kogeltjes zijn off-spec :|
Problemen met de 3mm draad heb ik niet gehad en na 70 vluchten zit mijn hoofdlager nog met zo strak in het plastic bearing blok als na de eerste vlucht...

Ik denk dat je hem met een paar grotere lichte paddles snel een stuk levendiger kan krijgen trouwens, ik heb dat persoonlijk nog niet geprobeerd omdat ik hem wel prima vind vliegen. Ik hou niet zo van supersnelle cyclics :)

Hij vliegt wel lekker, en geen lawaai en brandstof is wel prettig moet ik zeggen, maar een vlucht duurt naar mijn mening wel erg kort.

Ben ik helemaal met je eens! Zeker met jou vliegstijl en je brandstof gewend bent... ik vlieg nu meestal 2 accu's achterelkaar leeg, dan kan ik 8 minuten doorgaan... dan weer een halfuurtje laden, op die manier is het wel te doen.

Cheers,

Richard

Hoi,

Verder komt er ook enorm veel vet uit het lager van de swash plate???? Vreemd.
Ook is het zo dat de staart helemaal niet lekker loopt met die riem, ik moet hem heel erg los leggen voor het een beetje fatsoenlijk is.

Verder vind ik de kap ook een beetje vreemd "vast" zitten. Hij zit gewoon onder tegen het frame gedrukt.

Kortom, er zijn wel een aantal zaken die naar mijn mening niet helemaal goed zijn.

Maar het blijft staan dat ik er waarschijnlijk wel veel plezier aan ga beleven.

Groeten,

John.

Verder komt er ook enorm veel vet uit het lager van de swash plate???? Vreemd.
Ook is het zo dat de staart helemaal niet lekker loopt met die riem, ik moet hem heel erg los leggen voor het een beetje fatsoenlijk is.

De snaar moet je inderdaad zo los leggen dat hij bijna gaat klapperen in de buis, dan werkt hij het beste. Werkte verder eigenlijk perfect zo, ik heb er aardig wat vluchtjes mee gemaakt. De TorqueTube maakt het leven op dit gebied wel makkelijker, nooit meer de snaarspanning controleren.
Dat vet heb ik zelf niet zo meegemaakt... misschien zat er bij jou meer vet in :P

Verder vind ik de kap ook een beetje vreemd "vast" zitten. Hij zit gewoon onder tegen het frame gedrukt.

tja, zelfde als bij de 450's... beetje vreemd, maar werkt perfect en nooit geklooi met het klemmen die eerst om het landingsgestel moeten. Ik vind het persoonlijk eigenlijk wel een goed oplossing :)

Ik zou ook wel wat dingen veranderen als ik het voor het zeggen had.. maarjah, al met al blijft het een leuk ding voor niet teveel geld.

Paar aandachtspunten:
- Lagers zijn ZEER slechte kwaliteit (vooral lagers in de staart, op de assen/in de bladhouders)
- Busje van de one-way slijt helemaal in, veel te zacht materiaal (Align is bezig met een hardere versie... onderdeel kost 5 euro, dus vervangen elke 50 vluchten ofzo is geen probleem)
- Busje van de staart (bronzen busje) slijt een beetje uit... net vervangen en alles is weer strak.

Verder heb ik nog geen "slijtage" / "probleempunten" kunnen ontdekken...

Cheers,

Richard

Rhelie zei:
Daar zit dus geen motor, regelaar bij !
Volgens hun extra benodigheden niet.

Essential accessories:
- RECEIVER R-137 HP 35 MH (1) 1-F0910
- SMM-GYRO GY-401 - S 925 (1) 1-F1221
- SERVO S 315 (3) 1-F1322
- CFK ROTOR BLADE SET 600L (1) 1-SFH1519

ESC en BEC en Motor zou er toch bij moeten zijn.
Of ze hebben bij de laatste item de motor bij de blades gezet....

Kit contents:
- Fully ballraced
- Toothed-belt tail rotor drive system
- Push-pull linkage
- Tubular 10 mm Ø rotor shaft
- 8 mm blade pivot shaft
- Tail rotor blades
- GRP cabin, painted
- CFRP / aluminium side frames
- Tail brace
- Unlimited 3D flying ability
- Driven tail rotor for auto-rotation

Daar staat niks bij over een motor of ESC

:?:

Rhelie zei:
Kit contents:
- Fully ballraced
- Toothed-belt tail rotor drive system
- Push-pull linkage
- Tubular 10 mm Ø rotor shaft
- 8 mm blade pivot shaft
- Tail rotor blades
- GRP cabin, painted
- CFRP / aluminium side frames
- Tail brace
- Unlimited 3D flying ability
- Driven tail rotor for auto-rotation

Daar staat niks bij over een motor of ESC

:?:
Maar ook niet wat je extra nodig moet hebben. :wink:

hallo,

wilde net mijn servo's installeren (futaba's 9252) maar zie dat de servo armpjes niet goed zijn (lengte). kan iemand mij in de goeie richting wijzen welke servo armpjes ik moet halen om meteen de goeie afstand te hebben (meet het op 29.2mm)?

Daan

Back