Ikaros - vleugel
Het heeft even geduurd, maar beide vleugels zijn nu 'ruw' af.
Zo heb ik het gedaan:
Webbing in kern (à la Loet):
groefje in kern geschuurd voor liggers 3x0,8.
Strookje schuurpapier op stukje ligger geplakt, dit weer tegen een plankje, schuurpapier naast he tstrookje 'ondersteboven' tegen het plankje geplakt mo goed egroefdiepte te krijgen. Schuren langs lineaal, waarbij ik de kern heb beplakt met tape om beschadiging te voorkomen.
Aan de rechterzijde heb ik de antenne in de vleugelkern verwerkt.
Als draad 0,3mm koperlakdraad van Conrad gebruikt. Lengte ongeveer gelijk als originele antenne. Het idee van de zig-zag is:
1- voorkomen dat de antenne op enig moment 100% in het verlengde van de zenderantenne kan komen
2 - extra lengte
na induwen draad beide liggers in groefje gelijmd met epoxyµballons en tussen mylas onder vacuum laten harden.
Neuslijst en sponning van flaperon voorzien van strookjes 36grams aramide met spuitlijm.
Neuslijst extra strookje 25grams glas. Kern klaar voor baggen (37,7 gram):
Labels geprint op vloeipapier (getapet op A4-tje voor transport door deskjet).
Eén voor de bovenzijde ('Ikaros') en een kleine met mijn naam en telefoonnr. voor de onderzijde. Deze labels gaan direct tegen de mylar, tijdens de layup:
Mylar 1 à 2 mm terug van de neuslijst, en kevlar 3 à 5mm terug van de rand van de mylar, om geen kevlar te hoeven schuren. Randen van mylar dunner geschaafd om kromming beter te volgen. Zo zat de mylar om de neuslijst nadat hij uit de zak kwam:
Detail van rechtervleugel, met label. Massa (57 gram) is na afsnijden overhangende achterlijst, maar voor opensnijden flaperon en inbouwen servo:
Beide vleugels tezamen: 114gram
Onderzijde twee zwarte vakken, voor betere zichtbaarheid.
Tip linkervleugel versterkt met 2 laagjes 93grams carbon (boven en onder), ter plaatse van de werpstift.
Ik heb inmiddels ook een vleugeverbinder gemaakt van kops balsa en 3 carbon rovings.
Het productje met een malletje om het aangedrukt te houden:
Eindresultaat:
Ik ga nu verder met het lossnijden van de flaperons en de RDS-aansturing.
Berrie, hoe gaat het bij jullie?
PS: ik mag nog maar 3 foto's uploaden naar het forum. Hoe moet ik straks verder? Hoe doen jullie dat?