Carbon mast
Profiel is er al uit, zijn 3 afzonderlijke profielen die samen gelijmd zijn. Afgeronde U balsa plank 10 X 100 X 1000 mm een zijde rond geschaafd en geschuurd.
2 X rechte u balsa plank 8 X 100 X 1000 mm
Op werblad 8 mm MDF word een strook P.E. folie ( 100 X 1200 mm ) gelegd, hierop worden 2 lagen carbon 200 gr m² ( 50 X 1000 mm ) met hars geinprengneerd , hierop komt nog een strook P.E. folie. Met een rubber rolletje word van het midden uit de lucht en overtolligen hars uitgeperst.
Op het midden van de strook carbon die tussen 2 lagen P.E. folie zit opgesloten, word de afgeronde kant van de balsa plank gezet en beide helften tegen de plank geplooid en met de buitenste folie strak aan getrokken. Heel het zaakje word dan geklemd tussen 2 latten MDF .
Na een dag drogen met een temp van min 10°C kan het profieltje van de binnenmal genomen worden
De 2 andere profielen op de zelfde manier op de plank van 8 mm.
Als alles goed is uitgehard zaag ik de profieltjes op de juiste maat met de dremmel, de te lijmen vlakjes opschuren en met paar afstand blokjes in mekaar lijmen en klemmen tussen folie en MDF planjes.
Het moelijkste is het inprengneren van de carbon matjes deze zijn los geweven en gebeurd met een penseel van 12 mm.
Alles mooi recht houden tijdens het drogen is ook een noodzaak, doe dit op de volgende manier: in mijn bankschroef klem ik een recht balk 60 X 60 X 1500 mm, hierop mijn werplank om de binnenmal te klemmen tussen de opgeschroefde houten klossen en de 2 MDF latten
Hoe je met de dremmel een zaagbank maakt