afterrun

Het is me opgevallen dat er veel sprake is van afterrun en om het na elke rit of schoonmaakbeurt te gebruiken. Het punt waar alle beginners mee zitten (ook ik) die voor het eerst willen rijden en informatie opzoeken, de volgende vragen die hier nogal omroepelijk beantwoord kunnen worden. Wat is afterrun?
Waarom afterrun?
Hoe/waar gebruik je afterrun?
:hammer:
 
bedankt

hartstikke bedankt voor de beste links. ik had de zoekfunctie gebruikt maar daar stonden naar mijn mening geen goede zoekresultaten in want de beste resultaten horen naar mijn mening op de eerste pagina zo hoog mogelijk te staan
 
Nee, zo werkt het meestal niet op een forum. De topics waar het laatst een post in is geweest staat bovenaan. Tenzij er een sticky staat.
 
Hoe kan een zoekfunctie voor jou bepalen wat de beste resultaten zijn?
 
Gebruik in plaats van Afterrun maar WD40.
WD40 conserveert je motor prima, en verdrijft alle vocht.
Tevens is het prima voor alle draaiende delen van je wagen.
Ik gebruik het al jaren voor zowel m'n Nitro als m'n 23cc / 26cc motoren.

Het gebruik is simpel: Na het rijden je filter er af, carburator open zetten, flink inspuiten en een paar keer aan je trekstarter trekken en klaar.
Let wel op, WD40 is vlambaar (je motor start er op als je de gloeiplug er op zet)
 
maar maar een stiky daar over en doe er ook lucht filter olie bij zetten en ander dingen

Melvin, dergelijke info is altijd zoekbaar via de zoekfunctie en uiteraard heb je bij je auto ook een manual gekregen waar altijd een dergelijke info in te vinden is.
 
Hoe kan een zoekfunctie voor jou bepalen wat de beste resultaten zijn?

google laat toch ook de beste resultaten bovenaan zien?

hoe dan ook ik heb even rond gekeken en intussen genoeg informatie gevonden, waarvoor het dient en waarom iedere echte nitro liefhebber het gebruikt. Ik ga het ook gebruiken. Echter zijn er nog wel hele discussies te vinden over het gebruik ervan over hoe je het moet gebruiken en de hoeveelheid ervan. Als ik zo lees zie ik mensen 3 druppels erin doen maar zijn er ook mensen die de motor erin laten verzuipen.
 
als ik hem lang niet gebruik doe ik er stuk of 6 a 7 druppels bij kort dan gewoon 3 druppels meer als zat
google laat toch ook de beste resultaten bovenaan zien?

hoe dan ook ik heb even rond gekeken en intussen genoeg informatie gevonden, waarvoor het dient en waarom iedere echte nitro liefhebber het gebruikt. Ik ga het ook gebruiken. Echter zijn er nog wel hele discussies te vinden over het gebruik ervan over hoe je het moet gebruiken en de hoeveelheid ervan. Als ik zo lees zie ik mensen 3 druppels erin doen maar zijn er ook mensen die de motor erin laten verzuipen.
 
Als je alles hebt gelezen heb je ook mijn veelvuldige reactie kunnen lezen. De olie moet een beschermlaag op de roestende delen geven en dat zijn voornamelijk de kogellagers en krukas. Gewoon een scheut in de luchtinlaat en wat startbewegingen zodat alle olie heel goed verspreid wordt.

3 druppels door het pluggat zoals veelvuldig aangegeven doet dat zeker niet.
 
google laat toch ook de beste resultaten bovenaan zien?

hoe dan ook ik heb even rond gekeken en intussen genoeg informatie gevonden, waarvoor het dient en waarom iedere echte nitro liefhebber het gebruikt. Ik ga het ook gebruiken. Echter zijn er nog wel hele discussies te vinden over het gebruik ervan over hoe je het moet gebruiken en de hoeveelheid ervan. Als ik zo lees zie ik mensen 3 druppels erin doen maar zijn er ook mensen die de motor erin laten verzuipen.

Goegel laat niet de beste resultaten zien maar de meest bezochte site komt boven aan. De meest bezochte hoeft niet altijd de beste te zijn, kan wel als maatstaaf gebruikt worden, zoals goegel dat doet.
 
Gebruik in plaats van Afterrun maar WD40.
WD40 conserveert je motor prima, en verdrijft alle vocht.
Tevens is het prima voor alle draaiende delen van je wagen.
Ik gebruik het al jaren voor zowel m'n Nitro als m'n 23cc / 26cc motoren.

Het gebruik is simpel: Na het rijden je filter er af, carburator open zetten, flink inspuiten en een paar keer aan je trekstarter trekken en klaar.
Let wel op, WD40 is vlambaar (je motor start er op als je de gloeiplug er op zet)

bedankt voor de laatste zin dat scheelt me geloof ik n heleboel elende.
dat wd-40 zou kunnen ontbranden dat kan maar had er tot nu toe nog niet over na gedacht :o bedankt
 
Nu we het toch over wd40 hebben in dit oude topic. Krukassen waar een siliconen insert in zit voor een betere flow naar binnen toe zouden niet tegen wd40 kunnen. Hoewel er goede en slechte verhalen over te vinden zijn denk ik dat het gebruikte materiaal een rol speelt maar als het fout gaat komt de insert los.

Deze insert zit meestal alleen in wedstrijdmotoren maar kan zeker nooit kwaad om het even onder de carb of via de verwijderde achterdeksel te controleren
 
Is ook zo duur ook natuurlijk dat afterrun, dus ik snap wel dat mensen alternatieven zoeken.....
 
Back
Top