fg on-road aankoopvraag

Ah, ik zie al wat Roelof fout heeft gedaan!
Je moet nu de linkjes zelf openklikken en dan zelf gaan lezen.
Dat is natuurlijk veel te veel moeite.
Domme Roelof.
 
Als jij durft te beweren dat je niets kunt vinden in dat topic, weet ik zeker dat je niet gezocht hebt.
En als je te beroerd bent om de linkjes open te klikken, zou je ook nog de laatste tip ter harte kunnen nemen, namelijk: zelf zoeken
Je vindt dan in no time genoeg info, bijvoorbeeld: aanschaf 1/5 onroad en: Brandstof FG Marder
En aangezien je je zo vriendelijk opstelt, zoek je het verder zelf maar uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een verschrikkelijk gezeik zeg,

Deze jongen vraagt iets over bigscale auto's, niks apparts hoor. Verder heeft hij geen overtreding gemaakt.
En het enige waar jullie mee kunnen komen is dit???


Beginnen met bigscale
beginnen-met-bigscale
graag-beginnen-met-bigscale
weer-beginnen-met-de-hobby-advies-gevraagd
beginnen-aan-big-scale-en-vraagjes
beginnen-met-bigscale
fg-monster-marder-voor-beginnen
beginnen-aan-bigscale
beginnen-met-rc-autos
beginnen-met-big-scale-wereld
welke-auto-om-te-beginnen-met-big-scale

Aanschaf auto:
advies-gevraagt-bij-aanschaf-van-de-volgende-auto
plannen-voor-bigscale
fg-iemand-bekend-hiermee
wat-er-beter-aan-big-scale-dan-aan-nitro
waarom-bigscale
aanschafen-van-big-scale
meningen-gevraagd

Auto start niet:
fg-baja-start-niet-meer
zenoah-start-wel-maar-loopt-niet-door
cy-26cc-start-niet-meer
motor-start-niet
fg-marder-start-niet
baja-start-niet-meer
marder-start-niet-meer
mijn-attack-start-niet-meer
marder-start-wel-maar-rijd-niet
warme-motor-slaat-niet-meer-aan
nieuwe-zenoah-wil-niet-starten

2takt olie / benzine
welke-2-tact-olie
olie-en-benzine
olie
putoline-mx5-2takt-olie
welke-2-tact-olie
welke-naft

Servo's
storing-op-de-gas-rem-servo
welke-gas-rem-servo-voor-baja-ss
stuur-servo
servo-doet-raar
storing-op-de-gas-rem-servo

Merk/type vs. merk/type
fg-baja-fg-marder
fg-marder-hpi-baja-5b
baja-marder-voor-wedstrijden-fun
mijn-marder-verkopen-hpi-baja-ss-kopen
attack-vs-marder
fg-marder-monstertruck
fg-vs-hpi
welke-merken-zijn-degelijk
welke-ofwel-leopoard-de-baja-bugy-van-fg
welke-big-scale
big-scale-off-road-welke-het-best

Afstellen (motor)
oud-zenoah-g2d-blokje-aansluiten-en-afstellen
afstellen-zenoah-g230rc-carson-fire-attack
opnieuw-afstellen-marder-rookt-als-een-gek
afstellen-motor-30-5-cc-baja-5b
afstellen-2-takt
probleem-met-afstellen-van-zenoah-26cc-motor


Welke
welke-uitlaat
welke-tuning-uitlaat-voor-fg-mt
welke-gas-rem-servo-voor-baja-ss
welke-servo-bij-fg-1-5-onroad
welke-kill-switch
fg-beetle-pro-welke-uitlaat
welke-tunings-motor
welke-2-4-ghz-zender

Motor
herkennen-motor
welke-motor-heb-ik-nu-eigenlijk

Motor (Zenoah)
zenoah-motoren
zenoah-230-a
zenoah-g260rc1
zenoah-g2d-motor
zenoah-gd230rc1
zenoah-g240-g270
inrijden-zenoah-g270rc

Reparatie/revisie
reviseren-schokbrekers-fg
ombouw-standaard-diff-naar-alu-diff-fg

Explo-views / Handleiding FG
FG Evo '04 400mm (onroad)
FG Sportsline '04 (onroad)
FG Marder / Beetle OFFR / Beetle ONR / Pajero / Monster-Beetle
FG Monster/Stadium Truck (Hummr H2, Jeep, Beetle), Monster-Beetle Pro

FG Leopart New Beetle, Leopart Race
FG Formule 1 sportsline
FG Monster/stadiumTruck 4WD
FG Baja 4WD rtr
FG ombouw set 2WD naar 4WD
Alle andere explo-views van FG produkten

Rijders gezocht in omgeving
marders-omgeving-utrecht-vleuten
plek-voor-marder-de-omgeving-rotterdam
off-road-rijders-omgeving-meppel-zwolle
zijn-er-marderrijders-omgeving-amersfoort
rijden-omgeving-zoetermeer
mt-rijders-omgeving-appingedam
zijn-er-nog-off-road-rijders-met-fg-de-omgeving-almelo
mensen-uit-omgeving-rotterdam
zondag-rijden-omgeving-schiedam
bigscale-rijders-gezocht-omgeving-arendonk
fg-road-rijders-omgeving-hoorn-gezocht
off-road-rijders-omgeving-arnhem-doetinchem
rijden-delft-en-omgeving
rijder-voor-omgeving-eindhoven
off-road-omgeving-rotterdam
rijders-omgeving-mol-b

Zelf zoeken

Deze jongen wil een 'gesprek' beginnen en weet het nog niet zo goed.
En wel over onze hobby nl. bigscale auto's. Toevallig zitten die hier een aantal. Waarvan de meeste wel vriendelijk iemand antwoorden.
Als je niks beters weet als iemand zo vlug mogelijk weg jagen doe je het zo goed!
Wat doe je in hemelsnaam op dit forum als je alleen maar van deze antwoorden kunt verzinnen. Het altijd maar verwijzen naar deze topics en daarna gaan zeuren of iemand er iets mee gedaan heeft. Als het je niet aanstaat wat deze jongen vraagt reageer gewoon niet. En vervolgens komt spuit 11 om er nog een schepje bovenop te doen! Met de veelzeggende zin
En aangezien je je zo vriendelijk opstelt, zoek je het verder zelf maar uit.
Laat je PC gewoon uit! Is veel gezelliger voor de rest!

@Kenneth Ik had je graag te woord gestaan, maar ik rijd geen On road bigscale en ook geen FG. Misschien zijn er mensen hier op het forum die wel wat vriendelijker zijn. Volgens mij zijn ze niet allemaal zo.


.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als jij durft te beweren dat je niets kunt vinden in dat topic, weet ik zeker dat je niet gezocht hebt.
En als je te beroerd bent om de linkjes open te klikken, zou je ook nog de laatste tip ter harte kunnen nemen, namelijk: zelf zoeken
Je vindt dan in no time genoeg info, bijvoorbeeld: aanschaf 1/5 onroad en: Brandstof FG Marder
En aangezien je je zo vriendelijk opstelt, zoek je het verder zelf maar uit.

Het topic waar je naar linkt ( aanschaf 1/5 onroad ) is uit 2005 en lijkt mij dus erg gedateerd

Ik zelf heb ook geen ervaring met onroad maar kijk gewoon wat rond en als je dan een advertentie ziet vraag dan hier er wat meer over
er is hier genoeg kennis die je goed advies kan geven

succes met je zoektocht
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie even niet in wat het feit dat een topic een paar jaar oud is te maken heeft met de bruikbaarheid van de tips m.b.t. waar je op moet letten bij aankoop van een tweedehands auto?
Zaken als slijtage, lekkage, compressie, proefrijden etc. lijken me toch van alle tijden? En het beste advies voor iemand die er nog totaal geen verstand van heeft staat er ook tussen: neem iemand mee die wel weet waar hij op moet letten!

@fast wil: het is maar net wat je "een gesprek beginnen" noemt. Ik noem dat "het zoveelste topic starten waarin vragen worden gesteld die al tientallen keren beantwoord zijn" Het feit dat er een sticky is gemaakt in de hoop dat er wat minder van dit soort topics zouden worden aangemaakt zegt m.i. al genoeg.
 
Dus voor deze mensen is geen plek op dit forum.
Althans ze moeten eerst al die links doorspitten alvorens vriendelijk behandeld te worden? Die stickies zijn erg bruikbaar maar niet als je ergens een 'gesprek' over wild voeren. Als dat mag op dit forum.
Natuurlijk worden er topics geopend met vragen die al tientallen keren gevraagd zijn. Dat kan ook niet anders want jij refereert aan posts van dik 7 jaar oud. Dat noem ik niet 1 paar, maar meer als een halve decennium!
De tijd staat niet stil.
En er komen ook steeds leden bij. Althans als je ze niet wegjaagd. zou zonde zijn.
Als jij je ergert aan dit soort topics waarom lees je ze dan?


Het zou bv. kunnen gaan over de draagarmen van betreffende auto, of is alu beter als Kunststof. Het verschil tussen 2wd en 4wd. En alles wat er maar mee te maken heeft.
En ervaringen van mensen die al het een en ander hebben gereden.
 
Dus voor deze mensen is geen plek op dit forum.
Dat heb je mij niet horen zeggen.

Althans ze moeten eerst al die links doorspitten alvorens vriendelijk behandeld te worden? Die stickies zijn erg bruikbaar maar niet als je ergens een 'gesprek' over wild voeren. Als dat mag op dit forum.
Als je een "gesprek" wilt voeren, is het wel zo handig / netjes / nuttig als je van tevoren wat moeite hebt gedaan om je de materie enigszins eigen te maken ja. Dan krijg je in ieder geval een discussie die op een hoger niveau ligt dan "wat is het beste / goedkoopste, mooiste".

Natuurlijk worden er topics geopend met vragen die al tientallen keren gevraagd zijn. Dat kan ook niet anders want jij refereert aan posts van dik 7 jaar oud. Dat noem ik niet 1 paar, maar meer als een halve decennium!
De tijd staat niet stil.
Deze redenatie snap ik niet helemaal. Hoezo zouden vragen waarop de antwoorden al vele jaren bekend zijn steeds opnieuw gesteld moeten worden? Wat is er veranderd als het gaat om zaken waar je op moet letten als je een tweedehands onroad bigscale wilt kopen?

En er komen ook steeds leden bij. Althans als je ze niet wegjaagd. zou zonde zijn. Als jij je ergert aan dit soort topics waarom lees je ze dan?
Omdat ik een topic open in de hoop interessante informatie te vinden en teleurgesteld ben als het de zoveelste serie algemene vragen blijkt te zijn, waarop of geen zinnig antwoord te geven valt, of het antwoord met een minimum aan inspanning op het forum te vinden is.

Het zou bv. kunnen gaan over de draagarmen van betreffende auto
Over welke auto heeft TS het dan?
of is alu beter als Kunststof. Het verschil tussen 2wd en 4wd.
Al tot in den treure besproken.
En alles wat er maar mee te maken heeft.

En ervaringen van mensen die al het een en ander hebben gereden.
Wordt daar naar gevraagd dan?
...
 
Ook als je wel je best hebt gedaan om je zo goed mogelijk voor te bereiden en je te informeren kan je nog goed belazerd worden.
Ik heb vorige week voor het eerst een gebruikte wagen gekocht.
Ik had al ruim een maand hier zitten lezen, filmpjes zitten kijken en me laten informeren door de speciaalzaak.
Uiteindelijk gaan kijken naar een wagen, proefgereden, nagelopen of die heel was.
Een dag later thuis 100 meter mee gereden en toen was er een wiel afgelopen en later op de dag de stuurservo al doorgebrand en de gasservo was zenuwachtig.
Gelukkig heb ik met lichte dwang wel een vergoeding weten los te krijgen bij de verkoper. Niet voor alles maar voor de helft van de waarde wat er kapot was.

Je kan je dus nog zo goed inlezen en voorbereiden, bij een tweedehands weet je nooit wat je koopt.

Ik kan (als rookie) alleen aan TS zeggen koop een wagen die je kent als die gebruikt is of spaar anders door voor een nieuwe.
 
@Micropuller
Mijn excuses voor mijn reactie, ik dacht iets anders over het begrip forum als jij. Sorry.
Doe maar on topic volgens jou regels.
 
Beetje gemakkelijke reactie fast wil. Eerst mij bekritiseren en als je dan een reactie terugkrijgt doen alsof jij de gebeten hond bent en ik de kwaaie pier.

Ja, er zullen best mensen zijn met een verschillende mening over hoe het begrip "internetforum" dient te worden ingevuld. Maar uit het feit dat het forumbeheer hier zelf al berichten heeft geplaatst met het verzoek om liever geen nieuwe topics over zaken aan te maken waarover al genoeg draadjes lopen en tevens sticky's heeft ingesteld, in de hoop dat deze een hoop veelgestelde (beginners)vragen kunnen beantwoorden, moge toch wel blijken dat een beetje eigen initiatief alvorens een nieuw topic te openen wel gewenst is.
 
Ik ben het helemaal met Micropuller eens. Als je aan een nieuwe hobby begint, is het eerste wat je doet, zelf wat inlezen. Google, dit forum zijn dan prima startpunten. Maar wat de meeste nieuwkomers doen is een kant en klaar advies waar ze precies op moeten letten.
Het wordt tijd dat mensen die een nieuw topic aanmaken, eerst eens zelf wat moeite doen. Geef duidelijk aan wat je zelf al gevonden hebt. Waar tussen je twijfelt. Onderbouw dit met links naar de informatie waar je het gevonden hebt. Er is een groot verschil tussen een forum (waar je mijn inziens eigen inzet moet tonen) en een helpdesk, waar je een vraag over de 'schutting' kan gooien en recht hebt op een antwoord. Als je dat wilt, koop je een auto en stel je de vraag bij de verkopende partij (winkel in dit geval).

Je mag er toch vanuit gaan als je geinteresseerd bent in een hobby dat je daar tijd in wil steken. RC hobby is namelijk niet alleen maar rijden, het is ook sleutelen en inlezen in de verschillende aspecten van deze hobby.

En als dan de openings post ook nog eens zeer slecht opgesteld is qua spelling, leestekens.

ik had graag nog een fg on-road gekocht waarscheinlijk 2de hands
waar moet ik opletten
en wat is de mengverhouding van de nafte

Daaruit blijkt dat de topic starter niet eens de moeite neemt om zijn eigen zinnen terug te lezen, of het wel duidelijk overkomt. Die jongen is dan wellicht pas 14, maar ik verwacht wel dat ze dan in ieder geval de zin kunnen beginnen met een hoofdletter, een . of een ? achter een zin kunnen zetten en het verschil weten tussen een korte en lange ei/ij!
 
Beetje gemakkelijke reactie fast wil. Eerst mij bekritiseren en als je dan een reactie terugkrijgt doen alsof jij de gebeten hond bent en ik de kwaaie pier.

Ja, er zullen best mensen zijn met een verschillende mening over hoe het begrip "internetforum" dient te worden ingevuld. Maar uit het feit dat het forumbeheer hier zelf al berichten heeft geplaatst met het verzoek om liever geen nieuwe topics over zaken aan te maken waarover al genoeg draadjes lopen en tevens sticky's heeft ingesteld, in de hoop dat deze een hoop veelgestelde (beginners)vragen kunnen beantwoorden, moge toch wel blijken dat een beetje eigen initiatief alvorens een nieuw topic te openen wel gewenst is.

Nee nee, 'gemakkelijk' is niet het juiste woord, 'gemakkelijk' zijn de reactie's die er gegeven worden op de vraag van de topicstarter.
Ik heb mijn excuses aangeboden omtrent mijn reactie, en ik vond het niet gepast om in dit topic door te discussiëren.
Maar jij vind het leuk om door te gaan....ook al trekken we nu dit topic volledig de andere kant in. Dat mag dan wel?

Ik doe niet net alsof jij de kwaaiepier bent want ik vind je gewoon de kwaaie pier. En de gebeten hond ben ik in die zin, dat ik het niet gepast vind om mensen op de manier weg te zetten, zoals dat hier gebeurde.
En als forumbeheer iets vind over posten of topics, dan zijn zij zelf mans genoeg om in te grijpen.
Het gaat hier om een jongen van 14 die een normale vraag stelt.
Er zou om te beginnen, een beetje vriendelijk het een en ander uitgelegd kunnen worden, hoe en wat de bedoeling is op dit forum. Als je al wil reageren zonder gewoon antwoord te geven op de vraag.
We zitten gewoon op een hobby forum over bigscale auto's. De bigscale hobby is niet iets waarvoor je gestudeerd moet hebben of je jezelf moet onderwerpen aan hoge etiketten.
Ook is het helemaal geen moet, om jezelf in te lezen of wat dan ook. Je bent vrij om hier een normale vraag te plaatsen. En daar kan dan door wie dat wil op geantwoord worden. En het zou toch helemaal mooi zijn als dat dan een beetje vriendelijk kan. Dus niet alleen een linkje met giga info waar deze jongen niet naar opzoek is. Om daarna nog een sneer na te geven.
Dat streelt jou ego dan misschien, maart daar is dit forum niet voor.

Het lijkt er veel op dat deze jongen een lesje geleerd moest worden, in hoe te gedragen onder de bigscalers. En dat vind ik niet ok.
Als je deze vraag van de jongen niet aangenaam vind en jah je hebt de moeite gedaan toch dit topic te openen, sluit het dan weer gewoon en bestraf niet deze jongen, omdat jij het toevallig vind tegenvallen wat je leest, na de moeite die je hebt gedaan om het te openen.
Het bevuilen van het forum word niet gedaan door deze jongens maar degene die daar op een wat arrogante zelfingenomen manier op reageren.

@Mystikal Over je opmerking over de schrijfwijze van deze jongen, daar kun je helemaal niets over aflezen, moeite of niet! Je moet zelfs opletten met deze uitspraken.
Ik ken iemand die zeer goed is in het besturen van bigscale auto's. Een jongeman van 18 jaar, maar hij heeft een handicap, hij is nl. doof. En heeft door deze aandoening een fikse schrijfachterstand, en weet gewoon niet zo goed het hoe en wat van de Nederlandse taal. Hij kan daardoor ook zijn carburatie niet goed afstellen. Maar wil toch graag geholpen worden in de hobby. Zo ook analfabeten, zijn die dan niet welkom?

Deze discussies horen hier eigenlijk niet thuis.
Misschien kan forumbeheer deze discussie ergens anders plaatsen zodat het topic niet verder bevuild word. En deze jongen verder kan gaan met vragen stellen.
 
Laatst bewerkt:
@fast wil:
Ja, joh, doe lekker schijnheilig. Als dit werkelijk je bedoeling was geweest:
Ik heb mijn excuses aangeboden omtrent mijn reactie, en ik vond het niet gepast om in dit topic door te discussiëren.

dan had je dit lekker weg moeten laten:
Doe maar on topic volgens jou regels.

Als jij vind dat je als reactie op een "vraag" zoals TS deze hier stelt een gezellig gesprek moet beginnen over koetjes en kalfjes, mag je dat wat mij betreft doen. In plaats daarvan vind jij het nodig jouw denkwijze aan mij (en zo te zien minimaal twee andere gebruikers) te moeten opdringen.

Nu ga je vast weer een of andere onsamenhangde redenering in elkaar draaien waarom dat volgens jou nodig is, dus daarom zal ik maar hetzelfde doen als gisteren, toen iemand met een bepaalde geloofsovertuiging hetzelfde probeerde te doen: "Sorry, geen interesse!"
 
Laatst bewerkt:
Waar je op moet letten is of dat de bodem plaat niet getordeerd(krom)is want dan is er waarschijnlijk meer krom.Kijk naar de draagarmen of die recht zijn.
Gr Carlo Huisman.
 
@Mystikal Over je opmerking over de schrijfwijze van deze jongen, daar kun je helemaal niets over aflezen, moeite of niet! Je moet zelfs opletten met deze uitspraken.
Ik ken iemand die zeer goed is in het besturen van bigscale auto's. Een jongeman van 18 jaar, maar hij heeft een handicap, hij is nl. doof. En heeft door deze aandoening een fikse schrijfachterstand, en weet gewoon niet zo goed het hoe en wat van de Nederlandse taal. Hij kan daardoor ook zijn carburatie niet goed afstellen. Maar wil toch graag geholpen worden in de hobby. Zo ook analfabeten, zijn die dan niet welkom?

Als deze jongen een beperking heeft, zal ik de laatste zijn die daarover zal vallen. Maar dan kun je als topic starter ook aangeven dat je een beperking hebt? (of zet het in je onderschrift) Ik kan over die digitale lijn niet zien, hoe de andere persoon in werkelijkheid is.
En het kan aan mij liggen, maar als ik hier tiepfaudten neerzet, komt er toch echt een rode streep onder mijn tekst. Dat zou je aan het denken kunnen zetten, om er wellicht even een spellingscontrole op los te laten.

En jij pakt er nu 1 ding uit, terwijl het een opsomming is van allerlei zaken die bij het gros van de topic starters is. Dan zit hier 10% van de analfabeten op het forum, want er zijn er maar zat die niet de MOEITE nemen om even terug te lezen wat er nu daadwerkelijk staat.

Als die OP vol stond met typefouten, maar er kwam duidelijk naar voren dat die persoon moeite en energie had gestopt voordat hij het topic aanmaakt, geloof ik dat er maar weinig mensen zijn die over die OP gevallen zijn.
 
Back
Top